Gå til innhold

Jeg har ingen interese med å bli venner eller slå av en prat med naboene.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Å si hei holder.  Normalt? Lurer siden noen blir jo lei seg om de ikke blir invitert på fest hos naboen. 

Anonymkode: 6bfac...078

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det holder for meg også. Har ingen interesse av å bli hjertevenner eller omgangsvenner med naboene.

Anonymkode: 00036...241

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har det egentlig også sånn, men det ene naboparet er veldig kontaktsøkende og da er vi åpne og hyggelige tilbake. De kommer med gaver til bursdag og jul, og til og med når barna være blir konfirmert (enda de ikke kjenner barna våre så godt, vi var ofte skravler med de når barna er på skolen, på fritidsaktiviteter osv). Veldig hyggelig, men selv oppsøker vi ikke den kontakten med andre naboer. Men setter pris på den kontakten vi har med det ene naboparet!

Anonymkode: fa0fd...933

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

For meg er et 'hei' mer enn nok, men jeg er ikke ensom og ønsker å sosialisere meg noe særlig. Jeg kan forstå at det kan være sårt å ikke føle seg inkludert i et fellesskap når man er ensom og sosial. 

Tror begge deler er helt normalt. 

Anonymkode: f3dac...f12

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Holder med et "hei" for meg også. Har ikke behov for det heller

Anonymkode: 9c4cf...853

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi ble venn med forrige naboene, har ikke ofte kontakt men kan gå tur sammen feks. Her vi bor nå er det kun eldre mennesker. Litt godt det også, rolig og stille.

Anonymkode: 3bd2f...e37

Skrevet

Hva som er normalt eller ikke (i den grad noe kan defineres som normalt) bør ikke legge føringer for deg - har du ønske og behov for å være normal siden du spør om dette? 

• Liker 1
Skrevet

Dette kommer vel an på naboene. Om det er noen jeg har kjemi med, er det jo ikke verre å bli venner med naboer enn andre. 

Men på generelt grunnlag holder det med hei og hvordan går det over hekken. 

• Liker 1
Skrevet

På generelt grunnlag: hei holder. 

Har allikevel et par naboer vi tørrprater med og to nabopar som vi drikker litt vin med på verandaen :) det ene paret har bodd utenlands et år. Ønsker ikke å pleie noe forhold med de som leide huset. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen interesse av det. 

Anonymkode: 510fe...5b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det motsatt. Vi har fantastiske naboer og flere av de er blitt blant våre beste venner. Vi har sikkert 5-6 nabopar som vi er blitt gode venner med som støtter hverandre bidrar hos hverandre, passer barn og har det trivelig sammen. Men vi er veldig like og kunne nok vært venner selv om vi ikke var naboer, men når det faller seg slik at vi faktisk er naboer synes jeg det er et stort pluss. Vil aldri bytte bort dette nabolaget!

Anonymkode: 3fd65...8fb

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Her er det motsatt. Vi har fantastiske naboer og flere av de er blitt blant våre beste venner. Vi har sikkert 5-6 nabopar som vi er blitt gode venner med som støtter hverandre bidrar hos hverandre, passer barn og har det trivelig sammen. Men vi er veldig like og kunne nok vært venner selv om vi ikke var naboer, men når det faller seg slik at vi faktisk er naboer synes jeg det er et stort pluss. Vil aldri bytte bort dette nabolaget!

Anonymkode: 3fd65...8fb

Vi har det også sånn. Fantastisk for barna og fryktelig koselig for oss foreldre som står time ut og time inn på kalde lekeplasser mens barna leker. Da er det veldig hyggelig med noen å prate med og å få servert en kopp kaffe eller å ha noen å steke vafler til 🥰

Anonymkode: 77017...7f9

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det flere naboer vi snakker med og har blitt venner med. Så er det også noen som bare sier hei og en som snur ryggen til. 

jeg bryr meg ikke om de som bare sier hei eller snur ryggen til. Tenker at de får gjøre som de vil og jeg tenker ikke stygt om de. Vi er åpne for å snakke og snur aldri ryggen mot dem. Av og til kjenner jeg jo at det hadde vert godt å bare være rundt huset uten å føle at jeg må ta en liten (men hyggelig) prat hvis jeg møter noen. 

Anonymkode: 6b785...b09

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg flyttet inn i en leilighet for litt over 2 år siden og jeg kjenner ikke navnene eller prater med noen av folkene her i sameiet. Jeg svarer/ sier hei hvis de sier noe men ellers er det ikke noen kontakt mellom meg og dem.  Jeg tenker et hei er nok 👍🏿

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg hadde en tråd om dette for en måneds tid siden, og jeg føler det er en trygghet å i det minste kjenne til alle naboene.

Dette skrev jeg om temaet da:

Sitat

Her jeg bor nå vil jeg si at jeg kjenner de fleste barna. 
Av de voksne i nabolaget vil jeg si at jeg kjenner kanskje 10 av 25, mens de siste 15 vet jeg hvem er.
To av de voksne jeg kjenner kan jeg ta en kopp kaffe sammen med,  8 av dem kan jeg snakke om dagligdagse ting med, og resten er jeg på hils med.

Men, selv om jeg ikke kjenner alle på et personlig plan, er jeg 100 % sikker på at hvis jeg, eller noen andre i nabolaget, trenger hjelp, kan vi ringe på hvilken som helst dør i nabolaget, og få den hjelpen vi trenger, og det gir trygghet!

Jeg vil ikke være bestevenner med alle naboene, og jeg vil ikke at alle naboer skal tråkke ned dørstokken min, men jeg liker at alle kjenner, eller kjenner til, hverandre, og kan slå av en prat over gjerdet, eller hilse på.

Endret av Lillemor_Meg
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er fint å ha en hyggelig tone. 

Da er det så lett å samarbeide. Om alt fra å ha et øye på huset, til vanning, til husdyr. Til at barna tør å ringe på om det skjer noe. 

Anonymkode: 1cfd1...dc2

• Liker 4
Skrevet

Omgår jevnelig den ene naboen. Veldig greit. Vi passer hverandres hus/henter posten/søppel/mater pus når vi er på ferie. Men vi løper ikke nedhverandres dørstokk. Akkurat nå er det 2 uker siden vi så hverandre sist. Både hun og jeg synes at vårt vennskap fungerer perfekt. 

Skrevet

Greit å ha en hyggelig tone, og hilse på naboene.

Men har ikke behov for å bli nære omgangsvenner, og dra på ferie eller feste sammen.
Noen i min familie hadde slikt nært forhold til en nabofamilie, de gjorde alt sammen dro på ferie på turer osv.
Så skjedde det noe som gjorde at de ikke var like gode venner lenger, da ble det straks litt vanskelig når de bodde vegg i vegg.

Derfor tenker jeg det er greit å holde det på "hei fint vær i dag" nivået 😉

• Liker 1
Skrevet

Har god kontakt med noen av naboene da vi har barn i samme alder. Har også kontakt med et trivelig og kontaktsøkende eldre ektepar. Har også noen naboer som jeg ikke sier hei til eller vier noe oppmerksomhet til da de er hensynsløse, rotete, late, har forferdelige holdninger og langt fra hva vi trives sammen med. Ønsker derfor minimalt med kontakt med dem. Jeg tenker at naboskap ikke er grunn nok til sosial kontakt. Jeg bruker tiden min på folk jeg trives med. 

AnonymBruker
Skrevet
Geojak skrev (9 minutter siden):

Greit å ha en hyggelig tone, og hilse på naboene.

Men har ikke behov for å bli nære omgangsvenner, og dra på ferie eller feste sammen.
Noen i min familie hadde slikt nært forhold til en nabofamilie, de gjorde alt sammen dro på ferie på turer osv.
Så skjedde det noe som gjorde at de ikke var like gode venner lenger, da ble det straks litt vanskelig når de bodde vegg i vegg.

Derfor tenker jeg det er greit å holde det på "hei fint vær i dag" nivået 😉

Ja, er derfor jeg som deg er litt reservert, men samtidig veldig hyggelig. 

Det er ekstremt ubehagelig å stadig måtte se og møte på noen du har et anstrengt forhold til. 

Anonymkode: 1cfd1...dc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...