Gå til innhold

8 mnd etter fødsel, fortsatt ikke fått mensen og har symptomer på at den skal komme. Flere med erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Er 8 mnd etter fødsel. Baby spiser en del fast føde, jeg har startet å jobbe og ammer mindre enn tidligere. Ammer av og til på natt.

Har i flere uker kjent symptomer på at mensen snart kommer. På lørdag kom det bittelitt lyserosa blod på papir men ingenting nå. Hatt murringer og vært sikker på at den kommer snart. 

Flere med erfaringer?

Vil bare at den skal komme. Hater symptomer som kommer før mensen har startet

Anonymkode: 95abe...e6d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk igjen mensen nøyaktig ni måneder etter fødsel med tredjemann. Det var et blodbad jeg aldri har dett maken til, hverken før eller senere (bortsett fra rett etter fødsel), det var jeg ganske uforberedt på. Jeg var ikke hjemme, hadde ikke skiftetøy, og blødde gjennom alt. 

Anonymkode: 4ccdb...782

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flere med erfaringer?

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mensen da baby var 10 måneder. Ammet innimellom, også på natt. Begynte å jobbe da babyen var 7 måneder. Mange jeg kjenner fikk mensen da de gikk tilbake til jobb

Anonymkode: b62c5...c48

AnonymBruker
Skrevet

Nr. Ca.8 mnd (fullammet) 

Nr.1 ca. 2 mnd. (Ammet ikke) 

Anonymkode: 89f73...6b3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nr. Ca.8 mnd (fullammet) 

Nr.1 ca. 2 mnd. (Ammet ikke) 

Nr.1 

Nr.2 

*

Skrevet (endret)

Jeg fikk mensen tilbake da småen var 11 måneder. Hadde småammet en skvett om morgenene frem til to uker før, så var det slutt. Det tok altså bare to uker før mensen kom tilbake etter ammeslutt. Jeg fikk et forvarsel på at "mensen kommer i morgen" fordi jeg satt foran pc-skjermen på jobben og fikk plutselig i et lynglimt migrene. Hadde da ikke hatt migrene siden før jeg ble gravid, så dette tok jeg som et sikkert tegn på at mensen kommer straks. Min menstruasjon var som en klokke fastbundet til menssyklusen.

Den kom dagen etter migreneanfallet.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Tok 13 mnd her.

Anonymkode: fd13f...b0f

AnonymBruker
Skrevet

Merket dere mensen-symptomer lenge før den kom? Og fikk dere bittelitt blødning lenge før mensen kom?

ts 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Merket dere mensen-symptomer lenge før den kom? Og fikk dere bittelitt blødning lenge før mensen kom?

ts 

Har dere brukt prevensjon frem til nå? Hvis ikke kan det være en ny graviditet…

Anonymkode: 0e8ab...d88

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har dere brukt prevensjon frem til nå? Hvis ikke kan det være en ny graviditet…

Anonymkode: 0e8ab...d88

Bruker ikke prevensjon, da jeg tidligere har fått sterke bivirkninger av p-piller. Vurderer spiral.

Vi har til nå hoppet av i svingen (har funket for oss i flere år før vi planla graviditet, men vet det er risikabelt).

Bør kanskje ta en test?

Var litt svimmel for noen dager siden da jeg hadde den lille blødningen og murringer. Men jeg var sikker på at det er tegn til mensen og tror det er det.

Flere som har erfaringer? 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke fått tilbake mensen før over et år med begge mine :) men har også ammet mye og lenge. 

Anonymkode: 4d53c...f62

AnonymBruker
Skrevet

Flere med erfaringer?

ts

Skrevet

Jeg fikk ikke igjen mensen, jeg fikk et klart blått kryss 😉 

fullammet og hadde brukt tre år på å bli gravid. (Endte i sa. Så skjedde det samme en gang til. Og så ble jeg gravid og det gikk bra) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk riktignok igjen mensen mellom mine, men fullammet og har 12 måneder mellom barna... Den lille blødningen din og murringene høres ut som en festeblødning. så ta en test du, og så en ny test om 1-2  uker.

Anonymkode: 9b72f...d1e

AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Føler meg fortsatt rar og murringer og ingen mens.

Tok i går kveld graviditetstest fra normal. Testet med normal sine tester sist gang jeg var gravid men da var første test neg og pos to dager etter.

Legger ved et bilde og kan se ut som en veldig svak strek? Vises dårligere på bildet.

Hva tenker dere?

F7830C01-B6C5-4329-87E4-967E46AA31D3.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere har hatt ubeskyttet sex, så er det jo veldig mulig dere venter et barn til og derfor mensen ikke har kommet. 

Anonymkode: 3bc17...199

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...