Gå til innhold

Jeg gjør alt husarbeid hjemme med ingenting hjelp fra kjæresten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er skikkelig oppgitt. Vi ble invitert ut i går til vors, men jeg droppet det for å være hjemme å rydde samt vaske. Jeg gjorde leiligheten veldig ren, og moppet gulvet, bygget sengetøy, vasket do osv osv. kjæresten min var ute, og når han kom hjem kaster han jakken på gulvet, buksen ligger slengt på gulvet, og han har gått inn med sko helt til sofaen. Jeg synes dette er så ekkelt og motbydelig. Jeg utsatte våre planer for å være hjemme å vaske, og dette er takken jeg får. Dette skjer hver jævla gang. Blir så synt oppgitt. Jeg er 24, og jeg innser nå hvordan resten av livet mitt kommer til å bli.  Jeg vasker og rydder konstant pga han. De ukene han var hjemme i påsken, ryddet jeg huset 1 gang på samme måte som nå, og da holdt huset seg mye renere. Fordi ingen roter! 

Er det håp her? Kan dette bli bedre? 

Anonymkode: cf08d...abe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Få for all del ikke barn med ham før han tar sin del.

Anonymkode: cc183...49a

• Liker 11
Skrevet

Er du litt sånn vaske freak? At du alltid må rydde og holde det pent? Du skriver at du ble hjemme og rydde i stedet for å feste? Der sier vel litt. Dere har nok forskjellige nivåer av hva som nå gjøres hjemme 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette blir aldri bedre. 

Anonymkode: b316c...f7c

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det håp her? Kan dette bli bedre? 

Det er særdeles vanskelig og tidkrevende, stort sett umulig, å oppdra voksne menn.

Bedre å finne seg en som kommer ferdig oppdratt.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør han av andre ting som bidrar? Still krav. Ikke vask hans klær, ikke rydd etter ham (hvis du klarer). Gjør ting for deg selv. 
Jeg lurer på om du er vant til å sette deg selv sist og ikke ta hensyn til egne behov siden du ble hjemme for å vaske i går. Kan det hende du trenger å prioritere deg selv litt mer,ha det gøy og gjøre det du selv har lyst til? Selv om huset er litt skittent? 

Anonymkode: f166e...21d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han må modnes. Lag vaskeliste sammen med hva/når/hvem. Og sett som krav at man ikke spytter på andres innsats ved å rote og grise rett etter rengjøring. Kan også ta med at hvis noen griser utenom fast rengjøring, så må denne personen ta en ekstra runde for å ordne opp etter seg. Blir nok ikke så mange ekstra gulvvask før han slutter å gå inn med sko.

Anonymkode: 22392...e1e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er for sent å oppdra han. Det blir aldri bedre.

Ikke få barn med denne fyren, er mitt råd.

Anonymkode: d66dd...8b1

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han må modnes. Lag vaskeliste sammen med hva/når/hvem. Og sett som krav at man ikke spytter på andres innsats ved å rote og grise rett etter rengjøring. Kan også ta med at hvis noen griser utenom fast rengjøring, så må denne personen ta en ekstra runde for å ordne opp etter seg. Blir nok ikke så mange ekstra gulvvask før han slutter å gå inn med sko.

Anonymkode: 22392...e1e

Send han tilbake til foreldrene og be han modnes der… Dette er ikke en jobb for samboeren. 

Anonymkode: 6b28d...e28

• Liker 5
Skrevet

For en blind og respektløs mann

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (10 minutter siden):

Er du litt sånn vaske freak? At du alltid må rydde og holde det pent? Du skriver at du ble hjemme og rydde i stedet for å feste? Der sier vel litt. Dere har nok forskjellige nivåer av hva som nå gjøres hjemme 

Jeg er ikke vaskefreak. Jeg håper ikke at jeg er det bare fordi jeg prioriterte å ha et rent og pent hjem fremfor å drikke opp hjernecellene mine

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Desverre. Slik som du skriver. Dette blir resten av livet ditt. Han blir ikke bedre. Han har det fint med noen som rydder og vasker i huset. 

Anonymkode: 71374...135

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vi ble invitert ut i går til vors, men jeg droppet det for å være hjemme å rydde samt vaske. Jeg gjorde leiligheten veldig ren, og moppet gulvet, bygget sengetøy, vasket do osv osv. kjæresten min var ute, og når han kom hjem kaster han jakken på gulvet, buksen ligger slengt på gulvet, og han har gått inn med sko helt til sofaen.

Her hadde jeg droppet å skifte sengetøy på hans side, lagt jakken, buksen og skoene på hans side av sengen. Sluttet å vaske klær for ham osv.

Jeg er ikke vaskefreak. Jeg håper ikke at jeg er det bare fordi jeg prioriterte å ha et rent og pent hjem fremfor å drikke opp hjernecellene mine

Vel, da ville du jo heller vaske enn å vorse, ikke få det til å se ut som du har ofret noe da, som du i utgangspunktet ikke ønsket uansett.

Anonymkode: 3c9b7...20d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min gjør heller ikke de tingene du nevner, men han gjør andre ting, f.eks lager han all maten og er den som planlegger alt rundt det. Bidrar typen din med andre ting som også betyr mye for samlivet? Eller gjør han ingenting?

Anonymkode: f7d4a...e1e

AnonymBruker
Skrevet

Samboer.app

Anonymkode: 0998e...7b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke finn på å få barn med han. Løp!

Dette orker du ikke resten av livet, fly rundt å rydde opp etter en mannebaby. 

Anonymkode: dd129...afa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette innlegget sier i grunnen alt. At du prioriterer å være hjemme og vaske hus fremfor å være sosial på 17.mai er en varsellampe, og at du i tillegg kaller en fest for "drikke opp hjernecellene sin" sier meg egentlig at du er en veslevoksen bedreviter som heller ikke er den enkleste å bo med. Han lever ikke opp til dine standarder, derfor er han en dust. Tror ikke han hadde klart å leve opp til dine standarder uansett. Folk sier du ikke skal få  barn med han, men hvordan blir det når du får barn? Skal du være hjemme for å vaske når de går ut og feirer? Skal du klikke fordi ungene skitner, roter og løper inn med sko? Du må ta en kikk på hvordan du er som partner før du kritiserer andre. Kan love at når samboeren sa på festen at du ikke var med fordi du ville skifte sengetøy og vaske gulv, så tenkte alle "stakkars mann".

Noen tips;

- å vaske kan man gjøre når som helst, å være sosial er et gode og noe du bør prioritere

- samtaler om hvordan man vil fordele husarbeid og hvilke husordenregler man ønsker å finne I FELLESSKAP gjøre best på en hverdag, ikke 17.mai

- dine regler er ikke alltid de rette, han må også få lov å leve slik han vil ha det

Anonymkode: c9b52...891

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her hadde jeg droppet å skifte sengetøy på hans side, lagt jakken, buksen og skoene på hans side av sengen. Sluttet å vaske klær for ham osv.

Vel, da ville du jo heller vaske enn å vorse, ikke få det til å se ut som du har ofret noe da, som du i utgangspunktet ikke ønsket uansett.

Anonymkode: 3c9b7...20d

Det nederste su skriver henger ikke på greip i det hele tatt. Jeg valgte å komme hjem å rydde fordi det så bombet ut. Jeg valgte å rydde pga det, og da forventer jeg at fet skal være ryddig etterpå også. Bare fordi jeg valgte å rydde istedenfor å vorse betyr ikke at jeg finner meg i rotet eller at jeg bør finne meg i det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta det fra meg. Etter mange år sammen skjønte jeg at vår definisjon av ryddig og rent var IKKE det samme. Han kunne gå rundt å tenke nå er det rent og ryddig, da må hun vær fornøyd nå, samtidig mens han tenkte sånt gikk jeg rundt og var så frustrert og irritabel fordi i mine øyner var det katastrofe i huset. 

Vet ikke med deg, men jeg innså til slutt at den standarden jeg krevde var ikke realistisk, i hvertfall ikke med småbarn hjemme. Lot det synke inn hos meg og åpnet øyene mine. Det måtte IKKE være rent og ryddig 24/7, det måtte ikke være viskingsklar 24/7. 

Man få lov til å slenge fra seg ting iblant og bare gi F. Det er kun i HJEMMET sitt man kan være 100% komfortabel. Jeg måtte gi meg tillatelse til å ha det litt mer rotete. Når det skjedde, sank skuldrene mine. Heldigvis ble han også bedre (eller mulig jeg ble observant med alt han gjorde da sluttet å klage på alt han IKKE gjorde).

Jeg gikk fra å være vaskefreak til å være en person det var mulig å leve med. 

Anonymkode: 2bc9f...9bb

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette innlegget sier i grunnen alt. At du prioriterer å være hjemme og vaske hus fremfor å være sosial på 17.mai er en varsellampe, og at du i tillegg kaller en fest for "drikke opp hjernecellene sin" sier meg egentlig at du er en veslevoksen bedreviter som heller ikke er den enkleste å bo med. Han lever ikke opp til dine standarder, derfor er han en dust. Tror ikke han hadde klart å leve opp til dine standarder uansett. Folk sier du ikke skal få  barn med han, men hvordan blir det når du får barn? Skal du være hjemme for å vaske når de går ut og feirer? Skal du klikke fordi ungene skitner, roter og løper inn med sko? Du må ta en kikk på hvordan du er som partner før du kritiserer andre. Kan love at når samboeren sa på festen at du ikke var med fordi du ville skifte sengetøy og vaske gulv, så tenkte alle "stakkars mann".

Noen tips;

- å vaske kan man gjøre når som helst, å være sosial er et gode og noe du bør prioritere

- samtaler om hvordan man vil fordele husarbeid og hvilke husordenregler man ønsker å finne I FELLESSKAP gjøre best på en hverdag, ikke 17.mai

- dine regler er ikke alltid de rette, han må også få lov å leve slik han vil ha det

Anonymkode: c9b52...891

Jeg vasker hele tiden, og det er ingen i verden som hadde satt pris på å fingeren på denne måten. Har du et rent hjem? Hvis ikke - så vet du ikke hva det innebærer å ha et rent hjem eller hvordan man gjør det. Fordi vi bor ikke i et veldig lite hjem heller, og hvordan løser det seg når han begynner å syte over at huset ikke er rent? Noen ganger får jeg så dårlige tips her inne fra anonyme som ikke kjenner meg. Jeg vet hva som er mine svakheter i forholdet, og det er at jeg ikke setter grenser. Derfor er jeg den som alltid prioriter meg selv sist. Jeg er sliten 24/7, leser og leser pluss vasker for hvert fall 3 personer. Selv om vi ikke har barn. 

At jeg prioriter å vaske huset og holde det rent hjemme i eksamensperioden før jeg drar hjem til familien min gjør meg ikke til en bedreviter i det hele tatt. Jeg synes det er et fornuftig valg, fordi om huset holder denne standaren så slipper jeg å gjøre denne vaksen ofte. Jeg studerer og har eksamensperioden nå. Jeg MÅ prioritere riktig. Hvordan gjør dette meg til en bedreviter? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...