Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er godt voksne. Vi trives svært godt sammen, og har stort sett ett fantastisk samliv. Men vi klarer ikke å prate sammen om viktige ting. Vi prater om « alt» som er ufarlig. Deler alt fra pinlig til sårt og tungt. Opplevelser vi har på jobb ventileres hyppig om - men i det sekundet vi nærmer oss temaer vi ikke er enige om går vi i lås. Jeg VET at nøkkelen til ett godt samliv er kommunikasjon, likevel klarer vi ikke å kommunisere. Vi har laget oss ett fast mønster som er svært dysfunksjonelt. Noe skjer, jeg sier at vi må prate om dette. Han sier det ikke er noe å snakke om, jeg blir da hissig og til slutt sier han; Dette er grunnen til at jeg ikke vil prate med deg, du ender bare opp med å skrike. Jeg roer meg ned og sier ok jeg skal ikke skrike - da går han. Vi « fikser» disse kranglene eller uoverensstemmelsene ved at det bare « går over». Så later vi som ingenting og nærmer oss hverandre igjen. Heldigvis skjer dette sjelden, men jeg føler det samler seg mye dritt etterhvert. Jeg skulle kunne prate med han i ti timer om alt jeg er urolig for, alt jeg ikke forstår, alt jeg undres over, men skyver det vekk. Dette tærer på meg, mens jeg tror at han gjør alt han kan for å unngå å prate, og er fornøyd bare husfreden er bevart. Han plages ikke på samme måte som meg. Finnes det noen der ute som har vært i en lignende situasjon og klart å « fikse det». Han er mitt livs store kjærlighet, jeg kommer aldri til å forlate han, men jeg må gjøre noe. Jeg vet bare ikke hva. 

Anonymkode: 51811...ef8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bruk ordene "vi må prate", bare gå rett på sak og si eks " du i går når vi gjorde det og det så synes jeg sånn og sånn ble dumt, hva tenker du om det? ", altså bare begynn å prat, ikke lag noe vi må prate nummer ut av det. 

Anonymkode: a0d9c...892

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke bruk ordene "vi må prate", bare gå rett på sak og si eks " du i går når vi gjorde det og det så synes jeg sånn og sånn ble dumt, hva tenker du om det? ", altså bare begynn å prat, ikke lag noe vi må prate nummer ut av det. 

Anonymkode: a0d9c...892

Det er riktig. Kvinner er ofte de som er elendige på å kommunisere. Dette fordi de alltid skal definere dialogen før den også skal pakkes inn i stedet for å bare prate. "vi må prate" er den mest idiotiske ogmåten å sette i gang en samtale på. Kvinner er rett og slett dårlige på å kommunisere.

Anonymkode: 63616...c34

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er riktig. Kvinner er ofte de som er elendige på å kommunisere. Dette fordi de alltid skal definere dialogen før den også skal pakkes inn i stedet for å bare prate. "vi må prate" er den mest idiotiske ogmåten å sette i gang en samtale på. Kvinner er rett og slett dårlige på å kommunisere.

Anonymkode: 63616...c34

Jeg bruker « vi må prate om dette» når det har skjedd noe ugreit. Men ja, du har rett, det er aldri en heldig måte å starte en samtale på. 
Sist vi ble sinte på hverandre var vi hos ett vennepar og han begynte bare å pakke sammen og sa at dette gidder jeg ikke. Da sa jeg det samme. Kan vi ikke heller prate gjennom det som skjedde nå, slik at det ikke skjer igjen? Han dro bare avgårde. Så sender han meg 30 mld isteden. Når vi så møtes igjen vil han at vi later som om ingenting har skjedd. Jeg derimot sitter igjen med tusen spørsmål. 

Anonymkode: 51811...ef8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...