AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #1 Skrevet 18. mai 2023 Jeg går til fysio to ganger i uken, det er kommunal fysio med driftstilskudd. Har vært i behandling siden slutten av februar, så det er snakk om en del turer til og fra. Jeg prøver å finne ut av om jeg har rett til å søke om å få refundert reisekostnadene. Jeg kjører bil, problemet er at det er akkurat rett under 10 km en vei, så da lurer jeg på om jeg ikke får dette pga. at det er 0,2 km for kort? Ikke mulighet å reise kollektiv forresten, jeg går på krykker og det er 2 km til nærmeste bussplass, så det hadde ikke gått. Finner dette på Helse Norge. Det jeg ikke skjønner, er om alle kriteriene må være oppfylt samtidig, eller at det holder at det er behandling som dekkes av det offentlige? Du kan få pengestøtte til reisen hvis du har reist til behandling som dekkes av det offentlige. reisen er lenger enn ti kilometer hver vei. Du kan få pengestøtte til reiser som er kortere enn ti kilometer, hvis behandleren din dokumenterer at det var nødvendig å bruke privat bil eller drosje av helsemessige årsaker. reisen går over flere takstsoner for offentlig transport. Hvis reisen kun går innenfor én takstsone, vil den som hovedregel ikke dekkes gjennom pasientreiseordningen. Dette er uavhengig av transportmiddel. Unntaket fra denne regelen er hvis behandleren din dokumenter at det var nødvendig å bruke privat bil eller drosje av helsemessige årsaker. Også hvis du ikke rekker behandlingen ved å bruke offentlig transport, kan du få dekket utgifter innenfor én takstsone. Husk å forklare dette når du søker. Anonymkode: 0a58d...a24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå