Gå til innhold

Varsel om utleggsforretning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har gått på en smell økonomisk å fått et krav på meg fra sismo der svarfristen er 28/5 og  utleggsforretningen holdes 2/6.. jeg har ikke sjangs å betale alt på en gang, men hvor lang tid tar fra det er avholdt utleggsforretning til trekk på lønn starter..?  Noen som vet..?

Anonymkode: 1c511...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har gått på en smell økonomisk å fått et krav på meg fra sismo der svarfristen er 28/5 og  utleggsforretningen holdes 2/6.. jeg har ikke sjangs å betale alt på en gang, men hvor lang tid tar fra det er avholdt utleggsforretning til trekk på lønn starter..?  Noen som vet..?

1-2 mnd etter avholdelse.

Anonymkode: 0387b...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her tok det 6-7 mnd før de gjorde noe og så var trekket 2 mnd etterpå

Anonymkode: 24801...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var nøye med å fylle ut de papirene som følger med varslet sånn at de ikke trekker for mye. Er du enslig skal du ha livsopphold på 9758kr og til boligutgifter. 

Anonymkode: 750d8...b9a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for tilbakemeldingene!
Så utlegget fra statens Innkrevingssentral går ikke elektronisk til arbeidsgiver, at de mottar kravet samme dag? 
Jeg har lønn 15. så om det blir trekk på kommende lønning?

Vil bare være forberedt på mindre utbetaling av feriepengene..

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for tilbakemeldingene!
Så utlegget fra statens Innkrevingssentral går ikke elektronisk til arbeidsgiver, at de mottar kravet samme dag? 
Jeg har lønn 15. så om det blir trekk på kommende lønning?

Vil bare være forberedt på mindre utbetaling av feriepengene..

ts

Namsmann må først gå gjennom det og så får du brev og trekket er 1-2 mnd etter det 

Anonymkode: 24801...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Statens inkrevingssentral er visst namsmann, står det på hjemmesiden deres, men det står ikke hvor lang tid det går fra utleggsforretning til trekk på lønn

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det blir ikke trekk samme måned som det er utleggsforretning. Svigermor fikk varsel tidlig på sommeren og det ble ikke foretatt noe trekk før hun døde i september.

Anonymkode: 436ff...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det tar noen måneder slik at du skal ha en siste sjans til å ordne opp og forbedre deg. 

Anonymkode: 8d129...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det tar noen måneder slik at du skal ha en siste sjans til å ordne opp og forbedre deg. 

Anonymkode: 8d129...988

«

Hvor lang tid tar det før namsmannen trekker i lønn?

Varsel om utleggstrekk

Før trekket starter får du i de fleste tilfeller “Varsel om tvangsinnfordring og utleggstrekk” i posten. Betaler du ikke det du skylder innen 14 dager, vil du bli trukket i neste utbetaling.
I varselbrevet står det hvor stort trekket er og hvem som skal gjennomføre det.»
Som jeg leser så går veldig kjapt?  Men er veldig takknemlig for å høre deres erfaringer? Men uff så usikker jeg blir…
ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

«

Hvor lang tid tar det før namsmannen trekker i lønn?

Varsel om utleggstrekk

Før trekket starter får du i de fleste tilfeller “Varsel om tvangsinnfordring og utleggstrekk” i posten. Betaler du ikke det du skylder innen 14 dager, vil du bli trukket i neste utbetaling.
I varselbrevet står det hvor stort trekket er og hvem som skal gjennomføre det.»
Som jeg leser så går veldig kjapt?  Men er veldig takknemlig for å høre deres erfaringer? Men uff så usikker jeg blir…
ts

Det har du fått svar på flere ganger her nå. 1-2 mnd fra avholdelse. 

Anonymkode: 0387b...54f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I varslet står en frist du har for å gi tilbakemelding om boligutgifter etc. Det står også nårtid de avholder utleggsforetningen og vanligvis starter trekket måneden etter. 

Anonymkode: 750d8...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uansett når det begynner å trekkes, bør du begynne å strupe forbruket nå, og sette av alt du kan til å betale ned kravet.

Så det spiller ikke egentlig noen rolle når de begynner å trekke?

Anonymkode: 2d7be...40a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...