Gå til innhold

Påstand: Fjordland er ikke et ernæringsmessig fullverdig alternativ

Gjest Belinda B

Anbefalte innlegg

Jegern Puahate skrev (På 17.5.2023 den 20.17):

Jeg vil påstå at en hamburger med rent kjøtt er langt sunnere enn et syntetisk Fjorlandmåltid. Pølser kommer vel an på typen.

Syntetisk 🤣

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja nå har jeg ikke finlest på alle fjordland-produkter siden jeg ikke spiser sånt, så mulig det er flere, men de fleste har jo heldigvis ikke det i seg. Uansett skjønner jeg ikke poenget ditt - du etterspør hvilke som har (på en måte der det fremstår som om du ikke trodde det var noen?) og jeg ga deg noen eksempler. Du får gå inn på fjordland selv og trykke på hver eneste middagsrett og lese selv hvis du lurer.

Anonymkode: 91d84...527

nei, jeg er overrasket. Det var en annen tråd som diskuterte dette, og der gikk man gjennom innholdsfortegnelsen på en lang rekke retter for å se om det var retter som ikke var ultraprosesserte. Det var det flere som var, og i tillegg så var det noen som stort sett var rene og fine, bortsett fra at de inneholdt modifisert maisstivelse. Men karragenan er i en klasse for seg, og det trodde jeg virkelig ikke det var i middagsrettene.

Anonymkode: 0a022...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

nei, jeg er overrasket. Det var en annen tråd som diskuterte dette, og der gikk man gjennom innholdsfortegnelsen på en lang rekke retter for å se om det var retter som ikke var ultraprosesserte. Det var det flere som var, og i tillegg så var det noen som stort sett var rene og fine, bortsett fra at de inneholdt modifisert maisstivelse. Men karragenan er i en klasse for seg, og det trodde jeg virkelig ikke det var i middagsrettene.

Anonymkode: 0a022...c5b

Det er heldigvis ikke i de fleste, men det viser at velger man å kjøpe ferdigmat bør man lese nøye på ingredienslisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Reign said:

Syntetisk 🤣

UTTALE 

syntˈetisk

Ordet blir brukt i to betydningar:

om noko som er kunstig framstilt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegern Puahate skrev (16 timer siden):

UTTALE 

syntˈetisk

Ordet blir brukt i to betydningar:

om noko som er kunstig framstilt,

Fjordland er da ikke kunstig fremstilt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...