Gå til innhold

Er det noen her som sliter med tilbakevendende uvi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv om jeg har gått på flere antibiotika-kurer, kommer denne plagen alltid tilbake etter to dagers avsluttet kur. Jeg går jevnlig til fastlegen for dette, uten at det har blitt bedre. Jeg skal nå til utredning for dette, men det er litt lang ventetid og jeg er nysgjerrig.

Derfor lurte jeg på om det er flere her inne som har dette og hvilken behandling dere får fra lege/sykehus og om det har hjulpet?

Anonymkode: f9d83...232

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig i overgangsalder og om du har tørre slimhinner. Finnes egen medisin for det også. Husker ikke navnet. Navamedic produserer den. 

Anonymkode: 0837e...192

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt med det i lange perioder siden jeg var barn. Jeg ble undersøkt som barn, og mener selv å huske at det var noe anatomisk med urinveiene som ikke stemte helt, mens min mor mener at de ikke fant noe galt. 

For meg har det hjulpet å gå på en lav dose antibiotika over flere måneder. Jeg har gjort det en gang som barn, og etter det hadde jeg ikke UVI på mange år. Som voksen begynte jeg å få det igjen, og til slutt ble løsningen lavdose antibiotika igjen for ca. 6 år siden. Jeg har hatt UVI én gang etter det, mens jeg var gravid, og da lot det seg kurere med en vanlig antibiotikakur, på første forsøk. 

Anonymkode: a3ec4...097

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som hadde uvi hele tiden. Når hun gjorde det slutt med kjæresten stoppet det, og hun har ikke har samme problemet med andre kjærester.. 

Anonymkode: d2ae5...b06

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også residiverende urinveisinfeksjon og har vært plaget med at symptomene har kommet tilbake etter endt antibiotikakur. Ble enig med fastlegen om å gå på kurene litt lenger (typ 5 dager) og det har fungert bra! Dagens anbefaling for hvor mange dager man skal ta antibiotika er jo veldig få dager. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har en venninne som hadde uvi hele tiden. Når hun gjorde det slutt med kjæresten stoppet det, og hun har ikke har samme problemet med andre kjærester.. 

Anonymkode: d2ae5...b06

Jeg har ikke sex

AnonymBruker
Skrevet
Filifjonk skrev (10 timer siden):

Jeg har også residiverende urinveisinfeksjon og har vært plaget med at symptomene har kommet tilbake etter endt antibiotikakur. Ble enig med fastlegen om å gå på kurene litt lenger (typ 5 dager) og det har fungert bra! Dagens anbefaling for hvor mange dager man skal ta antibiotika er jo veldig få dager. 

Jeg har også gått på 5-dagers kurer, men det har ikke hjulpet.

Skrevet

Jeg fikk antibiotika i 100 dager for kronisk urinveisinfeksjon. Etter det har jeg ikke vært plaget. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har fått begynne på Hiprex pga stadig tilbakevendende UVI? Jeg har mer eller mindre hatt UVI hele tiden i 3 år nå🙈

Anonymkode: fb7ab...887

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er det noen som har fått begynne på Hiprex pga stadig tilbakevendende UVI? Jeg har mer eller mindre hatt UVI hele tiden i 3 år nå🙈

Ja, jeg får Hiprex. Det virker ikke i det hele tatt. Nå har jeg kraftig uvi og har fått ny time hos lege. Jeg kan ikke gå ut eller noen ting og bruker stor bleie fordi jeg blir så sliten av å løpe på do hele tiden. Jeg er nøye med hygiene både når det gjelder toalett og vask av meg selv, men det har ikke hjulpet.

Samtidig som jeg har uvi har jeg også fått tilbakevendende bihulebetennelse. Jeg begynner å lure om det er noe galt med immunforsvaret mitt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, jeg har brukt det pga. tilbakevendende UVI, men det hjalp ikke for meg. 

Anonymkode: a3ec4...097

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...