AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #1 Skrevet 18. mai 2023 Hvor høyt prioriterer du sex? Om du må velge å prioritere sex i forhold til tid med barna, samtaler/tid med ektefelle/partner, hvile, egentid, venner, osv? Anonymkode: ce241...cec
Andro Skrevet 18. mai 2023 #2 Skrevet 18. mai 2023 Heldigvis så trenger man ikke å velge. Alt til sin tid. 1 1
Gjest Automagisk Skrevet 18. mai 2023 #3 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor høyt prioriterer du sex? Om du må velge å prioritere sex i forhold til tid med barna, samtaler/tid med ektefelle/partner, hvile, egentid, venner, osv? Anonymkode: ce241...cec Det finnes en tid og anledning for alt men et forhold uten mye sex er meningsløst for min del.
sicario Skrevet 18. mai 2023 #4 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor høyt prioriterer du sex? Om du må velge å prioritere sex i forhold til tid med barna, samtaler/tid med ektefelle/partner, hvile, egentid, venner, osv? Anonymkode: ce241...cec Ikke høyt i det hele tatt. Prioriterte det høyt da vi var yngre. Da sex var spennende og nytt. Etter mange år som seksuelt aktiv og alt på «lista» er krysset av, så faller interessen. Nå er sex laaaangt ned på prioriteringslisten vår. Trening, søvn, jobb, venner, unger etc er alltid høyere prioritert en sex. Kan lett gå et år uten at vi har sex nå. Da vi var yngre og mer seksuelle gikk det knapt 2 dager😂 1
Gjest Lykkedykker Skrevet 18. mai 2023 #5 Skrevet 18. mai 2023 Helt nederst. Har bare sex når kona vil.
Trolltunge Skrevet 18. mai 2023 #6 Skrevet 18. mai 2023 Enig med @Andro. Alt til sin tid. Jeg prioriterer så absolutt sex, men også det andre. Alt har sine behov, og jeg prioriterer alt du nevner, uten at det pleier å komme i konflikt med hverandre. Det er en tid for alt. Om jeg eller partner er veldig sliten blir det ikke sex der og da, men det er jo ingen konstant tilstand heldigvis. Dersom man har en partner som mer eller mindre konstant er for sliten til sex bør man nok se på fordeling av ansvar i parforholdet, for noe er veldig feil dersom ene stadig er utslitt, og andre har mye energi til sex. Da er det ikke nødvendigvis den som "ikke prioriterer sex" som er urimelig. Tilstrekkelig hvile og søvn er faktisk et mer prekært behov enn sex. 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #7 Skrevet 18. mai 2023 Sex er høyt på prioriteringslisten min, det er viktig for både meg og mannen min. Etter 16 år sammen har det selvsagt vært perioder med mindre sex. Men jeg merker både på meg selv og mannen er at vi er jevnt over mer happy når vi har regelmessig sex. Mange sier trening er viktig for å få overskudd, men for min del er sex viktigere. Anonymkode: ed8ea...ad0 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #8 Skrevet 18. mai 2023 Søvn er sånn ca det eneste som trumfer sex i vårt forhold. Men har store barn og sånn sett går det å tilbringe tid med barna under det å være sosial. Noe vi gjør når vi har tid og overskudd. Har stort sett alltid tid til sex, men det er fordi vi ikke lengre har veldig store forventninger til det, og dermed bruker lite energi på å ha sex. Det bare skjer automatisk når vi har lyst og anledning. Anonymkode: 1be09...1b3 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #9 Skrevet 18. mai 2023 For meg er sex viktig. Det er limet i forholdet. Men, nærhet, kos, kjærtegn, det er like viktig. Har man ikke energi til sex der og da, så kan man i hvertfall være nær ☺️ Anonymkode: 0f9c6...5d7 1 1
feliek54 Skrevet 18. mai 2023 #10 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvor høyt prioriterer du sex? Om du må velge å prioritere sex i forhold til tid med barna, samtaler/tid med ektefelle/partner, hvile, egentid, venner, osv? Anonymkode: ce241...cec Jeg må ha sex, men det er viktig å ta vare på barn og forholdet på andre måter. Snakke sammen, oppleve ting sammen, gjøre ting sammen. og kunne prate ut om alt. Men om jeg ikke får noe sex så vet jeg at jeg kan bli lit sur. 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #11 Skrevet 18. mai 2023 Vi får tid til alt det. Anonymkode: 7faf6...e19 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #12 Skrevet 18. mai 2023 Det viktigste for meg er å føle meg nær partneren min. Ofte handler det om sex, men ofte handler det også om gode, dype samtaler, hudkontakt, klemmer og øyekontakt, følelsen av at vi er et team. Jeg elsker sex og vil gjerne ha mye av det, men som andre sier så kommer søvn og hvile før sex. Sex er ikke et rent fysisk behov for meg, så det er ikke krise om vi går en periode uten hvis en er sliten eller stresset, så lenge jeg får dekket behovet for nærhet til partneren min på andre måter. Anonymkode: 8faed...1a5 3
Lothlorien- Skrevet 18. mai 2023 #13 Skrevet 18. mai 2023 Det er jo en balanse, en helhet. Jeg elsker å ha sex med kjæresten min, fordi jeg liker den fine og dype nærheten vi har og sexen bekrefter det og er noe deilig vi gjør sammen. Men det er flere ting enn sex i livet, så vi må ikke på død og liv ha sex ved hver eneste mulighet eller på bekostning av noe. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #14 Skrevet 18. mai 2023 Sex er limet i et forhold for meg.Hver dag… Jeg blir sur og frustrert uten sex. Med sex får jeg energi, humør og pågangsmot. Jeg er kvinne 56 år. Anonymkode: 6e414...f28 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #15 Skrevet 18. mai 2023 Det faller lengre ned på prioriteringslisten jo eldre man blir, og jo mer man skjønner av hva som virkelig betyr noe i forholdet og i livet. Anonymkode: 86a70...e14
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #16 Skrevet 18. mai 2023 Egentid prioriteres milevis foran sex. Jeg er gammel, og sex er ikke så spennende som det en gang var. Anonymkode: ab115...f27
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #17 Skrevet 18. mai 2023 Settes høyt. Uten nok god sex blir jeg uinteressert. Hadde ikke sex de siste tre årene med exen, da ventet jeg bare på rett tid for å gå fra han. Nå prioriterer jeg sex så ofte som vi får til, heldigvis har jeg en kjæreste som gjør meg kåt og som tenner på meg. Anonymkode: b2956...d86 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #18 Skrevet 19. mai 2023 Høyt! Og jeg tar det seriøst! Viktig at dama ikke er og har vært en hore/ bruksgjenstand tidligere da… det er no no!! Men litt erfaring er jo ett pluss! Jeg har god kontakt med kjærestens exmann da dem hadde barn så jeg ble automatisk stefar . Og jeg føler at det er extra og ikke mest viktig æ ha enfold og fast relasjon og en go kommunikasjon + ett slags vennskap og åpenhet til da damas ex siden jeg er stefar! og siden sex står høyt då er det litt rart å være inne på temamessig hennes ex i nærmere sosiale settinger skjegg og ex’n har faktisk hatt sex opptil flere ganger ‘ og jeg føler det har ført oss nærmere som familie og relasjon og dama vet om det dåder er åpent på den biten mellom oss… og det har resultert i utrolig godt vennskap og relasjon i familien! Anonymkode: df585...aba
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #19 Skrevet 19. mai 2023 Uten sex, ikke noe å ta vare på..... bo sammen og dele utgifter, sur kjæreste, nei takk... Anonymkode: fe611...093
Bamseklemmer Skrevet 19. mai 2023 #20 Skrevet 19. mai 2023 Sex er vel det som vedlikeholder kjærligheten best.. for når sexen avtar, går det til et punkt der kjærligheten også avtar. Det er vel den største årsaken til brudd..? Prioriterer alltid barna først.. men det har jo forkommet at de har blitt sendt til "hotellet" til ho svigermor. Da skjønner nok også svigermora, at vi skal vedlikehold kjærligheten😅 Furnuftig svigermor vil jeg si.. for hun oppfordrer oss like ofte, at vi må sende over barna. Egentid er superviktig.. Og enkelte ganger er det like deilig å oppleve noe nøkternt, som å nyte kos rundt et bål med stormkjøkkenmat. Som det er å slå på stortromma å leie en suitten på et luksushotel, og nyte gastronomisk mat. Hotellsenga er nok mye mykere, enn den tynne liggeunderlaget.. Men romantikken blir den samme.. men det er noe med atmosfæren, med å komme seg vekk fra sitt eget hjem. Da har vi mere fokus på hverandre, og hyppigere kjappiser😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå