AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #1 Skrevet 17. mai 2023 Jeg har vokst opp med dårlig råd så når det kom til klær og sko så var det jo om å gjøre å få det så billig som mulig, og kvaliteten var jo deretter. Jeg har vel egentlig forsatt med det inn i voksen alder av gammel vane, selv om jeg tjener godt. Men nå er jeg lei av klær som blir nuppete og utvaska med en gang(selv om man følger vaskeanvisning), jeg er lei av slitasjehull etter kort tid, sømmer som går opp osv. Jeg vil ikke mer på cubus, hm, lindex osv. Jeg har klær som har holdt lenge også altså, men det er unntaksvis. Men, hvor ellers går jeg? Jeg er 35. Jeg bestiller gjerne på nett, men jeg liker også fysiske butikker da jeg er veldig pirkete på passform. Vanskelig å vurdere det på nett. Jeg bor i Trondheim. Anonymkode: 9876c...8d3 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #4 Skrevet 18. mai 2023 Bla Filippa k, five Units bukser, Munthe. Får vel kjøpt dette i Trondheim. Ville unngått nettshopping hvis mulig. I Tronheim er vel også den fine butikken Shine? Anonymkode: d7ef6...6f5
Kvalitet Skrevet 18. mai 2023 #5 Skrevet 18. mai 2023 Høyer har bra utvalg. Kjøpe bomull, ull, silke, lin. Vask etter anvisning og unngå tørketrommel. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #6 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg liker Høyer Anonymkode: 181ba...9b9 Har sett Høyer, men usikker på om jeg har vært inne. Ser så fancy ut det nesten er litt skremmende å gå inn:P Hvordan er kvaliteten hos dem? Det er jo mer kostbart men om ting holder lenger og er i naturmaterialer. Klikker av polyester snart AnonymBruker skrev (7 timer siden): Bla Filippa k, five Units bukser, Munthe. Får vel kjøpt dette i Trondheim. Ville unngått nettshopping hvis mulig. I Tronheim er vel også den fine butikken Shine? Anonymkode: d7ef6...6f5 Vært borti Filippa K før, ikke veldig begeistret, men ser de har en del basics og og det har jeg lite av. Men jeg ser på nettsiden at alle modellene har samme kroppsfasong; veldig tynn. Jeg har store pupper og det er et evigvarende problem med at ting er for trangt der... Vanlige tskjorter må være ekstra lange ellers blir det croptops av dem:P Vet du hvordan størrelsene er der? Five units hadde fine bukser:D Masse jeg kan bruke både på kontoret og på fritiden. Munthe ble litt for spesielt for meg kjenner jeg. Jeg liker ikke å skille meg ut, eller noe som tiltrekker seg oppmerksomhet, som store puffermer, volanger, frysner, skarpe mønster osv. Trender er jeg heller ikke så interessert i. Shine har jeg ikke hørt om, takk for tips:) Kvalitet skrev (7 timer siden): Høyer har bra utvalg. Kjøpe bomull, ull, silke, lin. Vask etter anvisning og unngå tørketrommel. Tørketrommel har jeg ikke så grei skuring. Har du handlet hos Høyer? Hvordan opplever du kvaliteten? Anonymkode: 9876c...8d3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #7 Skrevet 18. mai 2023 Jeg liker Companys, de har ulike merker. Sier ikke at alle klær der har topp kvalitet, må sjekke vaskelapp og sømmer (som i alle andre butikker). Men har generelt god erfaring med Part Two, Inwear og andre merker de har der. Tiger var jeg fornøyd med tidligere, men føler de har tapt seg i kvalitet. Har måttet fått reparert flere bukser fra dem de siste par årene. Anonymkode: 6b948...070 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #8 Skrevet 18. mai 2023 Unngå akryl og polyester, det nupper veldig fort. Kjøp en fabric shaver on du ikke har, ull vil også nuppe men se nytt ut om du bruker en slik iblant. Jeg ser alltid først på materialer (kjøper bomull og ull, og iblant silke og viscose). Cubus har mye bomull. Ellers liker jeg Arket, and other stories, second female etc. Anonymkode: 074f5...a1b 1
Fant80 Skrevet 18. mai 2023 #9 Skrevet 18. mai 2023 Har endel Ralph Lauren klær. Skikkelig makkverk kvalitet. De har en fin fasong. Det er så langt jeg kan strekke meg. Sømmene er dårlige. Svarte polo trøyer blir grå med en gang. Buksene blir nuppete. Bruker å gå med "midt på treet" prismessig. Da er får man ca samme kvalitet som det dyre,bare at prisen passer bedre til hva man faktisk får.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #10 Skrevet 18. mai 2023 Fant80 skrev (1 minutt siden): Har endel Ralph Lauren klær. Skikkelig makkverk kvalitet. De har en fin fasong. Det er så langt jeg kan strekke meg. Sømmene er dårlige. Svarte polo trøyer blir grå med en gang. Buksene blir nuppete. Bruker å gå med "midt på treet" prismessig. Da er får man ca samme kvalitet som det dyre,bare at prisen passer bedre til hva man faktisk får. Hvor mange grader vasker du på og hvor ofte? Og bruker du tørketrommel? Sistnevnte er i hvert fall fy-fy. Anonymkode: ead82...281 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #12 Skrevet 18. mai 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Har sett Høyer, men usikker på om jeg har vært inne. Ser så fancy ut det nesten er litt skremmende å gå inn:P Hvordan er kvaliteten hos dem? Det er jo mer kostbart men om ting holder lenger og er i naturmaterialer. Klikker av polyester snart Vært borti Filippa K før, ikke veldig begeistret, men ser de har en del basics og og det har jeg lite av. Men jeg ser på nettsiden at alle modellene har samme kroppsfasong; veldig tynn. Jeg har store pupper og det er et evigvarende problem med at ting er for trangt der... Vanlige tskjorter må være ekstra lange ellers blir det croptops av dem:P Vet du hvordan størrelsene er der? Five units hadde fine bukser:D Masse jeg kan bruke både på kontoret og på fritiden. Munthe ble litt for spesielt for meg kjenner jeg. Jeg liker ikke å skille meg ut, eller noe som tiltrekker seg oppmerksomhet, som store puffermer, volanger, frysner, skarpe mønster osv. Trender er jeg heller ikke så interessert i. Shine har jeg ikke hørt om, takk for tips:) Tørketrommel har jeg ikke så grei skuring. Har du handlet hos Høyer? Hvordan opplever du kvaliteten? Anonymkode: 9876c...8d3 Høyer har mange merker, vil si alle er av god kvalitet Anonymkode: 181ba...9b9 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #13 Skrevet 18. mai 2023 Min erfaring er at dyre klær ikke er av bedre kvalitet enn billige. Er de samme råstoffene og sweat-shopene, det er bare merket som er forskjellig. Anonymkode: d67ee...013 3
Fant80 Skrevet 18. mai 2023 #14 Skrevet 18. mai 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvor mange grader vasker du på og hvor ofte? Og bruker du tørketrommel? Sistnevnte er i hvert fall fy-fy. Anonymkode: ead82...281 30 grader. Bruker aldri tørketrommel. Vasker buksene etter 3-4 gangers bruk. Trøyene ca etter hver gang. Noen ganger etter 2 gangers bruk. Men dette gjør jeg med så og si alt av klær. Har kullørt program på vaskemaskinen. Doseringen er automatisk. pre-innstillt. RL trøyene. SPESIELT Poloene er de desidert værste jeg har. De ser fine ut helt nye,og er gode også da. Samt har en fin figur. Men fake poloer fra markedet i Spania er bedre i kvalitet.. Mine RL er kjøpt på Zalando så og si alle.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #15 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Høyer har mange merker, vil si alle er av god kvalitet Anonymkode: 181ba...9b9 Min opplevelse er at mange av Høyers egne merker er a la HM i kvalitet. Anonymkode: bd1e0...9dc
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #16 Skrevet 18. mai 2023 28 minutter siden, AnonymBruker said: Min opplevelse er at mange av Høyers egne merker er a la HM i kvalitet. Anonymkode: bd1e0...9dc Høyer har ikke egne merker? (I hvertfall ikke mange) Anonymkode: 181ba...9b9
Kvalitet Skrevet 18. mai 2023 #17 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har sett Høyer, men usikker på om jeg har vært inne. Ser så fancy ut det nesten er litt skremmende å gå inn:P Hvordan er kvaliteten hos dem? Det er jo mer kostbart men om ting holder lenger og er i naturmaterialer. Klikker av polyester snart Vært borti Filippa K før, ikke veldig begeistret, men ser de har en del basics og og det har jeg lite av. Men jeg ser på nettsiden at alle modellene har samme kroppsfasong; veldig tynn. Jeg har store pupper og det er et evigvarende problem med at ting er for trangt der... Vanlige tskjorter må være ekstra lange ellers blir det croptops av dem:P Vet du hvordan størrelsene er der? Five units hadde fine bukser:D Masse jeg kan bruke både på kontoret og på fritiden. Munthe ble litt for spesielt for meg kjenner jeg. Jeg liker ikke å skille meg ut, eller noe som tiltrekker seg oppmerksomhet, som store puffermer, volanger, frysner, skarpe mønster osv. Trender er jeg heller ikke så interessert i. Shine har jeg ikke hørt om, takk for tips:) Tørketrommel har jeg ikke så grei skuring. Har du handlet hos Høyer? Hvordan opplever du kvaliteten? Anonymkode: 9876c...8d3 Høyer selger jo merker fra mange forskjellige leverandører. Har kanskje ikke handlet så mye på akkurat Høyer, men har kjøpt merkene de selger der på andre butikker. Opplever at klærne har veldig god kvaliteter, unntatt Arnie says som har dårlig kvalitet på ull klær. iIs woodling har veldig god kvalitet på klærne. Cathrine Hammel liker jeg veldig godt. Liker Ubr sine jakker, har mange bukser fra fiveunit og mosmosh 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #18 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Min erfaring er at dyre klær ikke er av bedre kvalitet enn billige. Er de samme råstoffene og sweat-shopene, det er bare merket som er forskjellig. Anonymkode: d67ee...013 Da har du ikke kjøpt de riktige klærne. Det er hevet over enhver tvil at du kan få tak i klær av utmerket kvalitet om du betaler mer, men mange dyrere merker selger også en del søppel. Anonymkode: b830b...362
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #19 Skrevet 19. mai 2023 Høyer har mye bra. Men også veldig mye der du betaler for merke og design, ikke for kvaltiet i stoffet. Jeg ser også Filippa K er nevnt, og jeg vil si tja. Bomullsplaggene får små hull raskere enn t-skjortene fra Lindex. Kvalitet på stoff må du vurdere uansett hvilket merke du velger. Noen av plaggene jeg har som har holdt seg best over tid er fra Massimo Dutti, særlig plagg i ull. Jeg har også kjøpt mye bra på Cos, søm og stoff holder seg veldig bra. Samsøe er bra. Burberry for skikkelige jakker som tåler vær og slitasje. Undertøy/loungewear fra Bread and Boxers, de har bomullskvalitet som holder i vask etter vask. Det eneste jeg har "gitt opp" er bukser. De blir slitt etter noen vask, så der holder jeg meg til rimelige merker som Zara. Anonymkode: 74653...37f
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #20 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Min erfaring er at dyre klær ikke er av bedre kvalitet enn billige. Er de samme råstoffene og sweat-shopene, det er bare merket som er forskjellig. Anonymkode: d67ee...013 Bomull og ull kommer i mange, ulike kvaliteter. Søm har mye å si, og er ofte der dyrt og billig skiller mye. Syntetisk miks kan være bra, og dyrere merker vet ofte hva de holder på med. Men selvfølgelig er det ikke slik at alt dyrt er bra, mye er merke og design. Men om du vet hva du vil ha er dyrt selvfølgelig bedre kvalitet enn rimelig. Anonymkode: 74653...37f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå