AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #1 Skrevet 17. mai 2023 Som overskriften sier er jeg fwb med en mann som er en del eldre, og vi har vært dette i 1 år. Vi har det helt fantastisk sammen, og har begynt å gå langt over forbeholdet vi hadde satt oss i starten - f.eks. som å bare ha en rolig kveld foran tv'en i armkroken (uten at det blir noe mer), lage middag sammen etc.. Jeg har såklart fått følelser for ham, og snakket med ham om dette. Hvorav jeg fikk til svar at det er en selvfølge at man knyter en emosjonell kontakt etter så lang tid med hverandre (treffes ca 1-3 ganger i uka, og chatter hver dag). Men han ønsket ikke å avslutte (noe jeg forstår sett fra hans side der han får alle sine behov dekket, jeg er ung og dermed blir litt mer "spennende"). Men så til "problemet": Siste månedene føler jeg vi har kommet til et mye mer dypere nivå, og hvor selve akten føles til å være mye mer følelsesladd (kan godt være jeg leter ubevisst etter tegn, og overtenker disse). Men - det som ødelegger er alderforskjellen. Det har vært et gjennomgående tema, hvor han er redd for hva andre skal tenke om han hadde tatt et skritt lenger med meg. Jeg er 25, og han er 47.. (bare så det er sagt, nei jeg har ikke daddy issues. Og ble selv veldig overrasket over å kunne bli interessert i en kar som er såppass mye eldre). Er denne alderskompleksen noe dere tror vil endre seg, at om han virkelig føler noe så vil han gi etter? (Han har sagt om jeg hadde vært 6+ år eldre, så hadde ikke alderen vært noe problem). Noen som har vært borti noe lignende? Anonymkode: bccc2...ffa 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #2 Skrevet 17. mai 2023 Han må jobbe mot andres fordommer til evig tid, så det er ikke rart at han er reservert. Jeg var borti noe lignende, der hun var "bare" 11 år yngre, og jeg greide å slippe tanken på det etterhvert. Anonymkode: f0a2a...010 5
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #3 Skrevet 17. mai 2023 Var sammen med en som var 12 år eldre da jeg var på din alder. Han kom aldri over det, og var alltid usikker på det med aldersforskjellen. Jeg kom til å forlate ham for en yngre mente han. Han fikk rett også. Anonymkode: 9c417...81c 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #4 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Han må jobbe mot andres fordommer til evig tid, så det er ikke rart at han er reservert. Jeg var borti noe lignende, der hun var "bare" 11 år yngre, og jeg greide å slippe tanken på det etterhvert. Anonymkode: f0a2a...010 Hva var det som gjor at du greide å slippe tanken etterhvert? Spør bare av nysgjerrighet, har ikke tenkt å prøve å overbevise ham på en eller annen måte. Anonymkode: bccc2...ffa
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #5 Skrevet 18. mai 2023 Han får jo det han vil, sex og hyggelig samvær. Hadde han villet bli sammen med deg hadde det skjedd allerede. Du kaster bort dine beste år på en som aldri vil bli sammen med deg. Snakker av erfaring! Anonymkode: 8e231...a98 6 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #6 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du kaster bort dine beste år på en som aldri vil bli sammen med deg. Snakker av erfaring! Det er din erfaring. Jeg er nesten 20 år eldre enn hun jeg elsker, og jeg ønsker å være med henne så lenge hun vil ha meg. Jeg har aldri opplevd en så vakker kjærlighet som den vi føler for hverandre, på alle nivå. Anonymkode: ec7b2...e10 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #7 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er din erfaring. Jeg er nesten 20 år eldre enn hun jeg elsker, og jeg ønsker å være med henne så lenge hun vil ha meg. Jeg har aldri opplevd en så vakker kjærlighet som den vi føler for hverandre, på alle nivå. Anonymkode: ec7b2...e10 Var du i tvil da dere begynte å sees pga eventuelle fordommer for aldersforskjellen? Anonymkode: bccc2...ffa
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #8 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han får jo det han vil, sex og hyggelig samvær. Hadde han villet bli sammen med deg hadde det skjedd allerede. Du kaster bort dine beste år på en som aldri vil bli sammen med deg. Snakker av erfaring! Anonymkode: 8e231...a98 Pga vanskeligheter med å få solgt bolig med ex, har jeg bodd med ex gjennom mye av tiden jeg har truffet denne eldre karen i "hemmelighet". Så først nå når jeg endelig først bor for meg selv igjen, så er det nå jeg blir litt rådvill. Er klar over at det ikke er så bra for meg å bli værende, og vet egentlig innerst inne at det ikke kommer til å bli noe mer.. men... så får man alltid et lite håp mellom slagene, ettersom dynamikken har endret seg etter jeg flyttet ut fra ex'en, og han endelig tør å åpne opp å vise følelser. Jeg er nok ung og naiv på visse plan. Får ihvertfall dekket mine behov enn så lenge, og den seksuelle kjemien er virkelig til å ta og føle på. Men kommer ikke til å bli værende om tiden drøyer mer, og jeg evt møter på en sjarmør. Anonymkode: bccc2...ffa
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #9 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er din erfaring. Jeg er nesten 20 år eldre enn hun jeg elsker, og jeg ønsker å være med henne så lenge hun vil ha meg. Jeg har aldri opplevd en så vakker kjærlighet som den vi føler for hverandre, på alle nivå. Anonymkode: ec7b2...e10 Men kjære deg! Du er i et forhold! Det er ikke det TS skisserer i innlegget sitt. Så det du skriver er helt irrelevant for hennes problemstilling. Anonymkode: 8e231...a98 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #10 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Pga vanskeligheter med å få solgt bolig med ex, har jeg bodd med ex gjennom mye av tiden jeg har truffet denne eldre karen i "hemmelighet". Så først nå når jeg endelig først bor for meg selv igjen, så er det nå jeg blir litt rådvill. Er klar over at det ikke er så bra for meg å bli værende, og vet egentlig innerst inne at det ikke kommer til å bli noe mer.. men... så får man alltid et lite håp mellom slagene, ettersom dynamikken har endret seg etter jeg flyttet ut fra ex'en, og han endelig tør å åpne opp å vise følelser. Jeg er nok ung og naiv på visse plan. Får ihvertfall dekket mine behov enn så lenge, og den seksuelle kjemien er virkelig til å ta og føle på. Men kommer ikke til å bli værende om tiden drøyer mer, og jeg evt møter på en sjarmør. Anonymkode: bccc2...ffa Problemet er jo at så lenge du holder på med han her er du ikke er følelsesmessig tilgjengelig for å treffe en annen «sjarmør». Han første holder deg varm, mens du lever i håpet. Anonymkode: 8e231...a98 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #12 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Problemet er jo at så lenge du holder på med han her er du ikke er følelsesmessig tilgjengelig for å treffe en annen «sjarmør». Han første holder deg varm, mens du lever i håpet. Anonymkode: 8e231...a98 Takk for svar! Det er nok helt riktig, og egentlig det jeg trenger å høre fra noen som har vært borti lignende. Så jeg får nok bite i det sure eplet, og ta en prat med ham før det går alt for langt for min egen del følelsesmessig - selv om jeg har latt det vare litt for lenge allerede... Anonymkode: bccc2...ffa
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #13 Skrevet 18. mai 2023 Helene1982 skrev (1 minutt siden): Er han gift? jeg Forstod ikke helt. Han er ikke gift nei. Anonymkode: bccc2...ffa
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #14 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for svar! Det er nok helt riktig, og egentlig det jeg trenger å høre fra noen som har vært borti lignende. Så jeg får nok bite i det sure eplet, og ta en prat med ham før det går alt for langt for min egen del følelsesmessig - selv om jeg har latt det vare litt for lenge allerede... Anonymkode: bccc2...ffa Jeg brukte fem år (!) på liknende opplegg. Ikke vær like dum som meg. Hver gang jeg trakk meg unna fikk jeg kjærlighetserklæringer ++ som dro meg inn i det igjen. Var sammen flere ganger ukentlig, helgeturer osv. Vi var i praksis kjærester, men uten det mest vesentlige: forpliktelser. Anonymkode: 8e231...a98 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #15 Skrevet 18. mai 2023 Min mann er 19 år eldre enn meg, jeg er i 20 årene. Vi har barn sammen også. Han bryr seg ikke om hva andre tenker om han, fordi han er glad i meg og ønsker å være sammen med meg. Og det er viktigere enn andre menneskers fordommer. Anonymkode: 89ad5...1ba 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #16 Skrevet 18. mai 2023 Dere har holdt på i ett år. Jeg tror du blir utnyttet. Han vet hvor han har deg, og er ikke redd du finner en annen. Han vil ikke forplikte seg med deg. Plutselig så finner han ei dame han vil være sammen med. Ønsker du et forhold med han, så si det til han. Vil han ikke det, så er det beste å kutte han ut. Kjøper ikke den, at han ikke vil være sammen med deg fordi han frykter omdømmet sitt fordi at du er for ung. Anonymkode: 83743...1ab 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #17 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Var du i tvil da dere begynte å sees pga eventuelle fordommer for aldersforskjellen? Anonymkode: bccc2...ffa Nei, bryr meg ingen ting om aldersforskjeller eller fordommer. Aldersforskjell har både fordeler og ulemper. Min eneste usikkerhet var om hun virkelige mente det. Anonymkode: ec7b2...e10 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #18 Skrevet 19. mai 2023 Han gjør deg jo en tjeneste. Og seg selv. Tipper 80-90 % av kvinner på et tidspunkt ønsker seg barn, Du kan jo være en av de som ikke vil, men vanskelig for han å satse på den oddsen. Og i en alder av 47 har han kanskje ikke noe ønske om babyer. Så med erfaring ser han vel den problemstillingen komme seilende til femtiårsdagen… Da vet han at det blir brudd, og at du har kastet bort viktige år med ham. SÅ mange unge kvinner har gått i den fella! Han er grei som sparer deg. Anonymkode: 7d788...5a3 2
Agaton Skrevet 19. mai 2023 #19 Skrevet 19. mai 2023 Han må bestemme seg hva som er viktigst: hva andre folk hypotetisk måtte mene og hva han selv føler. Om han virkelig elsker deg, bør det være et enkelt valg spør du meg. Jeg er i samme situasjon.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #20 Skrevet 19. mai 2023 Har han barn? Er de i så tilfelle unge voksne? Hvis det har seg slik, så kan det være derfor han tenker på aldersforskjellen mellom dere to i sterkere grad. At du er nærmere barna hans i alder enn i ham. Bare en tanke som slo meg. Anonymkode: 50e16...88b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå