AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #1 Skrevet 18. mai 2023 Vi har nylig solgt huset vårt som stod ferdig bygget for et år siden. Vi er en småbarnsfamilie, og trappa er i furu… Det er derfor kommet en del skraper og hakk. Det er jo et brukt hus, men samtidig nytt. Og jeg får dårlig samvittighet for å overlevere det slik til nye eiere. Vurderer å leie inn en maler som kan sparkle og male(trappa er malt grå) Men det er påpekt i takstrapport at bruksmerker forekommer. De som har vært på visning så det jo kanskje når de kjøpte det, og i tillegg gikk det under takst. Tanker? Anonymkode: 47cc9...1f5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #2 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tanker? Nei, ikke gjør det. Vet ikke om det er lov å gjøre sånne store endringer etter at huset er solgt en gang. Hvis du absolutt må, så snakk i alle fall med de nye eierne først. Anonymkode: 811d4...1df 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #3 Skrevet 18. mai 2023 Ikke gjør noe. Huset skal overlates i den stand der var på visning. Anonymkode: 63008...d42 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #4 Skrevet 18. mai 2023 Jeg har solgt flere boliger og aldri reparert hakk eller småskader som har vært der under visning. Har sparklet igjen og malt over skruehull der vi har tatt ned diverse som ikke følger med ved overtagelse (f.eks. bilder), og jeg har også fikset skader som har oppstått mellom visning og overtagelse. Når jeg har pratet med meglerne om dette, har de sagt at det egentlig ikke er nødvendig å gjøre det heller. Der jeg bor nå hadde selger byttet ut silikonfugen over badekaret før overtagelse bare for å være grei, og megler var helt forfjamset over at noen kunne være så snille. 😆 Anonymkode: cff8e...a7d 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #5 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei, ikke gjør det. Vet ikke om det er lov å gjøre sånne store endringer etter at huset er solgt en gang. Hvis du absolutt må, så snakk i alle fall med de nye eierne først. Anonymkode: 811d4...1df Det tenkte jeg faktisk ikke på! Takk. Vi dropper å gjøre noe. Anonymkode: 47cc9...1f5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #6 Skrevet 18. mai 2023 Hadde ikke gjort noe. Huset er solgt, dere skylder ikke de nye eierne å fjerne bruksmerker Anonymkode: 11526...fed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå