Gå til innhold

Følelse av vibrasjon/dirring i kroppen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har opplevd at en punkt i kroppen vibrerer? Det er på den ene rumpeskinka, ikke synlig, og kan ikke kjennes for andre. Har hatt det i flere timer. Vibreringen kommer hvert 5 sek cirka, og varer noen sekunder (ikke i takt med pulsen). Kjennes ut som en mobil som vibrerer..

Anonymkode: 06810...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er vant til at det kalles «leamus». Ufrivillige muskelsammentrekninger, ofte feks pga overanstrengt(e) muskel/muskler?

Anonymkode: c5ca7...039

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er vant til at det kalles «leamus». Ufrivillige muskelsammentrekninger, ofte feks pga overanstrengt(e) muskel/muskler?

Anonymkode: c5ca7...039

Det er ikke som typisk leamus, som jeg kjenner til hvertfall. Det oppleves mye svakere. Kjennes som en mobilvibrasjon eller som vibrasjonen fra en massasjestol på en måte. 

Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd at jeg satt på mobilen og at den vibrerte😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde masse av det for en stund siden, kjentes ikke ut som leamus heller. Var verst i beina på meg og litt ellers rundt om om i kroppen.

var på en liten stress/utbrent-smell» og hadde både veldig høyt blodtrykk og lavt jernlager, har forsvunnet etter at det er bedre. Vet ikke akkurat hva som var grunnen til den ekle vibrasjonen i kroppen. Men at det var relatert til noe av det nevnte er nok sannsynlig 

Anonymkode: 664d0...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg hadde det i biceps på venstre arm litt til og fra i 4 mnd. Etter 4 mnd ble det konstant og jeg har nå hatt det daglig i 2 mnd. For et par uker siden spredde det seg ned til venstre lår og har begynt der også men, foreløpig til og fra. I tillegg har armen begynt å veksle mellom å bli verkende, støl, smertefull og prikkende i tillegg til denne vibreringen/svake innvendige skjelvingen. Syntes det er kjempe ekkelt. Har vært hos legen flere ganger med det og finner ingen ting på prøver. Legen min påstår at det er en kombinasjon av angst, stress, lite søvn og fibromyalgien som jeg har.

Anonymkode: 109b0...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tipper det er musklene som er «irriterte»/slitne eller noe i den dur. 

Anonymkode: bf3d4...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tipper det er musklene som er «irriterte»/slitne eller noe i den dur. 

Anonymkode: bf3d4...bcb

Det ts beskriver minner veldig om noe jg også har hatt og det var ikke «muskulært» eller sånn muskelkrampeaktig i det hele tatt. Kjentes heller ikke ut som leamus. Veldig bra beskrivelse det me telefon som vibrerer. 
(hilsen meg som skrev er innlegg legger opp her m stress/blodtrykk osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det ts beskriver minner veldig om noe jg også har hatt og det var ikke «muskulært» eller sånn muskelkrampeaktig i det hele tatt. Kjentes heller ikke ut som leamus. Veldig bra beskrivelse det me telefon som vibrerer. 
(hilsen meg som skrev er innlegg legger opp her m stress/blodtrykk osv)

Ja, det høres veldig ut som samme opplevelse! Aldri opplevd det før i går, det varte halve dagen og er der fortsatt i dag. Noen ganger tror jeg det er borte, men så gjør jeg noe - så er det tilbake igjen. Veldig merkelig! Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, jeg hadde det i biceps på venstre arm litt til og fra i 4 mnd. Etter 4 mnd ble det konstant og jeg har nå hatt det daglig i 2 mnd. For et par uker siden spredde det seg ned til venstre lår og har begynt der også men, foreløpig til og fra. I tillegg har armen begynt å veksle mellom å bli verkende, støl, smertefull og prikkende i tillegg til denne vibreringen/svake innvendige skjelvingen. Syntes det er kjempe ekkelt. Har vært hos legen flere ganger med det og finner ingen ting på prøver. Legen min påstår at det er en kombinasjon av angst, stress, lite søvn og fibromyalgien som jeg har.

Det høres slitsomt ut! Håper du får det bedre snart. Jeg stresser, sover litt lite og har fibro, så kan jo være noe i det. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er ikke som typisk leamus, som jeg kjenner til hvertfall. Det oppleves mye svakere. Kjennes som en mobilvibrasjon eller som vibrasjonen fra en massasjestol på en måte. 

Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd at jeg satt på mobilen og at den vibrerte😅

Men det er leamus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Badebuksa2.0 skrev (55 minutter siden):

Men det er leamus

Tror ikke det. Det kjennes ikke ut som det er i muskelen. Det er heller ikke rytmisk napping/rykking som leamus jeg har kjent tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde en periode der jeg hadde mye muskelrykninger, fra veldig synlige i større muskler til knapt synlige men raskere rykninger i små muskler rundt om på kroppen. De minste kunne jeg kjenne mer som en vibrasjon dersom jeg la hånden på stedet. I denne perioden kunne jeg også få en merkelig dirring/vibrasjon på enkelte punkter spes. i mageregionen. Disse kunne jeg ikke kjenne fra utsiden når  jeg la hånden over. Jeg antok likevel at det var muskelrykninger i noen muskelfibre som bare lå dypere enn hva jeg kunne kjenne fra utsiden. Jo mindre muskler som "gikk amok", jo raskere var rykningene, så i mitt hode var dette den mest logiske forklaringen.

Anonymkode: 10011...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Tror ikke det. Det kjennes ikke ut som det er i muskelen. Det er heller ikke rytmisk napping/rykking som leamus jeg har kjent tidligere.

Tror det finnes flere forskjellige måter leamus kan opptre på.

Det er vel en muskel som vibrerer, for hva annet skulle det være liksom. Det finnes vel ikke noe annet inne i kroppen som kan vibrere, eller hva tenker du i såfall på da?

Anonymkode: e886e...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror det finnes flere forskjellige måter leamus kan opptre på.

Det er vel en muskel som vibrerer, for hva annet skulle det være liksom. Det finnes vel ikke noe annet inne i kroppen som kan vibrere, eller hva tenker du i såfall på da?

Anonymkode: e886e...f2e

Ikke meg du siterer/spør, men har som nevnt tidligere i tråden opplevd noe som høres veldig ut som det ts beskriver, og da var det ikke et avgrensa spesifikt sted, men et større område med følelsen av vibrering. Så veldig lite som minte om at én muskel dirret liksom 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er B12 mangel.  Du mangler sikkert også magnesuim, sink og D vitamin. 
Les om det og se om det stemmer med dine symptomer.  Leger kan ikke særlig mye om vitaminmangel, det er 0,5 prosent av utdanning deres.

Anonymkode: cc9ca...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Les om det og se om det stemmer med dine symptomer.  Leger kan ikke særlig mye om vitaminmangel, det er 0,5 prosent av utdanning deres.

Folk ønsker medisin som koster seriøse penger og har seriøse bivirkninger, ikke kjerringråd.

Anonymkode: 6cdfd...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg har tatt alle prøver å jeg mangler ingen ting, i følge de prøvene. Vet at det er vanskelig å påvise magnesium mangel så det har jeg tatt i mange måneder bare i tilfelle. Tran tar jeg også så jeg mangler ikke d vitamin heller. Dog så er jeg usikker på dette med b12 og sink. Er det vanskelig å påvise mangel ved blodprøver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Folk ønsker medisin som koster seriøse penger og har seriøse bivirkninger, ikke kjerringråd.

Enig med det første du skriver, men dette er ikke kjerringråd.  Kroppen fungerer ikke uten vitaminer og mineraler, uansett hvor mye medisiner man gir.
Man dør faktisk av vitaminmangel, men folk flest skjønner ikke dette fordi det ikke er blitt sagt på NRK...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har tatt alle prøver å jeg mangler ingen ting, i følge de prøvene. Vet at det er vanskelig å påvise magnesium mangel så det har jeg tatt i mange måneder bare i tilfelle. Tran tar jeg også så jeg mangler ikke d vitamin heller. Dog så er jeg usikker på dette med b12 og sink. Er det vanskelig å påvise mangel ved blodprøver?

Du kan dessverre ikke stole på at legen har rett når de sier at blodprøver er fine. Norge er også et av de landene i verden som har lavest styrke på vitaminer og mineraler.  Det er nettopp kommet en ny studie som viser av Norge forholder seg til alt for lave nivåer av B12 , slik at mange som har fått beskjed om ok B 12, egentlig er lav .

Det beste er å får en utskrift av blodprøvene og sjekke dem selv hjemme , det finnes nettsider som hjelper deg med å tyde dem.
Tror ikke sink skal være vanskelig å se av blodprøver .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan dessverre ikke stole på at legen har rett når de sier at blodprøver er fine. Norge er også et av de landene i verden som har lavest styrke på vitaminer og mineraler.  Det er nettopp kommet en ny studie som viser av Norge forholder seg til alt for lave nivåer av B12 , slik at mange som har fått beskjed om ok B 12, egentlig er lav .

Det beste er å får en utskrift av blodprøvene og sjekke dem selv hjemme , det finnes nettsider som hjelper deg med å tyde dem.
Tror ikke sink skal være vanskelig å se av blodprøver .

Hvis du vil vite hvordan det står til med nivåene av mineraler og vitaminer inne i cellene dine, må du ta celleprøver. MANGE celleprøver!

En blodprøve viser bare hvordan nivåene er i blodet og i blodet er mineralnivåene regulert med hormoner, nettopp fordi de IKKE skal variere!

Å lese av nivåer for vitaminer og mineraler i blodet og konkludere med at alt er ok i resten av kroppen, er bare tull og svada. Ren og skjær nonsens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...