AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #1 Skrevet 17. mai 2023 Jeg har en søster som veldig lett kan kjenne på denne følelsen. Jeg holder mye igjen for å unngå at hun føler denne følelsen så mye jeg kan. Det er ikke noe kjekt å holde igjen, men er verre når hun blir misunnelig. Feks hvis jeg har trent en god økt eller gjort noe skikkelig bra en dag også skal jeg møte henne den dagen, da forteller jeg ikke henne det jeg har gjort om det er noe bra. Fordi hvis jeg gjør det så endrer hun seg og skal prøve å gi meg en dårlig følelse. Jeg forteller aldri om jeg har hatt en skikkelig bra treningsøkt feks, eller hvis jeg har gjort noe gøy uten henne. Men i dag kunne jeg ikke unngå å hindre henne å bli misunnelig. Vi feiret 17 Mai med familien og i byen valgte hun å gå med noen andre og jeg ble igjen med storebroren vår. Det endte med at vi hadde det veldig gøy i byen og kjøpte hatter og tullet oss med barna hans. Etter byen samles familien å spise og da møtte alle opp felles. Det var derfor vanskelig å skjule hvor glad meg og min bror var og vi hadde mye å fortelle som var morsomt på byen. Vi strålte av glede og lo masse, fortalte alle hva vi gjor osv. Men min misunnelige søster likte det ikke. Hun ble i sterk misunnelse og begynte litt senere i selskapet å prøve å påføre meg en dårlig følelse ved å nevne noe om eksen min og prøve å få meg til å bli usikker på noen måte. Jeg kjente på hele kroppen at hun dradde energien ut av meg og at hun prøvde med hensikt å få meg usikker. Jeg ble irritert på henne og valgte å dra tidligere hjem fra selskapet enn jeg kunne gjort. Hun forsto at jeg kun ble irritert på henne, at hun ikke fikk meg usikker. Men at jeg kun ble irritert fordi hun holder på sånn. Så da skriver hun en melding i selskapet som var ordsalat. «Jeg mente ikke sånn, det kom bare feil ut» noe i den dur. Jeg sa at jeg skal tenke på det, svarer på melding senere sa jeg. Jeg svarte ikke henne før 3 timer senere og da skrev jeg bare « samma det, tenker ikke på det. Godt å slappe av nå :)» Hva er beste tips i dette her? Handterte jeg denne episoden bra? Hva er tips generelt ? Anonymkode: 30358...c61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå