AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #1 Del Skrevet 18. mai 2023 Det er melk 😊🥛😋 https://edition.cnn.com/2019/09/25/health/best-drinks-for-hydration-wellness/index.html Milk is more hydrating than water The other factor affecting how well a beverage hydrates relates to a drink’s nutrient composition. For example, milk was found to be even more hydrating than plain water because it contains the sugar lactose, some protein and some fat, all of which help to slow the emptying of fluid from the stomach and keep hydration happening over a longer period. Milk also has sodium, which acts like a sponge and holds onto water in the body and results in less urine produced. The same can be said for oral rehydration solutions that are used to treat diarrhea. Those contain small amounts of sugar, as well as sodium and potassium, which can also help promote water retention in the body. Anonymkode: fdf36...a6c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #2 Del Skrevet 18. mai 2023 Da lærte jeg noe nytt i dag også 😄 Men vann er fortsatt min foretrukne tørstedrikk. Anonymkode: ebeba...45a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 18. mai 2023 #3 Del Skrevet 18. mai 2023 Melk er ekkelt. Så holder meg nok til vann😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 18. mai 2023 #4 Del Skrevet 18. mai 2023 Melk hjelper lite når jeg er tørst 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #5 Del Skrevet 18. mai 2023 "Hilsen Melkelobbyen" Anonymkode: 9d052...cb7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #6 Del Skrevet 18. mai 2023 Jeg har hørt at man burde bruke melk istedenfor energidrikk. Og også istedenfor proteinshake for disse som trener styrke. Ungdommer burde få melk på trening istedenfor disse dumme drikkene som etser bort tennene. Anonymkode: ac844...bf8 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #7 Del Skrevet 18. mai 2023 Elsker melk! Anonymkode: 1f472...eef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #8 Del Skrevet 18. mai 2023 Lykkedykker skrev (9 minutter siden): Melk er ekkelt. Så holder meg nok til vann😅 Prøv morsmelk i stedet. 😊 Anonymkode: 46fef...d27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #9 Del Skrevet 18. mai 2023 Farris. Inneholder litt salter som hjelper på prosessen Anonymkode: 0fbba...5bc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss91 Skrevet 18. mai 2023 #10 Del Skrevet 18. mai 2023 Lykkedykker skrev (11 minutter siden): Melk er ekkelt. Så holder meg nok til vann😅 Enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 18. mai 2023 #11 Del Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Prøv morsmelk i stedet. 😊 Anonymkode: 46fef...d27 Melk er for bebiser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
allorata Skrevet 18. mai 2023 #12 Del Skrevet 18. mai 2023 Melk ødelegger beina i kroppen, uansett er øl/vin mer hydrerende enn melk/vann.. tisser jo hele tiden når mann drikker det. 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #13 Del Skrevet 18. mai 2023 Lykkedykker skrev (2 minutter siden): Melk er for bebiser Det vil du ikke si etter å ha smakt på bakverk uten melk. 😂 Anonymkode: 46fef...d27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 18. mai 2023 #14 Del Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det vil du ikke si etter å ha smakt på bakverk uten melk. 😂 Anonymkode: 46fef...d27 Mævler ikke i meg gjær heller, men det er da og i bakverk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #15 Del Skrevet 18. mai 2023 allorata skrev (3 timer siden): Melk ødelegger beina i kroppen, uansett er øl/vin mer hydrerende enn melk/vann.. tisser jo hele tiden når mann drikker det. 🤷♀️ Tror du forveksler hydrerende med vanndrivende. Anonymkode: 1f472...eef 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #16 Del Skrevet 18. mai 2023 Du fikk med deg poenget med at melk hydrerer bedre fordi den inneholder natrium? Vann hydrerer også cellene i kroppen bedre når det tilføres sammen med natrium. Derfor er det lurt å suge i seg et par korn med grovt havsalt før du drikker vann. Salt er natrium. Hydrering handler ikke om å tømme væske ned i magen. Hydrering handler om å forsyne cellene i kroppen med væske, sånn at de skal fungere optimalt. Og i prosessen med å få vannet inn i cellene er nok mineraler, som natrium og magnesium, kritisk. Og begge finnes i havsalt. Når du suger på havsalt, tas mineralene direkte opp i blodet gjennom slimhinnene i munnen og er tilgjengelig for cellene rundt i hele kroppen på sekunder. I god tid før vannet rekker å komme ned i magen. Anonymkode: c46c6...88d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #17 Del Skrevet 18. mai 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Prøv morsmelk i stedet. 😊 Anonymkode: 46fef...d27 Ekkelt det også😜 Anonymkode: 82b19...d6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #18 Del Skrevet 18. mai 2023 Hadde spydd hvis jeg måtte drikke melk når jeg var tørst (elle andre ganger også) Anonymkode: 82b19...d6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #19 Del Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Prøv morsmelk i stedet. 😊 Anonymkode: 46fef...d27 Melk er morsmelk. Fra kyr Anonymkode: 2d99f...4d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 18. mai 2023 #20 Del Skrevet 18. mai 2023 Æsj, melk er jo så vondt å få i seg 🤢 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå