AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #1 Del Skrevet 18. mai 2023 Sier samfunnsdebattant Sanna Sarromaa til Aftenposten. – Den finske russefeiringen varer bare én rølpedag, så er det over. I Sverge og Danmark er det også feiring en dag eller to, og så er det over. Hun er inne på noe. Den norske russefeiringen bør legges ned. Flere ukers fyllekalas før eksamen går bare ikke. https://www.aftenposten.no/verden/i/Onll1/slik-feirer-de-endt-skolegang-i-resten-av-skandinavia Anonymkode: 530b2...d6c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 18. mai 2023 #2 Del Skrevet 18. mai 2023 Mai måned er en forferdelig måned for meg. Hvert år vekkes jeg i tidsrommet kl 04 - 05 pga russebusser som pumper og dundrer ut voldsomt høy musikk. De er vel på vei hjem fra russetreff eller noe i flokk, for det går bare noen minutter mellom hver russebuss og sånn holder det på minst en halvtime- førti minutter. I dag tok det en time mellom første og siste russebuss som forsvant forbi. Jeg klarer ikke sove med vinduet lukket, så jeg må ha det åpent på luftegløtt året rundt. Sover med ørepropper også året rundt, for å høre mindre til naboene og trafikken utenfor, samt fugleskvalder i grålysningen. Men øreproppene duger ikke mot den vanvittige musikken til russen. De burde blitt bøtelagt for å kjøre rundt med det. De vekker tusenvis av mennesker hver gang de kjører fra russetreff sånn! EN dag med slik festing hadde holdt. Ikke halve mai! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 18. mai 2023 #3 Del Skrevet 18. mai 2023 Jeg leste nylig om et britisk par som hadde kjøpt leilighet i en mindre portugisk by. De holdt på å bli gale av de festende studentene til alle døgnets tider i hele mai ... høres kjent ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 18. mai 2023 #4 Del Skrevet 18. mai 2023 Det er bare i Norge man er russ. Det er som å påpeke at 4. juli-feiringen i Norge er dårlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #5 Del Skrevet 18. mai 2023 Ser ikke noe positivt med russetida. Valgte å droppe hele greia selv, og prioriterte jobbing ved siden av skolen. Skal sies at jeg hadde eldre venner. Anonymkode: dcd12...ad3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest paprikaskrue Skrevet 18. mai 2023 #6 Del Skrevet 18. mai 2023 Synes det er et langt større problem at noen mennesker blir utestengt fra russebusser og fellskapet. For min del spiller det ingen rolle om noen på bakgrunn av egne valg velger å feste bort karakterer og bruke x-antall tusen på et stereoanlegg, men mobbing, trakkasering og overgrep liker jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #7 Del Skrevet 18. mai 2023 12 minutter siden, Million said: Mai måned er en forferdelig måned for meg. Hvert år vekkes jeg i tidsrommet kl 04 - 05 pga russebusser som pumper og dundrer ut voldsomt høy musikk. Om man bor i sentrum eller andre steder studenter liker å bo så sliter man med støy i hele august også når studentene har fadderperiode. Anonymkode: e73af...92b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 18. mai 2023 #8 Del Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Flere ukers fyllekalas før eksamen går bare ikke. Eeeeh, jo. Det har fungert helt fint i snart 100 år. Chill. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #9 Del Skrevet 18. mai 2023 Snok1 skrev (59 minutter siden): Eeeeh, jo. Det har fungert helt fint i snart 100 år. Chill. Og der vises på gjennomsnittskarakteren til elevene. Min sønn valgte å ikke være russ. Han ønsker å ha best mulige karakterer, og han drikker ikke alkohol. Anonymkode: 75c5f...fc5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 18. mai 2023 #10 Del Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og der vises på gjennomsnittskarakteren til elevene. Min sønn valgte å ikke være russ. Han ønsker å ha best mulige karakterer, og han drikker ikke alkohol. Anonymkode: 75c5f...fc5 Det er nok veldig få av Norges problemer og utfordringer som kan spores tilbake til russefeiring. Men for all del, forsøk gjerne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magika_fra_Fyll Skrevet 18. mai 2023 #11 Del Skrevet 18. mai 2023 Jeg er lei dette gnålet om russen hvert år, folk som drakk seg drita i ukesvis når de selv var russ skal nå sitte fordømmende på sin høye hest 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 18. mai 2023 #12 Del Skrevet 18. mai 2023 I Norge er det hårreisende hvor lenge elvene holder på med russefeiringen og hvordan de ikke møter opp på skolen på grunn av all festingen Ja elvene Glomma, Otra og den spesielt den der Tanaelva fester alt for lenge i russeperioden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #13 Del Skrevet 18. mai 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Sier samfunnsdebattant Sanna Sarromaa til Aftenposten. – Den finske russefeiringen varer bare én rølpedag, så er det over. I Sverge og Danmark er det også feiring en dag eller to, og så er det over. Hun er inne på noe. Den norske russefeiringen bør legges ned. Flere ukers fyllekalas før eksamen går bare ikke. https://www.aftenposten.no/verden/i/Onll1/slik-feirer-de-endt-skolegang-i-resten-av-skandinavia Anonymkode: 530b2...d6c Har fungert fint i mange tiår det Anonymkode: 94a97...f44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #14 Del Skrevet 18. mai 2023 1 hour ago, NakenPanda said: I Norge er det hårreisende hvor lenge elvene holder på med russefeiringen og hvordan de ikke møter opp på skolen på grunn av all festingen Ja elvene Glomma, Otra og den spesielt den der Tanaelva fester alt for lenge i russeperioden. 🤣🤣 Anonymkode: 94a97...f44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #15 Del Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har fungert fint i mange tiår det Anonymkode: 94a97...f44 Vel ....... fint og fint Har ikke hatt så mye sans for hun Finske, men her er jeg helt enig. Anonymkode: d43e7...6e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #16 Del Skrevet 18. mai 2023 Dagens russefeiring har gått for langt. Spesielt hater jeg alt det økonomiske presset og disse jævla firmaene som prøver å profitere på ungdom. Anonymkode: 19ff5...61d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #17 Del Skrevet 18. mai 2023 26 minutter siden, AnonymBruker said: Har fungert fint i mange tiår det Anonymkode: 94a97...f44 Det er alt for mange som stryker til eksamen. Anonymkode: 530b2...d6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #18 Del Skrevet 19. mai 2023 Dersom russen virkelig ønsket å feire avslutning på tretten års skolegang, så kunne de selvfølgelig ha lagt hele feiring til den andre halvdelen av juni - etter at skolen faktisk er avsluttet. Men dette har vel ikke studentene lyst til. De ønsker heller å bruke skoletiden til sånne feiringer, i stedet for å bruke av ferien deres. Anonymkode: 4c4d6...263 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #19 Del Skrevet 19. mai 2023 Når 3 av 10 stryker i matte er det åpenbart flere burde tatt eksamensforberedelsene mer seriøst. Men det er vel morsommere å ta på kjeledress, drikke seg full og oppføre seg som en tulling. Anonymkode: 530b2...d6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå