Gå til innhold

Hvilke farger har dere hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver og småhandler litt innimellom og forbereder litt til flytting, så jeg har virkelig fundert og tenkt ut hvilke farger jeg vil ha hvor i den nye leiligheta.

I stue/kjøkken/gang (som går i ett) blir det en lyslys beige farge på veggene. Det blir oransje gardiner i stue delen, og grønne på kjøkkensida, og samme grønnfarge i spisebrikker og stolputer.

Kjøkkenskapene blir litt mørkere farge en veggene, og fliser over benken (der er jeg fortsatt veldig usikker).

I stua følger jeg opp med samme oransjfarge på puter til sofaen, samt at jeg skal jakte litt på noen oransje vaser, boller og sånt.

I gangen blir det nok litt grønt som på kjøkkenet.

På mitt soverom blir det samme farge som i stua på veggene, og så har jeg turkis seng, nattbord og hylle. Og hvite gardiner.

Guttungen får blått rom (lyse blåe vegger) med Kaptein Sabeltann gardiner og sengetøy, og det meste blir å gå i blått.

Jakter også på noen wallies med pirater på, eventuelt en borde.

Badet blir med hvite veggfliser, gråe gulvfliser og hvit baderomsinredning. Jeg skal ha inn noen brune hyller, og så ha brune og oransje håndkler.

Dette ble litt blabla da, men pyttsann!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke så lenge siden vi snakket om dette, så jeg fant denne til deg jeg :)

Kg-hjemme

Gjest christineemily
Skrevet

Vi har kaffe-latte malt panel i stort sett alle rom, med tapeter som bryter, her og der. Til kirsebær parkett og grå gulvfliser. Hvit kjøkkeninnredning og hvitt og grått bad. Møblene er i mørkt tre.

Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)

vi har tapeter i hele huset, alle er lyse med litt forskjellig struktur,

bortsett fra kjøkken -stripet lys gul-

og soverom -stripet lys beige/fersken(?) (ikke helt fornøyd med den; finere på tapetprøva)

Endret av Fruktfat
Skrevet (endret)

Vi har tapeter i hele huset.

Stua er mørkegrønn.

Kjøkkenet er blått med panel i hvitt til midt på veggen.

Yttergangen er vinrød/rosa med mørk panel i tre til midt på veggen.

Entréen er lysegrønn (ikke vårt valg).

Gangen er gul.

Badet har hvite og grønne fliser.

Toalettet er lysegrått.

Mitt rom har lysegul tapet.

Mamma og pappas soverom er lyseblått.

Gjesterommet/pc-rommet er i samme gule tapet som på mitt rom.

Vaskerommet og ytterboden er ikke i noen spesielle farger (ikke gjort noe med på veggene).

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Gjest LoisLane
Skrevet

Kjøkkenet er bondeblått, gangen er en lys eggeskall-aktig farge, stua har en merkelig grønnblågrå farge som forandrer seg med lyset. Det ene barnerommet er okergult, vårt soverom er umalt, likeså den andre stua vår. Rommet jeg sitter i nå er engelsk rødt, og hele tredje etasje er panelt og umalt. Ellers har vi tømmervegger, unntatt badet, som er flislagt.

Skrevet

Gangen er i en helt lys, lilla, kjøkkenet er hvitt, stua er i en helt lys og varm gulfarge, badet er en lys og varm oransje mens soverommet er blått.

Skrevet (endret)

Badet har lyseblå vegger, mørkeblått gulv, hvitt tak.

Ellers er det hvite vegger over alt, med en ørliten brytning

over mot beige. Lyst og trivelig. Nesten alle reoler og skap

er i lys bøk. Gulvet også.

Sofaer og stoler i sort hud. Spisestue: gammeldags, med

helt autentisk slitenhet på alle overflater.

Akkurat nå: Gjennomsiktige, lyse blondegardiner.

Men tilbehøret (eller rotet som vi kan kalle det) er ganske

fargerikt. Masse nips og fargerike innfall...

Endret av Elmaand
Skrevet

Vi har hvite vegger over alt, av den enkle grunn at vi ikke skal bo her lengre enn til 2007. På gulvet har vi parkett, bøk tror jeg, og sjakkmønstrede fliser på badet.

Ellers går det i kirsebærtre, svart og rødt her :)

Skrevet

Jeg har lyse beige/ferskenfargede vegger (Nora) på kontor, halve gang, det lille som er av vegg på kjøkkenet og i hele stuen...

To vegger i gangen er i en mørk, dyp koboltblå med litt lilla i, en utrolig flott kontrastfarge til den beige/ferskenfargen når man får litt spotlight på... Soverommet er i lys lavendelblått, en veldig beroligende og behagelig farge :)

Skrevet

Baderomsfarger har jeg ikke bestemt meg helt for ennå... det skal pusses opp nå :)

Skrevet

Tapet i alle rom (uten struktur. Noe som gjorde det vanskeligere å legge...)

Kjøkkenet er egghvitt

Stua er egghvit

Gang (oppe og nede) er egghvit

Trappegang er egghvit

2 soverom er egghvite (ett av dem har to vegger med grønnfarge, ett har to vegger med kornblå)

2 soverom er lys toscana

TV-stue er cappucino

Vaskerom er eggehvit med grå gulvfliser

Badet har hvite veggfliser og grå gulvfliser

Ellers er det eikeparkett i alle rom

Lite farge? Joda, men har ganske store, mørke møbler og bruker mye farge i gardiner, puter, duker, lys osv... (Da er det enklere med hvite vegger)

Ville gjort det på samme måte om jeg skulle pusset opp på nytt!

Skrevet

Vi har lys beige stripet tapet i gang, lys provence på stue og kjøkken, magnolia i trappehus.

Badet er hvitt på vegger og lys beige (flis) på gulv, mams og paps sitt soverom er lavendelblått, guttungen har lindegrønt(begge i stripet tapet), og jentungen barbie-rosa (æsj, men kult) malt soverom.

Vaskerommet er knall gult og litt fælt det og. :ler:

Skrevet

Åh huff, meg over.

Glemte logge meg inn. :sjarmor:

Skrevet

Kjøkken, stue og gang er en i slags kremfarge.. Badet har grønn tapet. Soverommet er lys gult, og gjesterommet er malt i en ganske mørk grønnfarge.. Ville ikke ha valgt disse fargene selv.. Siden vi leier, gidder vi ikke bruke penger på å male..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...