Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Fighter83 skrev (1 minutt siden):

Gått over til Rødt i protest selv!  Vi må ha inn mer tiltak for å forebygge ulikhet/klasseskille. Styrke de svakere og gi de mer ressurser til å se sine styrker. 

Men rødt har så mye sykt du støtter samtidig. Kommunisme f.eks.

Anonymkode: 18c76...b4a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fasinerende at alle som stemmer Rødt snakker om ulikheter og klasseskille.

I hvilken syk verden er det ikke ulikheter?

Tenk for et skrudd samfunn vi hadde fått dersom lønn/utbytte skulle blitt likt fordelt vært helt uavhengig av innsats, smartness, risiko, teft++.

#nordkorea

Anonymkode: 3c88e...700

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, Snok1 said:

Prinsipprogrammet agiterer fremdeles for revolusjon og kommunisme. Les det selv.

https://roedt.no/prinsipprogram

«Vi i Rødt vil at revolusjonen skal være demokratisk forankra og skje fredelig. Dette krever at fagbevegelsen og andre store folkelige organisasjoner setter spørsmålet på dagsordenen og at et stort flertall av befolkninga stiller seg bak endringene. Standpunkta til folkeflertallet vil komme til uttrykk i politiske aksjoner og kamper, i valg og på annen måte før ei større omveltning, og dette vil endre den politiske sammensetningen av folkevalgte organ.»

:)

https://www.nettavisen.no/nyheter/gikk-i-strupen-pa-moxnes-matte-svare-om-revolusjon-i-norge/s/12-95-3424143995

Anonymkode: 20e28...5db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Fasinerende at alle som stemmer Rødt snakker om ulikheter og klasseskille.

I hvilken syk verden er det ikke ulikheter?

Tenk for et skrudd samfunn vi hadde fått dersom lønn/utbytte skulle blitt likt fordelt vært helt uavhengig av innsats, smartness, risiko, teft++.

#nordkorea

Anonymkode: 3c88e...700

I dag tjener en jo mest på kapital. Det vil si at de med mest kapital tjener mest og betaler ofte lavere prosentmessig skatt. Inntekt skattes høyere enn kapital. Jeg tror ikke noen har sagt at en renholder skal tjene det samme som statsministeren, men det er en uting at f.eks. lederlønninger løper fra arbeiderklasselønninger. 

Høyere sosial ulikhet fører til et kjipere samfunn. Lavere sosial ulikhet (som vi har hatt i Norge, men som er under press) fører til et bedre og mer rettferdig samfunn. Dette finnes det masse forskning på. Sjekk ut Piketty og Wilkinson & Pickett. 

Rødt er vel det ene (?) partiet som ønsker å redusere lønnen til politikere. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

«Vi i Rødt vil at revolusjonen skal være demokratisk forankra og skje fredelig. Dette krever at fagbevegelsen og andre store folkelige organisasjoner setter spørsmålet på dagsordenen og at et stort flertall av befolkninga stiller seg bak endringene. Standpunkta til folkeflertallet vil komme til uttrykk i politiske aksjoner og kamper, i valg og på annen måte før ei større omveltning, og dette vil endre den politiske sammensetningen av folkevalgte organ.»

:)

https://www.nettavisen.no/nyheter/gikk-i-strupen-pa-moxnes-matte-svare-om-revolusjon-i-norge/s/12-95-3424143995

Jeg har lest prinsipprogrammet. Jeg kjenner det og forstår det. Det var kanskje et annet poeng med sitatet ditt?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Min efaring: genuint solidariske og velmenende. Men alle jeg har snakket med (to nære venner inkludert) er for tunge på idealisme og for lette på realitet. eksempel er ønsket om planøkonomi. dette er jo testet og har feilet mange ganger. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Tidligere var det høyt utdanna maoister, men nå er det mange helsearbeidere, homoseksuelle kulturaktivister og enkelte arbeidere. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, Gregarious said:

Ofte har vanskelig for å revurdere sin posisjon, faller tilbake på følelser raskt om argumentasjonen feiler.

Faktisk veldig like FRP-velgere.

Godt sagt, de er faktisk veldig like

Anonymkode: f3648...068

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Stemmer ikke frp, og ingenting har vel kastet folk mer ut i fattigdom enn nettopp kommunisme.

Kommunist er et skjellsord ja. Kommunismen har tross alt tatt livet av millioner av mennesker. Den gjemmer seg bak fine ord, men er ikke stort bedre enn nazismen.

Tenker de som stemmer rødt mangler konsekvenstenkning, og er for opptatt av seg og sitt til å forstå hvordan mennesker fungerer utenfor bobla si.

Anonymkode: 336ee...b5c

Kommunismen har tatt flere liv enn nazismen og fascismen 

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Fighter83 skrev (7 timer siden):

Gått over til Rødt i protest selv!  Vi må ha inn mer tiltak for å forebygge ulikhet/klasseskille. Styrke de svakere og gi de mer ressurser til å se sine styrker. 

Så du vil ødelegge landet og skape enorm lidelse i protest? 

Hadde de fått viljen sin så hadde ikke Norge hatt penger til velferdsordninger eller helse, Norge hadde ikke vært i nato og Ukraina hadde ikke fått våpenhjelp. 

Med andre ord så hadde Norge vært fritt frem for Russland. 

Anonymkode: 5fdee...2f5

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hadde de fått viljen sin så hadde ikke Norge hatt penger til velferdsordninger eller helse, Norge hadde ikke vært i nato og Ukraina hadde ikke fått våpenhjelp. 

De som vil forandre Norge er vel egentlig globalistene og rå kapitalistene, og de finner du ikke i Rødt. Rødt ønsker mer "Status quo".

• Liker 3
Skrevet (endret)

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er det du ikke klarer og forstå: Man vil ikke ha noen som tjener seg søkkrike,mens noen er helt i rennesteinen. Man skal få betalt etter ytelse ja,men man behøver ikke 100 vis av millioner i lønn,mens man trekker under bena til de som har minst. Å før du drar fram høygaffelen (igien) En som er syk nok til å ikke jobbe skal ikke tjene like godt som snekkeren eller mekanikeren din. Men skal heller ikke måtte gå på sosialen i midten av måneden. Rødt er svært tydelig på dette. Høyre på sin side er svært tydelig på at alt nevnte er ting de jobber aktivt for. Da oppstår en stor gruppe som stemmer i protest. Mange er primært interessert i sosial politikken til Rødt,not so much utenriks poltikken eller det faktum at partiet faktisk flørter med Marxsisme.

Norge drar ikke nytte av et samfunn med enormt klasseskille. Det drar med seg et hav av konsekvenser. Man er heller aldri enig med alt i et parti. Men motsetningen er nå så store mellom Rød side og blå side,at veldig mange stemmer i protest. Jeg klarer ikke forstå hvorfor en helt vanlig arbeider skal ville at sjefen hans skal tjene ekstremt mye mer en han. Men det er mye enklere å godta,dersom man vet at man har en søster som er syk får nok betalt til at hun har det såpass bra at man slipper telle på kronestykkene den 15 hver måned.

Jeg tror at om Høyre,eller blå side hadde sluttet å kutte fra matbordet til de som har minst,så hadde de fått bredere støtte også fra Røde velgere. Men det skal liksom alltid gå utover de. Polariseringen her er snart like ekstrem som forskjell i politikk. Derfor får vi også mange velgere som stemmer - Mer ekstremt.

Endret av Fant80
  • Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Apis said:

De som vil forandre Norge er vel egentlig globalistene og rå kapitalistene, og de finner du ikke i Rødt. Rødt ønsker mer "Status quo".

Du har virkelig lest og forstått partiprogrammet til Rødt skjønner jeg....

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Fant80 said:

Hva er det du ikke klarer og forstå: Man vil ikke ha noen som tjener seg søkkrike,mens noen er helt i rennesteinen. Man skal få betalt etter ytelse ja,men man behøver ikke 100 vis av millioner i lønn,mens man trekker under bena til de som har minst. Å før du drar fram høygaffelen (igien) En som er syk nok til å ikke jobbe skal ikke tjene like godt som snekkeren eller mekanikeren din. Men skal heller ikke måtte gå på sosialen i midten av måneden. Rødt er svært tydelig på dette. Høyre på sin side er svært tydelig på at alt nevnte er ting de jobber aktivt for. Da oppstår en stor gruppe som stemmer i protest. Mange er primært interessert i sosial politikken til Rødt,not so much utenriks poltikken eller det faktum at partiet faktisk flørter med Marxsisme.

Norge drar ikke nytte av et samfunn med enormt klasseskille. Det drar med seg et hav av konsekvenser. Man er heller aldri enig med alt i et parti. Men motsetningen er nå så store mellom Rød side og blå side,at veldig mange stemmer i protest. Jeg klarer ikke forstå hvorfor en helt vanlig arbeider skal ville at sjefen hans skal tjene ekstremt mye mer en han. Men det er mye enklere å godta,dersom man vet at man har en søster som er syk får nok betalt til at hun har det såpass bra at man slipper telle på kronestykkene den 15 hver måned.

Jeg tror at om Høyre,eller blå side hadde sluttet å kutte fra matbordet til de som har minst,så hadde de fått bredere støtte også fra Røde velgere. Men det skal liksom alltid gå utover de. Polariseringen her er snart like ekstrem som forskjell i politikk. Derfor får vi også mange velgere som stemmer - Mer ekstremt.

Ingen ansatt i Norge tjener 100vis av millioner og det er ikke et enormt klasseskille i Norge. Norge er et av de landene med minst klasseskille 

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Virkelighetsfjerne folk som i beste fall jobber i offentlig sektor. Skjønner ikke at penger må skapes før de kan fordeles. Er innerst inne totalitære.

Anonymkode: 2b636...6aa

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Apis skrev (1 time siden):

Du tror ikke at rødt er med på det? Newsflash: de er med på det. Når så du sist lederen snakke i mot K. Schwab? Han kan ikke snakke imot.

Anonymkode: 18c76...b4a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stemmer Rødt i protest. Enkelt og greit.

Anonymkode: 6f868...960

AnonymBruker
Skrevet
Topsi skrev (16 timer siden):

Jeg er ikke noen typisk Rødt-velger (konservativ kristen, abortmotstander) men lokalt kommer jeg til å stemme Rødt, og hvis abortloven landes i denne perioden, trolig også ved stortingsvalget.

Rødt er opptatt av kurdernes rettigheter, de er opptatt av arbeiderrettigheter, de er for strømstøtte til bedriftene, for bedre arbeidsforhold og lønnsforhold i helsevesenet, og har mange sympatiske politikere

Og ja, dyrevern 

Så du tenker det bør bli forbudt med abort?

Anonymkode: 8e651...907

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så du tenker det bør bli forbudt med abort?

Anonymkode: 8e651...907

Jeg skrev bare hvorfor jeg ikke er en typisk Rødt-velger, mitt syn er vel avklart, men jeg vil ikke avspore denne tråden med en abortdebatt

AnonymBruker
Skrevet

Før var Rødt ekstremt å stemme. Nå har det snudd, og Høyre har blitt ekstremt å stemme - fordi de sender pensjonister, arbeidsløse, og syke mennesker i fattigkø. Uverdig.

Anonymkode: f02ff...e4c

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...