Gå til innhold

Steder det er vanskelig å komme i kontakt med folk og skaffe seg venner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvilke byer/kommuner synes du det er vanskelig å få venner og komme inn i det sosiale miljøet? Begrunn gjerne.

Anonymkode: 63bf8...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Norge er vel generelt introvert av natur. I større byer, som Oslo, er det kanskje mer internasjonalt og åpent

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geogass skrev (Akkurat nå):

Norge er vel generelt introvert av natur. I større byer, som Oslo, er det kanskje mer internasjonalt og åpent

Men om det er så lett der heller, blir en annen sak

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror at om en flytter et sted uten nettverk og unger som voksen kan det være vanskelig uansett hvor i landet en kommer. 

Anonymkode: 15854...c13

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes nordmenn generelt er skikkelig vanskelige å bli kjent med.

Anonymkode: e2c1f...59c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillehammer må vel være verste stedet å finne seg venner? Mer lukket sted skal man lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Intervence skrev (7 minutter siden):

Lillehammer må vel være verste stedet å finne seg venner? Mer lukket sted skal man lete lenge etter.

Gulp. Har ferieleilighet der og vurderer å flytte dit når jeg blir pensjonist. Mulig det er en dårlig ide?  Hadde håpet å slippe og regne bort på mine eldre dager. Er supersprek i forhold til alder og liker mulighetene byen gir, men trenger venner og…

Anonymkode: 367da...2e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at det er generelt vanskelig å komme i kontakt med folk i mindre byer. For kombinasjonen av intimititet, mange bekjentskap, stort nettverk og godt utvalg gjør det vanskelig for utenforstående å penetrere barrierene. 

Da er det lettere på mindre tettsteder og større byer å etablere forbindelser. 

Endret av Bombasi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gulp. Har ferieleilighet der og vurderer å flytte dit når jeg blir pensjonist. Mulig det er en dårlig ide?  Hadde håpet å slippe og regne bort på mine eldre dager. Er supersprek i forhold til alder og liker mulighetene byen gir, men trenger venner og…

Så du bor på vestlandet nå? 

Anonymkode: 86f8d...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du bor på vestlandet nå? 

Anonymkode: 86f8d...452

Ja, dessverre, har bodd i vest i snart førti år, hadde gledet meg til litt sommer om sommeren og vinter om vinteren, men det er andre gang jeg leser her på kg at Lillehamringer har nok med seg selv og ikke bryr seg om å bli kjent med nye folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, dessverre, har bodd i vest i snart førti år, hadde gledet meg til litt sommer om sommeren og vinter om vinteren, men det er andre gang jeg leser her på kg at Lillehamringer har nok med seg selv og ikke bryr seg om å bli kjent med nye folk.

Ja, bor på vestlandet selv. Men begynner å bli vanntett 🤣Folk flest har jo nok med seg selv dessverre, uansett hvor man bor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harikkepeiling skrev (4 minutter siden):

Ja, bor på vestlandet selv. Men begynner å bli vanntett 🤣Folk flest har jo nok med seg selv dessverre, uansett hvor man bor

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Oi   hadde på anonym først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Geilo. Der virker det som om vennegjengene blir satt alt i barnehagen eller barneskolen, og der får du ikke innpass. Ja jeg er innføytter, og har bodd der i over 10 år, men det er bare typen og kompisene hans jeg egentlig kjenner, selv om jeg har prøvd! 

Anonymkode: 58d76...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Går ikke an å finne et felles samlende svar på slik for det kommer an på hvem du er, hvor flink du er til å engasjere deg, hvor flink du er til å la tvilen komme folk tilgode uten å dømme utifra førsteinntrykk osv. Den rette personen får seg venner hvorsomhelst , den andre personen får ikke venner noe sted fordi de tror ting kommer gratis. 

Anonymkode: e3b97...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...