Gå til innhold

Jeg er syk på 17. mai, kjæresten er fremdeles ute og fester

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble syk natt til i dag (influensa/forkjølelse), og er i så dårlig form at jeg måtte avlyse 17. mai-frokost hos venner. Samboeren min dro i frokost uansett (som seg hør og bør), MEN jeg reagerer litt på at han fremdeles er ute og fester nå når klokka er over 23.30. Han har altså vært ute (og drukket) i godt over tolv timer. 

For min del var det ganske kjipt å tilbringe en hel merkedag alene i dårlig form, og skulle ønsket at samboeren min kom hjem utover ettermiddag/tidlig kveld og var litt sammen med meg. jeg blir litt lei meg over at han prioriterte festing over å være med meg. Men så merker jeg at jeg er usikker på hva jeg kan «kreve»? Hva ville dere tenkt i denne situasjonen? Skal man ofre gøye ting for å sitte hjemme og sture sammen med syk kjæreste? Jeg er usikker på hva jeg skal tenke. 

Hvis det har noe å si: Vi er begge i underkant av 30, eier bolig sammen og har ikke barn. 

Anonymkode: 3d7b7...c42

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette vanlig av han, å prioritere festing over forholdet, eller er det en engangshendelse?

• Liker 4
Skrevet

Hadde vært omtenksomt om han ikke ble så sen. I den forstand at han kunne hatt litt av kvelden sammen med deg..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er også i underkant av 30 og vært alene mens samboer dro på frokost. Han er også ute enda 😅 skulle komme hjem snart for en time siden, men har ikke hør noe mer. 

Anonymkode: 9e1c8...b46

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, billie833111 said:

Er dette vanlig av han, å prioritere festing over forholdet, eller er det en engangshendelse?

Han pleier vanligvis ikke fest så mye. Og jeg pleier jo ikke være syk. Så nei, vil ikke si det er vanlig. Men man kan jo begynne å lure om det uvanlig fordi han sjelden er i situasjonen, eller fordi han vanligvis prioriterer annerledes 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Er også i underkant av 30 og vært alene mens samboer dro på frokost. Han er også ute enda 😅 skulle komme hjem snart for en time siden, men har ikke hør noe mer. 

Haha, huffff!!! Er det en grunn til at han er ute og du er hjemme?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Rødstrupa said:

Hadde vært omtenksomt om han ikke ble så sen. I den forstand at han kunne hatt litt av kvelden sammen med deg..

Ja, det er det jeg tenker også. Føler meg litt såret.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

For min del var det ganske kjipt å tilbringe en hel merkedag alene i dårlig form, og skulle ønsket at samboeren min kom hjem utover ettermiddag/tidlig kveld og var litt sammen med meg. jeg blir litt lei meg over at han prioriterte festing over å være med meg.

Har du på noe tidspunkt i løpet av dagen kommunisert dette til ham? De færreste er tankelesere - for egen del foretrekker jeg å være alene når jeg er syk, og vil ikke nødvendigvis forutse at andre har andre behov og preferanser.

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Han pleier vanligvis ikke fest så mye. Og jeg pleier jo ikke være syk. Så nei, vil ikke si det er vanlig. Men man kan jo begynne å lure om det uvanlig fordi han sjelden er i situasjonen, eller fordi han vanligvis prioriterer annerledes 

Da tenker jeg at forholdet har det best ved at du legger dette i kategorien "ubetenksomme valg uten onde intensjoner" og velger å kommunisere det med han på en fornuftig måte i morgen, når han er godt uthvilt. 

Jeg forstår at du er skuffet, men prøv å tenke hvordan det lett kan gå når man drikker mye. Det er lett å miste litt grep om tiden, og om omsorg, dessverre... Spesielt hvis du ikke har tatt kontakt eller sagt at du ønsker at han skal komme hjem for å tilbringe tid med deg. 

Kan det tenkes at du sa noe slikt som "nei, gå å kos deg!" med tanke på frokosten, og han tolket det som hele dagen og kvelden? Sa du at du ønsker at han skulle komme hjem? 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Tenker det er helt greit å velge venner og fest. 

Hvilke selskap hadde dere vært for hverandre om han kommer hjem brisen og du syk? 

Han høyt oppe med sprudlende humør opp mot ditt behov for en god armkroken. 

Tenker det er ok av han å ha vært ute på fest. 

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis du har sagt til han at han bare skulle dra ut og kose seg, så gjorde han det da. Hvis du hadde sagt at du skulle ønske at han kom hjem til deg, hadde han sikkert gjort det også. Han er vel ikke tankeleser. Jeg skjønner at du skulle ønske at han tenkte på det helt av seg selv, men han har det vel artig da. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Haha, huffff!!! Er det en grunn til at han er ute og du er hjemme?

Hadde bare en skikkelig dårlig dag imorrest, og kjente jeg ikke klarte å gå ut av huset. Hadde bare lyst til å skrike av alt.

Samboer sa han kunne bli hjemme, men sa han måtte selfølgelig bare dra på frokosten uten meg. Men har er nå ute enda, og jeg får ikke sove før han kommer hjem 🙈

Skrevet

Kan jo tenkes en ser helt ulikt på det. Å tilbringe en kveld alene når en er syk er tross alt ikke noe nederlag, og noen vil kanskje tenke at det er unødvendig (og kanskje en ekstra belastning) at partneren skal gå glipp av en festlig anledning for å sitte hjemme og "sture" i sykdommen. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, billie833111 said:

Da tenker jeg at forholdet har det best ved at du legger dette i kategorien "ubetenksomme valg uten onde intensjoner" og velger å kommunisere det med han på en fornuftig måte i morgen, når han er godt uthvilt. 

Jeg forstår at du er skuffet, men prøv å tenke hvordan det lett kan gå når man drikker mye. Det er lett å miste litt grep om tiden, og om omsorg, dessverre... Spesielt hvis du ikke har tatt kontakt eller sagt at du ønsker at han skal komme hjem for å tilbringe tid med deg. 

Kan det tenkes at du sa noe slikt som "nei, gå å kos deg!" med tanke på frokosten, og han tolket det som hele dagen og kvelden? Sa du at du ønsker at han skulle komme hjem? 

Tusen takk for fine innspill! ❤️ Skal prøve å legge det i den nevnte kategorien. Du har helt rett i at sånne ting lett kan skje når man drinker for mye.

Og ja, tror det var akkurat det siste der som skjedde! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde latt han vært ute og kost seg fremfor å måtte sitte hjemme med meg! Hvorfor skal han måtte gå glipp av feiring pga meg?

Du har bare en forkjølelse/influensa, du ligger ikke med f.eks heftig lungebetennelse og over førr i feber! (For da hadde du ikke skrevet her inne!)

Anonymkode: 63cd4...0ea

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg ble syk natt til i dag (influensa/forkjølelse), og er i så dårlig form at jeg måtte avlyse 17. mai-frokost hos venner. Samboeren min dro i frokost uansett (som seg hør og bør), MEN jeg reagerer litt på at han fremdeles er ute og fester nå når klokka er over 23.30. Han har altså vært ute (og drukket) i godt over tolv timer. 

For min del var det ganske kjipt å tilbringe en hel merkedag alene i dårlig form, og skulle ønsket at samboeren min kom hjem utover ettermiddag/tidlig kveld og var litt sammen med meg. jeg blir litt lei meg over at han prioriterte festing over å være med meg. Men så merker jeg at jeg er usikker på hva jeg kan «kreve»? Hva ville dere tenkt i denne situasjonen? Skal man ofre gøye ting for å sitte hjemme og sture sammen med syk kjæreste? Jeg er usikker på hva jeg skal tenke. 

Hvis det har noe å si: Vi er begge i underkant av 30, eier bolig sammen og har ikke barn. 

Så umoden han er. Ville ikke funnet meg i det i lengden. Du er syk! Han burde ha omsorg for deg om han ser lenger enn nesetippen! Ute og drikker i 12 timer,hva faen?!

Anonymkode: f1133...34c

Skrevet (endret)

Når en har det gøy og stemningen er på topp så er det få ting som kan oppleves så kjipt som å se på klokken og føle en må komme seg hjem til noen som er syk. Og når en er syk er det meste kjipt likevel, og mange ønsker helst å være aleine når en er sløv og slapp og dårlig. Og hvorfor skal han gå glipp av en hyggelig dag fordi du er syk? Skal han måtte gå glipp av en god dag fordi du har en dårlig dag?

"Alle må få lov til å ha en dårlig dag men andre må også få lov til å ha en god dag" lærte jeg av en (som faktisk hadde kreft da hun sa det) og det er jo helt sant.. En kan ha en dårlig dag eller være syk uten å ødelegge for de som har en god dag

Hadde dere noe avtale før han reiste? Lovde han på tro og ære å komme hjem tidlig? Sa du noe som helst til han før han dro at du helst ønsket selskap seinere? Viss svaret er nei på samtlige spm her og han ikke er tankeleser så synes jeg ikke du har grunn til å være såra.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du en sånn som alltid er "syk"? 

Anonymkode: 6b77d...674

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så umoden han er. Ville ikke funnet meg i det i lengden. Du er syk! Han burde ha omsorg for deg om han ser lenger enn nesetippen! Ute og drikker i 12 timer,hva faen?!

Det er ikke umodent å være ute og kose seg på nasjonaldagen selvom samboeren er syk!

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke umodent å være ute og kose seg på nasjonaldagen selvom samboeren er syk!

Jo det er det! Oppføre seg som single og dra rundt fra sted til sted og drikker og feste med gud vet hvem. Er man glad i hverandre på ekte, så oppfører man seg ikke som man er uten et forhold. Man kommer hjem og passer på den man "elsker".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...