Gå til innhold

Barnehagen krever 5 (!!!) skift

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Fra 0 til 3 år holder faktisk 5 bukser og 5 bodyer eller overdeler lenge. 

Har aldri hatt behov for mer. Vi vasker klær 2 ganger pr uke

Anonymkode: e27e7...65b

Du om det

Anonymkode: e8609...b3f

AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet i barnehage i 12 år. Aldri opplevd at noen har krevd mer enn 2-3 skift på småbarn og 1-2 på storbarn. Ved bleieslutt anbefaler vi selvfølgelig masse truser og bukser hvis barna bruker å ha uhell.

Anonymkode: 9bb98...062

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Surriball skrev (4 timer siden):

Det var mye, ja! Vi har aldri mer enn to skift liggende, er da fint i stand til å ta med nytt hjemmefra når et skift er brukt... 

Er ikke alle som er like flink til det. Har funnet pose med klær som foreldre har lagt igjen i garderoben på fredag og klærne luktet ikke så godt da vi kom på jobb tirsdagen (var stengt mandagen). Glemte å se om en tok med en pose med skitne klær på tirsdag, da hadde de hengt på plassen i flere dager, før helgen. Siste vakten vår er som regel gått når barnet blir hentet.  

Av og til bruker vi mye tid på å finne nye klær til barn som ikke har noe i kurven sin. Beskjeder er gitt, men ikke kommet med nytt. 

En dag hadde vi et barn som måtte gå i vinterskoene ute og det var over 20 grader. Kom i kjole og vinter jakke/sko. Foreldre som hentet kom i sommerklær. 

Anonymkode: fea90...889

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det vanlig med to skift, gjerne et av de sommerklær på sommeren og et av de litt varmere på vinteren. 

Ved bleieslutt kan vi etterspørre litt fler truser, sokker og bukser.... 

Hørtes mye ut med fem skift. 

Anonymkode: a54bd...754

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 1 til 2 skift liggende til en hver tid, og tar med mer dagen etter kår jeg får pose med våte/skittne klær hjem. De ønsker nok helt sikkert 2-3 skift til en hver tid, men det gidder jeg ikke. 

Barnehagen kan ikke kreve hvor mye du skal ha i bhg til en hver tid, så lenge du har det barnet vil trenge NÅR det trenger det. 

Anonymkode: 5882d...4b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fra 0 til 3 år holder faktisk 5 bukser og 5 bodyer eller overdeler lenge. 

Har aldri hatt behov for mer. Vi vasker klær 2 ganger pr uke

Anonymkode: e27e7...65b

Kommer an på barnet. Vi har et barn i bhg og det barnet må bade hver kveld. Spiser med hele seg. Får ikke kaviar på skiven av meg. :laugh:

Så har en barn som ikke liker å bli skitten. Foreldre må ta bilde av barnet når det har blitt litt skitten på kinnet :) 

Anonymkode: fea90...889

AnonymBruker
Skrevet

Hm, når jeg teller over har vi nok 5 skift, hvis vi teller med bukser, stillongs, t-skjorter, bodyer, tynne og tykke mellomlagsgensere og soveklær. Bor i Trøndelag med 4 årstider på en dag, så alt er greit å ha! Blir fort til 5 bytter.

Anonymkode: 79266...d3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hm, når jeg teller over har vi nok 5 skift, hvis vi teller med bukser, stillongs, t-skjorter, bodyer, tynne og tykke mellomlagsgensere og soveklær. Bor i Trøndelag med 4 årstider på en dag, så alt er greit å ha! Blir fort til 5 bytter.

Du har 5 busker, 5 longs, 5 gensere, 5 bodyer osv?

Anonymkode: 003ca...70d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ignorert det og lagt igjen det jeg selv mener er nok. Hvis det mot formodning skulle vise seg at det gikk tomt ville jeg justert opp i etterkant. 

Anonymkode: 56231...121

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og hadde prioritert flere bodyer og strømpebukser. Kommer langt med det.

Anonymkode: 56231...121

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har 5 busker, 5 longs, 5 gensere, 5 bodyer osv?

Anonymkode: 003ca...70d

Nei, hvis jeg teller overdeler og underdeler så har vi hvertfall 5 stk av hver. Litt avhengig av sesong og værmelding, men som regel minimum 5 overdeler + mellomlag (to bodyer, en tskjorte, en tynn ullgenser, en bomullsgenser), og sikkert 3-5 underdeler + mellomlag (to bukser/longs i ull, ei bomullsbukse/tights/dongeri, kanskje ei teknisk bukse/utebukse).

Tanken er at barnehagen mikser og matcher avhengig av hva de ser er lurt. 

AnonymBruker
Skrevet

Synes det var mye. Mine går i gårds/utebarnehage og har 2 skift. 

Anonymkode: 48e8a...72e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...