Gå til innhold

Dere med jenter som har ADD ,hva var symptomene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Takk :)

Anonymkode: 8b9e5...606

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som barn: Ukonsentrert, store følelser, soner ut, ekstremt opptatt av noen spesielle ting, overtenke, stille, stort indre kaos, neglebiting. 

Som voksen: Konsentrasjonsvansker, overtekning, store følelser. Plumper ut med utsagn uten å tenke meg om (ikke stygge, men i situasjoner av og til upassende/unødvendig). Kommer ikke i gang med oppgaver, overspiser. Konstant støy i hodet. 

Medisiner har vært uvurderlig for meg. Jeg har fått et helt nytt liv! 

Anonymkode: 58220...a12

AnonymBruker
Skrevet

Oisann, der ser du, leste ikke overskriften skikkelig 😂 Men som barn kan du jo se hva det gikk i for meg. Begge mine gutter har forresten ADHD.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Som barn: Ukonsentrert, store følelser, soner ut, ekstremt opptatt av noen spesielle ting, overtenke, stille, stort indre kaos, neglebiting. 

Som voksen: Konsentrasjonsvansker, overtekning, store følelser. Plumper ut med utsagn uten å tenke meg om (ikke stygge, men i situasjoner av og til upassende/unødvendig). Kommer ikke i gang med oppgaver, overspiser. Konstant støy i hodet. 

Medisiner har vært uvurderlig for meg. Jeg har fått et helt nytt liv! 

Takk for svar. 

Hjalp medisinen på konsentradjonen og på å roe ned veldig store følelser?

AnonymBruker
Skrevet

Ekstrem rastløshet, soner ofte ut når andre snakker, klarer ikke slappe av (feks se en film), må være fysisk aktiv og slite meg helt ut før jeg kan kjenne på litt ro, tankekjør, kjeder meg fort (rastløshet), masse følelser som jeg ikke alltid klarer å kontrollere.

Har akkurat begynt å prøve ut medisiner

Anonymkode: dc3eb...2cc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ekstrem rastløshet, soner ofte ut når andre snakker, klarer ikke slappe av (feks se en film), må være fysisk aktiv og slite meg helt ut før jeg kan kjenne på litt ro, tankekjør, kjeder meg fort (rastløshet), masse følelser som jeg ikke alltid klarer å kontrollere.

Har akkurat begynt å prøve ut medisiner

Anonymkode: dc3eb...2cc

Utifra det du skriver vet jeg 100% sikkert at jeg ikke har add.

Anonymkode: 7048e...0f7

AnonymBruker
Skrevet

Som baby: High need, gråt mye, lett overstimulert. Var tidlig ute med å krabbe og gå. 

Som barn: mye store følelser. Ble fort både sint, lei seg og glad. Tidlig ute med å snakke og lære nye ting. Var ganske dramatisk. Ble fort sliten og kunne sovne hvor som helst.

Skole: barneskole gikk greit. Ungdomsskole ble vanskelig. Konsentrasjonsproblemene Ble mer tydelige. Sonet lett ut. Fikk ikke med seg oppgaver i dybden. Greide ikke sortere hva som var viktig å fokusere på. Kom lett i konflikter med andre jenter. Mye drama. Hadde fortsatt mye store følelser.

Anonymkode: 954b1...b22

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. De med store konsentrasjonsproblemer og mye følelser, fikk dere noe oppfølging og medisiner som hjalp? Fikk jentene det bedre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...