AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #21 Del Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bodde i en murblokk bygget på 1940-tallet. Enormt godt lydisolering, flott layout, godt vedlikehold, ventilasjon var aldri et problem (muligens fordi bygget «pustet»?), og det var sentralvarme som funket helt toppers. Jeg ville funnet ut hvilke blokker som er gode og ventet til noe blir ledig. Anonymkode: 4bc77...fc8 Jeg har hørt sagt at murbygg fra 1930 og 1940-tallet er best. Byggene fra 1950-tallet er dårligere isolert og fra 60-tallet og utover er det mye rart, og ofte kun elektrisk fyring. Så kikk gjerne på noen 30-talls bygg og så om du finner noe lovende. Anonymkode: 1f90c...8e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #22 Del Skrevet 18. mai 2023 Jeg har bodd i gamle blokker fra 70-tallet. Gode og store planløsninger. Bodde i 4.etg og hørte aldri naboene. Anonymkode: 616bb...0b3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 21. mai 2023 #23 Del Skrevet 21. mai 2023 Jeg har prøvd det meste, ny leilighet, eneboliger, rekkehus, mm. Boligen jeg er mest fornøyd med er den jeg har nå. Har heller ikke helse til å drive med oppussing og masse vedlikehold, så valgte borettslag. Da har jeg ingen ansvar for uteområde. Det ble rekkehus, ende. God planløsning, kjøkkenet er eget rom med døråpning inn til stua. Dvs ingen dør, men rommet er avskjermet. Separat wc og eget vaskerom. Borettslaget er flinke med vedlikehold. Nye vinduer og dører, tak skiftet for få år siden. Husene skal males til høsten. Husene er fra 1977. Jeg hører ikke naboen. Mitt råd til deg, tenk langsiktig. Ja det er flott med en ny og moderne leilighet. Dessverre blir nye leiligheter bygd i dag med de billigste materialer. Standarden ser fin ut, men skikkelige upraktiske. Bruk tid til å finne den riktige boligen, og les tilstandsrapporten nøye. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #24 Del Skrevet 21. mai 2023 Helene skrev (28 minutter siden): Jeg har prøvd det meste, ny leilighet, eneboliger, rekkehus, mm. Boligen jeg er mest fornøyd med er den jeg har nå. Har heller ikke helse til å drive med oppussing og masse vedlikehold, så valgte borettslag. Da har jeg ingen ansvar for uteområde. Det ble rekkehus, ende. God planløsning, kjøkkenet er eget rom med døråpning inn til stua. Dvs ingen dør, men rommet er avskjermet. Separat wc og eget vaskerom. Borettslaget er flinke med vedlikehold. Nye vinduer og dører, tak skiftet for få år siden. Husene skal males til høsten. Husene er fra 1977. Jeg hører ikke naboen. Mitt råd til deg, tenk langsiktig. Ja det er flott med en ny og moderne leilighet. Dessverre blir nye leiligheter bygd i dag med de billigste materialer. Standarden ser fin ut, men skikkelige upraktiske. Bruk tid til å finne den riktige boligen, og les tilstandsrapporten nøye. Takk for svar☺️Har du dyre strømutgifter? Jeg har veldig lave i dag. Blir likevel litt deppa av tanken på å bo på 40m2 med alt pikkpakk og aktiviteter hjemme🥹Men samtidig er tilstandsrapportene på de eldre boligene ganske skremmende🌝 Anonymkode: e263c...d55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 21. mai 2023 #25 Del Skrevet 21. mai 2023 Ja har litt dyre strømutgifter, bor på Østlandet, men får strømstøtte. Har varmepumpe, og har nettopp skiftet ut en gammel peis med en ny og moderne ovn. Har fyrt i nye ovnen hele 2 ganger på kveldstid, og merker at den varmer opp huset på et øyeblikk. En oppfyring, trenger ikke legge på mere ved, og huset er varmt. Så strømutgiftene og innkjøp av ved kommer til å gå ned. Hadde litt sparepenger, investerte dem i å få ned faste kostnader. Tilstandsrapporter er nøye, de gir et realistisk innblikk i boliger. Jeg så bort fra fargevalg å sånt. Er planløsningen grei? Er tak, vinduer, dører ok? Grunnmuren i boligen? Jeg hater mesteparten av fargene i boligen, gulvet på stue og kjøkken, helt forferdelige. Noen hjalp meg å male en viktig vegg på stua, gulvet får jeg ikke gjort noe med, har gulvtepper. Badet er forholdsvis nytt, viktig. Kjøkkenet, ja noe slitt men fullt brukbart, igjen, god planløsning. Bruk tid på å finne den rette boligen. Jeg har alltid brukt mellom 6-10 mnd på jakten. Styr unna oppussingsobjekter, med mindre boligen er så billig at du kan leie inn hjelp. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå