Gå til innhold

Har du noen gang blitt frastjålet mat av en måke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt fratatt både kveite rett fra grillen, pizza og hamburger. Enn du? Hva har de knabbet fra deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venninnen til moren min ble frastjålet en softis, hun hadde ikke rukket å spise av den en gang. :fnise: 

Skrevet

Ikke jeg, men datteren min. Hun hadde en pølse m/brød i hånda og skulle til å ta en bit så kom det en måke og snappet den ut av hånda hennes. Det var litt skummelt for en 6-åring, men vi har ledd litt av det i ettertid. 

AnonymBruker
Skrevet

Kotelett fra grillen. 

Jeg ble litt fascinert, så jeg la en stor kotelett på kanten av terrassen og sto klart med speilreflekskameraet. Fikk et par bra bilder av en måke som kom og tok med seg den store koteletten. 😅

Anonymkode: 7dbd5...cc6

• Liker 2
Skrevet

Ei pølse. Var vår feil som lot den ligge ubevoktet på grillen.

AnonymBruker
Skrevet

De tok churros fra hånda en gang 😂

Anonymkode: 36de3...8e3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg en måke tok en bolle rett ut av munnen min! 🤯

Anonymkode: f8f7e...728

Skrevet

Ja, skjedde på tjuvholmen, svær måke som tok wienerbrødet mitt 😥😥 den var jo sååå god også 

Skrevet
Charlene87 skrev (1 minutt siden):

Ja, skjedde på tjuvholmen, svær måke som tok wienerbrødet mitt 😥😥 den var jo sååå god også 

Huff, turde du p kjøpe nytt? Passende navn på stedet da 😆

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Datteren min var på stranden med noen venninner. To måker samarbeidet om å stjele en hel loff😳😬😁

Anonymkode: 322f9...7e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men to ganger de siste ukene har det landet en på skulderen min for å prøve å få tak i bollen jeg spiste. Men den klarte det ikke 🥳

Anonymkode: a1055...065

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg klarte redde baguetten min!

Jeg var 15 år, satt meg i parken i lunsjpausen på jobb, og i det jeg begynte spise en kyllingbaguette så landet en måke på kneet mitt å prøvde spise fra andre enden 😳

Anonymkode: c6454...681

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk gjennom parken med en sandwich i papir. I det jeg løftet den mot munnen kom en måke susende og nappet den til seg 😠

Anonymkode: 28899...86a

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: a7608...8f1

• Liker 3
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Nei😅 har heller ikke blitt bæsjet på av en fugl. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men så en gang en mann bli frastjålet hele burgeren sin av en måke da han kom ut fra en McDonald's i Oslo. Han var rimelig forfjamset, for å si det sånn. 

Anonymkode: a9a0f...5cb

AnonymBruker
Skrevet

Bor midt I måke-land (måkene hekker på takene i borettslaget 🙃), så her kan de finne på å komme inn i leilighetene om de får mulighet til det. I fjor sommer hadde jeg glemt å lukke balkongdøra når jeg skulle spise frokost og en måke kom inn og stjal brødskiva mi fra stuebordet. 

Anonymkode: ce95c...1b0

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ja. Pølser rett fra grillen, og en hamburger som kelneren skulle til å sette på bordet. 

Det er flere andre som har prøvd seg, men da har vi klart å stoppe det i siste øyeblikk. Må tydeligvis være litt obs med spising der det er måker....

Endret av solmåneogstjerner
Skrevet (endret)

Nei, jeg har aldri opplevd å bli frastjålet mat av måker, heldigvis. Selv om det er mye måker i nabolaget (borettslag med blokker) her, så pleier jeg ikke å spise mat utendørs her og heller ikke grille (har ikke grill lenger). Men det har heller ikke skjedd på stranda eller kystnære steder.

Måkene er raske med å ta hull på søppelposer som idioter setter fra seg på bakken utenfor feil containere (glass/metall containere og papircontainere osv setter enkelte fra seg vanlige søppelposer foran. HVORFOR!!??) Da blir søppelet raskt dratt ut over hele bakken av måkene her. Og skjærer sikkert også.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Ja 😅 Rundstykke på cafe :P 

Anonymkode: 50d14...2f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...