Gå til innhold

Snart 14 åring som har eldre venner.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor vanlig er det at 14 år gamle jenter, har venninner som er 2-4 år eldre enn seg selv. Har også venner på egen alder.

Anonymkode: a5c99...51b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig 

Anonymkode: 0e83e...c14

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke så vanlig her. Da er det kusiner ofte.

Anonymkode: ca48d...dad

• Nyttig 1
Skrevet

Helt normalt. Man blir da venner med de man omgås, om det skole, fritidsaktiviteter e.l. man velger ikke venner basert på alder.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor de blir kjent. Felles fritidsaktiviteter, helt normalt. 

Henging på kjøpesenter = ikke bra.,

Anonymkode: eed0b...873

AnonymBruker
Skrevet

Tja, 4 år er mye. Men da jeg var 14 år gammel hadde jeg utelukkende venninner som var ett eller to år eldre enn meg. Og de hadde god innflytelse på meg og familien min elsket dem. Vi ble kjent via idrett. Men jeg ble dessverre kjent med en jevnaldrende jente som hadde veldig dårlig påvirkning på meg. Heldigvis kom jeg meg unna henne og fant tilbake til gode venninner. Er fortsatt venn med mange av mine barndomsvenninner som var eldre enn meg.

Anonymkode: 4da44...745

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kommer an på hvor de blir kjent. Felles fritidsaktiviteter, helt normalt. 

Henging på kjøpesenter = ikke bra.,

Anonymkode: eed0b...873

Helt enig. Jeg ble kjent med eldre venninner via idrett og de hadde veldig god innflytelse på meg. Men vennskapet med in jevnaldrende venninne som var virkelig toxic utviklet seg til henging på kjøpesenteret.

Anonymkode: 4da44...745

AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanlig 

Anonymkode: 492d5...1e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig med 1-2 år, sjelden med 4år, da er det gjerne mer eller mindre løst bekjentskap via de vennene som er litt eldre eller felles organisert aktivitet. 

Anonymkode: 2cf13...af5

• Liker 1
Skrevet

Hadde kanskje 1-2 venner på mitt trinn, resten var 1-5 år eldre på den tiden (de aller fleste 3 år eldre). Da jeg var 14 hadde jeg kjæreste på 17 og hadde mine næreste venner i hans vennegjeng (vi er fortsatt en gjeng over 15 år etter)

Fungerte sjeldent sammen med de på min alder, unntaket var de få i mitt trinn og trinnet over, men de var også venner med de som var 3-5 år eldre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...