AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #1 Skrevet 18. mai 2023 Vi foreldre har IPhone og barnet har Huawei. Er det en grei app med gps sporing som funker på disse? Anonymkode: 91559...93d
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #2 Skrevet 18. mai 2023 Google / Android har systemet som heter family link, hvor barnas telefoner blir administrert av foreldrene. Dette systemet gjør og at man kan få opp lokasjonen på barnas telefon i google maps. Vet ikke om dette fungerer når dere har iphone da Anonymkode: 6e909...0ee
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #3 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi foreldre har IPhone og barnet har Huawei. Er det en grei app med gps sporing som funker på disse? Anonymkode: 91559...93d Vi bruker life360! Anonymkode: cea37...477 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #4 Skrevet 18. mai 2023 Så rare svar her!!🙈😅 Her har vi hele familien på Life360. Eldste er 15 år og samtykker selvsagt, han kan når som helst avslutte sporingen om han vil. Men det er veldig praktisk, jeg kan alltid sjekke appen at han feks blir kjørt hjem fra fritidsaktiviteter så vi ikke trenger å hente, kan sjekke om han kommer hjem etter jeg har lagt meg osv. De to andre er yngre, enn på 7 og en på 10. Om 10-åringen ikke kommer hjem fra skolen kan jeg sjekke at han er igjen på skolen litt. Han er flink å gi beskjed, men da slipper jeg å ringe og forstyrre han i leken. 7-åringen sykler til lekekamerater. Det er veldig betryggende å kunne sjekke i appen at han har kommet frem, osv. De er veldig flinke å si fra i tillegg, men det er så fint i situasjoner det de glemmer seg bort pga lek osv, eller om de ikke tar telefonen når jeg ringer og jeg må ha tak i de. Da kan jeg se nøyaktig hvor de er og dra og hente dem. Anonymkode: cea37...477 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #6 Skrevet 18. mai 2023 Skaff ungen en iphone Anonymkode: bbb73...f9d 1
Sofakona Skrevet 18. mai 2023 #7 Skrevet 18. mai 2023 Kjøp sånn explore klokke. Da har du gps og telefon
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #8 Skrevet 18. mai 2023 TS her. Vi bor i Oslo, i en relativt sentral bydel med mye og tung trafikk. Trikk, T-bane, buss på en gang - og det har vært flere skyteepisoder i området rundt. På dagtid. Også en episode hvor en bil forsøkte å lure barn inn i bilen etter trening. Barnet er 8 år, og vil gjerne få leke med venner på nærskolen - og vi ønsker ikke skremme dem med noe av dette. Vi gir beskjed om sporingen til barnet. Jeg gir blankeste faen i hva noen mener som ikke bor her, dersom noen har tips: tar gjerne imot Resten av KG kan ta den prinsipielle debatten annensteds. Så prøver igjen: HAR NOEN TIPS TIL APP. Anonymkode: 91559...93d 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #9 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): FindMyKids Anonymkode: e8110...d17 Tusen takk Anonymkode: 91559...93d
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #10 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): TS her. Vi bor i Oslo, i en relativt sentral bydel med mye og tung trafikk. Trikk, T-bane, buss på en gang - og det har vært flere skyteepisoder i området rundt. På dagtid. Også en episode hvor en bil forsøkte å lure barn inn i bilen etter trening. Barnet er 8 år, og vil gjerne få leke med venner på nærskolen - og vi ønsker ikke skremme dem med noe av dette. Vi gir beskjed om sporingen til barnet. Jeg gir blankeste faen i hva noen mener som ikke bor her, dersom noen har tips: tar gjerne imot Resten av KG kan ta den prinsipielle debatten annensteds. Så prøver igjen: HAR NOEN TIPS TIL APP. Anonymkode: 91559...93d Life360 er genial, da den går på telefonnummer, ikke Apple-id. Den varsler også om batteriprosent og kan også si fra når barnet har kommet hjem. Anonymkode: cea37...477 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #11 Skrevet 18. mai 2023 (endret) TS her. Vi sporer med barnets samtykke. Vi sjekker ikke generelt, men dersom han ringer hjem og roper «mamma, jeg så noen ble skutt/knivstukket» (som har skjedd flere ganger i nærområdet som jeg jo skriver i tråden) og ikke vet navnet på gata/nøyaktig navn på området eventuelt har full panikk så vet vi hvor vi skal gå for å hente. Eventuelt «noen kjørte på meg med elsparkesykkel, benet er brukket og jeg vet ikke helt hvilken adresse dette er». Ikke alle bor steder med 3 gater og kun boliger. Anonymkode: 91559...93d Delryddet for sitering av regelbrudd. Chantielle mod. Endret 19. mai 2023 av Chantielle 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #12 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her. Vi bor i Oslo, i en relativt sentral bydel med mye og tung trafikk. Trikk, T-bane, buss på en gang - og det har vært flere skyteepisoder i området rundt. På dagtid. Også en episode hvor en bil forsøkte å lure barn inn i bilen etter trening. Barnet er 8 år, og vil gjerne få leke med venner på nærskolen - og vi ønsker ikke skremme dem med noe av dette. Vi gir beskjed om sporingen til barnet. Jeg gir blankeste faen i hva noen mener som ikke bor her, dersom noen har tips: tar gjerne imot Resten av KG kan ta den prinsipielle debatten annensteds. Så prøver igjen: HAR NOEN TIPS TIL APP. Anonymkode: 91559...93d Kjøp iPhone til barnet og bruk kartet på find my iPhone. Anonymkode: 49bee...fe9 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #13 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjøp iPhone til barnet og bruk kartet på find my iPhone. Anonymkode: 49bee...fe9 Da må barnet ha egen Apple-id på tlf sin, så husk det når man setter opp iPhonen. Anonymkode: cea37...477
Chantielle Skrevet 19. mai 2023 #14 Skrevet 19. mai 2023 Tråden er ryddet for brukerangrep,latterliggjøring,misbruk av anonymfunksjonen,avsporinger,samt svar til dette. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #15 Skrevet 19. mai 2023 Anbefaler som flere andre life 360. Her er hele familien på og vi sporer hverandre. Alle samtykker selvfølgelig. På denne måten kan jeg f eks sjekke om datter er på vei hjem. (Slipper å ringe å mase) . Eller om mannen min er i nærheten av butikken. (Når jeg har glemt å handle noe). Datteren kan se om vi er i nærheten om hun er ute på noe og vil hjem osv. Anonymkode: d2077...156 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #16 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Anbefaler som flere andre life 360. Her er hele familien på og vi sporer hverandre. Alle samtykker selvfølgelig. På denne måten kan jeg f eks sjekke om datter er på vei hjem. (Slipper å ringe å mase) . Eller om mannen min er i nærheten av butikken. (Når jeg har glemt å handle noe). Datteren kan se om vi er i nærheten om hun er ute på noe og vil hjem osv. Anonymkode: d2077...156 TS her Skal sjekke denne og Hadde egentlig vært fint for meg også å ha denne som sikkerhet pga sykdom og i tilfelle illebefinnende. Anonymkode: 91559...93d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå