Gå til innhold

Vanskelig å komme inn på desentralisert sykepleie??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Just now, ajarRun said:

Hvis det er via samordnet googler du bare poenggrenser 2022 samordnet. Er det lokalt sender du epost til opptakskontoret 

Søker studieplass, ikke poenggrense. Skal sende epost 

Anonymkode: 5dfe2...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke så veldig gammel. Men jeg håper virkelig at du blir flinkere til å innhente informasjon på egen hånd.

Her kan du søke selv: https://www.samordnaopptak.no/info/om/sokertall/sokertall-2022/

Anonymkode: 14db3...3fb

Oida, har var en gretten AB fylt med sykepleiehat som fikk lov å svare på noe vedkommende faktisk tok feil i :knegg: Desentralisert sykepleie ligger ikke på SO og søkes heller ikke via SO, så kanskje DU må bli flinkere til å finne informasjon før du tar en belærende tone ovenfor andre?

TS, siden studiet søkes via FSweb er det ikke sikkert den infoen ligger offentlig tilgjengelig. Det kan også være antall studieplasser fordeles ut fra søknadsmasse, f.eks på HVL med flere studiesteder kan fordele plassene ut fra hvilken campus som har størst søknadsmasse. 

Anonymkode: be180...ab1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Oida, har var en gretten AB fylt med sykepleiehat som fikk lov å svare på noe vedkommende faktisk tok feil i :knegg: Desentralisert sykepleie ligger ikke på SO og søkes heller ikke via SO, så kanskje DU må bli flinkere til å finne informasjon før du tar en belærende tone ovenfor andre?

TS, siden studiet søkes via FSweb er det ikke sikkert den infoen ligger offentlig tilgjengelig. Det kan også være antall studieplasser fordeles ut fra søknadsmasse, f.eks på HVL med flere studiesteder kan fordele plassene ut fra hvilken campus som har størst søknadsmasse. 

Takk for svar,søkte gjennom Samordna opptak men litt annerledes måtte sende inn egne dokumenter direkte til studiestedet også. Men tar heller og sender epost :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk for svar,søkte gjennom Samordna opptak men litt annerledes måtte sende inn egne dokumenter direkte til studiestedet også. Men tar heller og sender epost :)

Hæ? Men desentralisert søkes ikke via SO. Sikker på at du ikke har søkt samlingsbasert eller deltid? Desentralisert søkes vis fsweb og krever ansettelseforhold i helsesektoren og attest fra leder bl.a. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hæ? Men desentralisert søkes ikke via SO. Sikker på at du ikke har søkt samlingsbasert eller deltid? Desentralisert søkes vis fsweb og krever ansettelseforhold i helsesektoren og attest fra leder bl.a. 

Stemmer, søkte på fsweb :) ser det nå og logger jeg meg inn på Samordna opptak ligger det en kvittering på innsendt søknad der men gjennom fsweb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her søkte jeg gjennom arbeidsgiver. Eller, fikk info av dem. Du må ha et ansettelsesforhold innen helse for å gå desentralisert sykepleie ved hvl i Bergen. Tror ikke de ser på karakterer i det hele tatt, bortsett fra kravet i norsk og matte som alle må ha. Tror vi var rundt 100 i mitt kull da vi startet, og litt over halvparten igjen da vi var ferdig. I min kommune har de en "kvote" med antall studenter som de ikke kan overskride, tror den er ulik fra år til år. Tenker nok du får plass om du tar deg en prat med arbeidsgiver. Lykke til!

Anonymkode: 3b6c3...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Her søkte jeg gjennom arbeidsgiver. Eller, fikk info av dem. Du må ha et ansettelsesforhold innen helse for å gå desentralisert sykepleie ved hvl i Bergen. Tror ikke de ser på karakterer i det hele tatt, bortsett fra kravet i norsk og matte som alle må ha. Tror vi var rundt 100 i mitt kull da vi startet, og litt over halvparten igjen da vi var ferdig. I min kommune har de en "kvote" med antall studenter som de ikke kan overskride, tror den er ulik fra år til år. Tenker nok du får plass om du tar deg en prat med arbeidsgiver. Lykke til!

Takk.  Det er arbeidsgiver som har oppmuntret meg i å søke, og har søkt og sendt inn attest fra leder  så regner med jeg får svar i sommer :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Takk.  Det er arbeidsgiver som har oppmuntret meg i å søke, og har søkt og sendt inn attest fra leder  så regner med jeg får svar i sommer :)

Spennende. Ønsker deg alt godt! Og husk at når det blir hardt så er det verdt det til slutt. Ikke gi deg halvveis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...