AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #1 Skrevet 17. mai 2023 Hvem kom opp med denne ideen? Noe mer upraktisk kan jeg ikke forestille meg. Anonymkode: e049d...f5d 3 2
kaleidoskop Skrevet 17. mai 2023 #2 Skrevet 17. mai 2023 Skal de det? Selv elsker jeg kjoler, heller det en ei trang bukse. 9 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #3 Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvem kom opp med denne ideen? Noe mer upraktisk kan jeg ikke forestille meg. Anonymkode: e049d...f5d De skal/må ikke. Det er jo noe de bestemmer selv. Anonymkode: 3069c...276 3 1
Gjest Adobyen Skrevet 17. mai 2023 #4 Skrevet 17. mai 2023 Du trenger jo ikke å bruke kjole om du ikke vil 😂 Det er ikke lett å finne ut hvem som kom på dette plagget, men det er visst noe langt bak i historien https://snl.no/skjørt
droopy Skrevet 17. mai 2023 #5 Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvem kom opp med denne ideen? Noe mer upraktisk kan jeg ikke forestille meg. Anonymkode: e049d...f5d Må vi gå i kjole? Går med det kanskje 5 ganger i året, slik som i bunad i dag. Resten av året er det bukse 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #6 Skrevet 17. mai 2023 Kjolen ble sikkert oppfunnet slik at det ble lettere for menn med en kjappings…. 😅 Anonymkode: a65ae...611 6
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #7 Skrevet 17. mai 2023 En idiotisk ide om lettere tilgang til kvinners underliv for menn, #voldtektskultur Anonymkode: 652c9...ab3 7
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #8 Skrevet 17. mai 2023 droopy skrev (1 minutt siden): Må vi gå i kjole? Går med det kanskje 5 ganger i året, slik som i bunad i dag. Resten av året er det bukse Nei, i dag trenger vi ikke det om vi ikke vil. Men sånn tradisjonelt skulle vi jo det, er det noen spesiell grunn til det, det kan jo ikke være praktiske årsaker, det er jo mer praktisk å bruke bukser. Anonymkode: e049d...f5d
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #9 Skrevet 17. mai 2023 Just now, AnonymBruker said: En idiotisk ide om lettere tilgang til kvinners underliv for menn, #voldtektskultur Anonymkode: 652c9...ab3 Idiotiske dommere har sagt at damer i olabukse ikke kan voldtas Anonymkode: 5281f...d13
droopy Skrevet 17. mai 2023 #10 Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, i dag trenger vi ikke det om vi ikke vil. Men sånn tradisjonelt skulle vi jo det, er det noen spesiell grunn til det, det kan jo ikke være praktiske årsaker, det er jo mer praktisk å bruke bukser. Anonymkode: e049d...f5d Nå er det vel vært vanlig å gå med bukse siden før krigen for mange? 1
SPOCA Skrevet 17. mai 2023 #11 Skrevet 17. mai 2023 Nei, kvinner må ikke det. Jeg derimot bruker kun kjoler, da jeg synes det er mest behagelig og praktisk. 3 2
skreppamedleppa Skrevet 17. mai 2023 #12 Skrevet 17. mai 2023 Kvinner i dag har et helt uendelig rekke alternativer å gå med. Kjole kan være en av de, men må ikke! Vi kan kle oss i akkurat det vi ønsker herunder også bukser i motsetning til i mange andre land som har langt strengere kleskoder enn vi her i Norge har. Det finnes bukser for enhver anledning så om det er det en trives best med så går en i det. Ingen må gå i kjole om de ikke ønsker. Selv trives jeg like godt i både bukser som skjørt og kjoler og finner variasjon i seg selv spennende. Men jeg er en frysepinn og det å gå i bare kjoler uten strømpebukser er noe jeg bare gjør på de varmeste sommerdager. Ja kvinnemoten har variert litt, og det er en del kjoler igjennom tidene Mdn så kom buksene for kvinner og det var det hottest å gå med på 1940 tallet Og i dag kan hvem som helst gå med bukser til fint, hverdagen og fest 😊 variasjon lenge leve 5 1 2
Fru Uperfekt Skrevet 17. mai 2023 #13 Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hvem kom opp med denne ideen? Noe mer upraktisk kan jeg ikke forestille meg. Anonymkode: e049d...f5d I vesten er det vel få som blir tvunget til det. Personlig liker jeg ikke å gå i bukser, synes kjoler er mer behagelig 2 1
Trolltunge Skrevet 17. mai 2023 #14 Skrevet 17. mai 2023 Jeg vil gjette at det har noe med menstruasjon å gjøre. De hadde ikke tamponger og nette men gode bind tidligere, og å gå rundt med en rull/klump i buksa en uke i måneden ville synliggjøre noe som ble ansett som svært intimt og som noe man ikke snakket om. En kjole kan derimot skjule slikt. Jeg elsker forøvrig kjoler. 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #15 Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): En idiotisk ide om lettere tilgang til kvinners underliv for menn, #voldtektskultur Anonymkode: 652c9...ab3 Motsatt, bein og rumpe skulle dekkes til. Anonymkode: a9616...c70 1
Helene1982 Skrevet 18. mai 2023 #16 Skrevet 18. mai 2023 Først og fremst synes jeg det er litt rart, men søtt at vi mennesker pynter oss for oss selv og for andre. Det å se at noen har brukt tid på å stelle seg litt ekstra for en anledning er en fin ting, men det betyr ikke at alle må være prikk like. Jeg tenker av og til at det må være kjipt for menn som "tar på dressen" og har så få muligheter. Vi kvinner har masse å velge mellom både til hverdags og fest. Diskusjonen om bunadspress der opprøret er: jeg har festdrakt forstår jeg ikke. Jeg er ikke selv en person som liker å skille meg ut med klær og hår, men jeg beundrer de som gjør det. De som ikke bryr seg om å passe inn hele tiden. Jeg hadde syntes det var rart om noen møtte opp i hullete jeans eller joggebukse på 17. mai, om det ikke var spesielle årsaker, som at de var syke, men om noen har pyntet seg med klær som ikke er prikk likt alle andre, er det kult. En pen bukse for en kvinne er ikke banebrytende å vår tid, men om man føler press til å ha på kjole, er det kult å utfordre seg selv. de fleste ser best ut når de selv føler seg fine. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #17 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvem kom opp med denne ideen? Noe mer upraktisk kan jeg ikke forestille meg. Anonymkode: e049d...f5d Hva er upraktisk med kjole? Det er ett fantastisk praktisk plagg. 2 i 1, letter å tre på en kjeol og ferdig med det, verre å tapå bukse og topp. Og så er det så deilig med kjole på. Jeg sover i nattkjole, hva jeg gjør om morgenen er ulikt, men skal jeg ut på tur så blir det turbukse. kommer hjem blir det umiddelbart på med en kjole. Stort sett kjoler hele tiden. Har en bukse jeg nesten ikke bruker og har ikke joggebukse. Anonymkode: b7c6c...5ae 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #18 Skrevet 18. mai 2023 Helene1982 skrev (5 timer siden): Først og fremst synes jeg det er litt rart, men søtt at vi mennesker pynter oss for oss selv og for andre. Det å se at noen har brukt tid på å stelle seg litt ekstra for en anledning er en fin ting, men det betyr ikke at alle må være prikk like. Jeg tenker av og til at det må være kjipt for menn som "tar på dressen" og har så få muligheter. Vi kvinner har masse å velge mellom både til hverdags og fest. Diskusjonen om bunadspress der opprøret er: jeg har festdrakt forstår jeg ikke. Jeg er ikke selv en person som liker å skille meg ut med klær og hår, men jeg beundrer de som gjør det. De som ikke bryr seg om å passe inn hele tiden. Jeg hadde syntes det var rart om noen møtte opp i hullete jeans eller joggebukse på 17. mai, om det ikke var spesielle årsaker, som at de var syke, men om noen har pyntet seg med klær som ikke er prikk likt alle andre, er det kult. En pen bukse for en kvinne er ikke banebrytende å vår tid, men om man føler press til å ha på kjole, er det kult å utfordre seg selv. de fleste ser best ut når de selv føler seg fine. Det jeg har uthevet over kan jeg kjenne meg igjen i som mann. På den ene siden er det jo en fantastisk gave for oss menn, siden vi faktisk har det utrolig enkelt når vi skal pynte oss. Stryke en skjorte, pusse sko, og få på seg en dress, etter en rask dusj. I går brukte jeg max 25 minutter på å være striglet og klar (inkl. skopuss og skjortestryk)! 😊 Min bedre halvdel brukte sikkert totalt 3 timer med alt det hun "må" gjøre. Så ja, veldig deilig å ha det så enkelt. Og ingen som reagerer om man bruker samme dress og tilbehør mange ganger. Samtidig, det kan også føles litt kjipt å ha så få valgmuligheter som du tenker. Dere kvinner har jo et hav å velge i av ulike kjoler, skjørt, topper, bukser, dresser, jumpsuits, sko, strømper, tilbehør, osv. Kjenner jeg er litt misunnelig på dette også i blant! Og, dere kan faktisk ta på dere nesten hva dere vil, uten at dere får alt for mye reaksjoner. Møter en kvinne opp på julebord i en fin bukse og lekker topp på f.eks. et julebord, så er det både stilig og kult! Hvis en man derimot stiller på samme julebord i en kjole, så blir han vel bare til latter og utestengelse. Anonymkode: 894b4...d40 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #19 Skrevet 18. mai 2023 Er jo helt logisk med kjole på damer, siden de ikke fant opp truser med strikk og ordentlige bind før på 1900-tallet... (da begynte også damer å gå i bukser, antar det er en ganske logisk sammenheng). Mye enklere å gå på do ute i skauen i kjoler, forresten. Bare å løfte litt på stakken. Anonymkode: 3945d...f93 4 1
Phoenix Heart Skrevet 18. mai 2023 #20 Skrevet 18. mai 2023 Jeg er kvinne og går så å si aldri i kjole, trives best i bukser. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå