Gå til innhold

Hvordan unngå å bli svett i ræva på sommeren

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan jeg unngå det? Blir svett i ræva og trusa når det er varmt om sommeren.

Anonymkode: 9ac73...52f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan kan jeg unngå det? Blir svett i ræva og trusa når det er varmt om sommeren.

Babypudder/talkum? 

Anonymkode: e40e8...c25

AnonymBruker
Skrevet

Deo eller talkum

Anonymkode: f9fd7...7ce

AnonymBruker
Skrevet

Mindre flesk som gnikker i hverandre. 

Anonymkode: 4e1f3...9f3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker deodorant (parfymefri) i lysken. Bruker det selvsagt ikke hele tiden, men når jeg skal ut for eksempel. 

Anonymkode: 2d234...25f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er klar over at slanke mennesker også svetter, eller? 

Anonymkode: 2d234...25f

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

I følge legene rundt meg skal jeg gå OPP i vekt, ikke ned. Svetter likevel, det er neppe flesket som spiller en rolle her.. :P 

Anonymkode: 25ed5...491

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I følge legene rundt meg skal jeg gå OPP i vekt, ikke ned. Svetter likevel, det er neppe flesket som spiller en rolle her.. :P 

Anonymkode: 25ed5...491

Om du jevnt svetter i normal gange eller stillesittende i helt normale innetemperaturer (20-26) så ville jeg spurt meg selv eller legen hvorfor. Er du mye nervøs? Handler det om svettebyger? Bruker du kunststoff som polyester nær huden, selv om man altså skal unngå det, særlig som undertøy? Har du allergier, det være seg mot mat eller annet du omgir deg med? Det er mye lettere å fjerne svettingen enn å ta høyde for at den er der.

Svetter du i solen eller er i uttalt aktivitet? Bruk lin eller ull rett mot huden, ha klær som bidrar til å holde deg sval, og om du ikke kan eller bør unngå å svette (la oss si du springer maraton eller noe): ha på deg sorte klær slik at svettingen estetisk er mindre synlig, og velg plagg som ikke gnager mot huden når de blir våte.

Anonymkode: 14fac...e50

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg visste at et sånt svar ville komme. Vurderte å skrive i HI at jeg ikke er overvektig. 

Takk til dere som har kommet med tips.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er veldig undervektig og eier ikke flesk på kroppen, men blir svett som fy i ræva om sommeren likevel.

Anonymkode: ee676...df7

AnonymBruker
Skrevet

Bli tynnere?

Anonymkode: 269b3...bfd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bli tynnere?

Anonymkode: 269b3...bfd

Slutt, TS skriver jo at hun er undervektig.

Anonymkode: 2655a...b4a

• Liker 1
Skrevet

Gå uten truse kanskje? 

AnonymBruker
Skrevet

Å godta at kroppen er sånn er nok det beste. 

Anonymkode: 0ae85...38e

AnonymBruker
Skrevet

Morsomt hvordan flere her ser ut til å tro at kun overvektige svetter, og er så kjapp med å be TS om å gå ned i vekt.
Svetting, uansett årsak og uansett om det er normal eller unormal svetting, forekommer hos alle kroppstyper.

TS: det er vanskelig å gjøre noe med svetting, men det kan kanskje hjelpe å gå i naturstoffer som puster og ikke blir for tette, og så hjelper det kanskje å bruke skjørt/kjole i stedet for bukse. Dersom du svetter veldig mye, også når du er i ro, så kan du jo ta det opp med legen. Det finnes ulike årsaker til økt svette, og noen har også overivrige svettekjertler som kan roes ned med botox eller opereres bort. Men dette er vel kanskje mest vanlig under armene og ikke i ræva.
Hjemme og i egen bil kan man jo også sørge for å unngå syntetiske stoffer i møbler og seter, men det blir vel verre når man er borte eller på jobb.

Anonymkode: 3c4b1...a98

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å unngå, dursj oftere bare. 

Anonymkode: 97e46...9da

AnonymBruker
Skrevet

Luftfjerner i sprekken

Anonymkode: 202d4...5e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...