AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #21 Del Skrevet 17. mai 2023 All Fjordland smaker sinnsykt mye salt. Anonymkode: d244e...d57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandagsunge Skrevet 17. mai 2023 #22 Del Skrevet 17. mai 2023 Dei som i hovudsak ernærer seg på Fjordland er neppe folk som i staden for ville lagd maten frå botn av. Då er alternativet frossenpizza. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 17. mai 2023 #23 Del Skrevet 17. mai 2023 velociraptor skrev (3 minutter siden): I kjøttkaker man lager hjemme: Selve kjøttkakene: kjøttdeig/karbonadedeig, egg, salt, krydder, løk. Potet. Saus: hvetemel, meierismør, kraft kokt av kraftbein av det dyret kjøttdeigen er fra (oftest ku eller elg for min del), salt, pepper. Ertestuing: erter, meierismør, kraft, salt, pepper. i fjordland sine: Kjøttkaker i brun saus (47 %): 52 % kjøttkaker (65 % norsk storfekjøtt, vann, potetstivelse, melkeprotein, salt, kostfiber, laktose, tørrløk, krydder, emulgator (mono- og diglyserider av fettsyrer)), 48 % saus (vann, hvetemel, rapsolje, aroma, modifisert maisstivelse, tomatpuré*, salt, farge (brunet sukker), bestrålt krydder). Ertestuing (27 %): 92 % grønne erter*, smør, salt, sukker, bestrålt krydder. Poteter (26 %): poteter, salt. * Totalt 25 % grønnsaker. Så ja. Potetstivelse, melkeprotein, rapsolje, modifisert maisstivelse, emulgator, potetstivelse, kostfiber (hva nå de mener med det), sukker,… ikke vet jeg hva de mener med laktose heller, siden det står laktose og melkeprotein hver for seg, men ikke melk. Høres ekstremt ultraprosessert ut. Ja og du spiser en porsjon av dette, i stedet for "tre" av det man lager selv. Er du sikker på at det er negativt for helsen din? Jeg er det ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 17. mai 2023 #24 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): All Fjordland smaker sinnsykt mye salt. Anonymkode: d244e...d57 Det gjør mye av den hjemmelagde maten også, og mange pøser på enda mer for å "få smak" om de bommer i retten Salt og pepper pøser de på med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 17. mai 2023 #25 Del Skrevet 17. mai 2023 Antiviruset skrev (1 minutt siden): Ja og du spiser en porsjon av dette, i stedet for "tre" av det man lager selv. Er du sikker på at det er negativt for helsen din? Jeg er det ikke. Er målet i livet ditt å spise så små porsjoner som mulig? Jeg har BMI på under 20, så ja jeg er helt sikker på at å spise en stor porsjon (eller tre) skikkelig og sunn mat av rene ingredienser er bedre for helsen min enn å spise en liten porsjon ultraprosessert fjordland som jeg ikke en gang blir mett av. Jeg tror heller ikke det er bedre for en som er overvektig å spise den lille porsjonen med fjordland, som fører til at man blir sulten igjen med en gang og da fort begynner å snoke i kjøleskapet etter snacks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 17. mai 2023 #26 Del Skrevet 17. mai 2023 1 minutt siden, Antiviruset said: Joda men da forutsetter du at de tilsetningsstoffene er farlige, og at det du putter i burgerne dine ikke er det. Har du noen vitenskapelige beviser og grunnlag for å hevde det ? Det er bare å se på innholdet på produktet. Ellers kan en enkelt finne en drøss med artikler og studier ala denne https://www.nbcnews.com/health/health-news/highly-processed-food-linked-early-death-study-rcna55455 Selv føler jeg meg mer opplagt med mindre billigmat på menyen, en anekdote men likevel. 1 minutt siden, Antiviruset said: Nei det hjelper ikke å ha noe olivenolje i burgerne og tro at de bare henger sammen og smaker godt. 100% uprøvd bullshit fra din side. De henger meget godt sammen og smaker fortreffelig med løk og purre stekt ved siden av, med litt salat og nudler eller ris så har en et godt og sunt måltid til en ikke altfor høy pris. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 17. mai 2023 #27 Del Skrevet 17. mai 2023 velociraptor skrev (2 minutter siden): Er målet i livet ditt å spise så små porsjoner som mulig? Jeg har BMI på under 20, så ja jeg er helt sikker på at å spise en stor porsjon (eller tre) skikkelig og sunn mat av rene ingredienser er bedre for helsen min enn å spise en liten porsjon ultraprosessert fjordland som jeg ikke en gang blir mett av. Jeg tror heller ikke det er bedre for en som er overvektig å spise den lille porsjonen med fjordland, som fører til at man blir sulten igjen med en gang og da fort begynner å snoke i kjøleskapet etter snacks. For de aller fleste handler det om å spise riktig antall kalorier og ikke noe annet. Og middagen er virkelig det måltidet man kan bomme på i hovedsak. Jeg blir mett etter en porsjon Fjordland, men når jeg langer litt for mye til middag er det veldig lett å overspise til dette måltidet. For mange er det slik, og når man lager det selv er det vel så lett å overdrive tilsetting av fett og andre ting som ikke gjør det så veldig mye mer sunt å spise. Fordi mat faktisk må smake noe for at man skal like det. Så er jo ikke dette noe man spiser hver dag. Veldig få lager all mat fra bunnen av, men levealderen har jo aldri vært høyere i Norge enn i dag. Så frykten for at dette er farlig på noen måte er mildt sagt overdreven. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 17. mai 2023 #28 Del Skrevet 17. mai 2023 Antiviruset skrev (Akkurat nå): For de aller fleste handler det om å spise riktig antall kalorier og ikke noe annet. Og middagen er virkelig det måltidet man kan bomme på i hovedsak. Jeg blir mett etter en porsjon Fjordland, men når jeg langer litt for mye til middag er det veldig lett å overspise til dette måltidet. For mange er det slik, og når man lager det selv er det vel så lett å overdrive tilsetting av fett og andre ting som ikke gjør det så veldig mye mer sunt å spise. Fordi mat faktisk må smake noe for at man skal like det. Så er jo ikke dette noe man spiser hver dag. Veldig få lager all mat fra bunnen av, men levealderen har jo aldri vært høyere i Norge enn i dag. Så frykten for at dette er farlig på noen måte er mildt sagt overdreven. Oj, her var det mye feil! At du har et overvektproblem og holder vekten ved å spise små porsjoner med ultraprosessert mat betyr ikke at det er det sunneste, eller et eksempel til etterfølgelse for andre. Nei, de fleste måler ikke sunnhet etter antall kalorier. Virkelig virkelig ikke. Veldig mange lager det meste av mat fra bunnen. Særlig blant sunne folk, som trener. Hvis en person lever på pølser, MacDonalds, Grandiosa, melkesjokolade og redbull er Fjordland helt klart et bedre alternativ. Det betyr ikke at Fjordland er sunt. At levealderen aldri har vært høyere er ikke fordi vi spiser så sunt, men fordi medisinen har kommer langt i livsforlengende behandling. Vi har aldri hatt mer livsstilssykdommer. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #29 Del Skrevet 17. mai 2023 Det er vel generelt litt lite grønnsaker i Fjordland, er det eneste. Anonymkode: c4b53...932 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #30 Del Skrevet 17. mai 2023 Har spist utelukkende Fjordland i 10 år, og blodprøver er helt fine. Mangler ikke vitaminer eller noe. Klart mat laget fra bunnen av smaker bedre, men det er en annen sak. Anonymkode: 24401...90a 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 17. mai 2023 #31 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er vel generelt litt lite grønnsaker i Fjordland, er det eneste. Anonymkode: c4b53...932 Nei det er virkelig ikke det eneste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #32 Del Skrevet 18. mai 2023 12 hours ago, Jegern Puahate said: Er bare å se på hva slags tilsetningsstoffer som er brukt, og der 'vinner' Fjordlandprodukter med god margin. Burgern kan så stekes i litt kaldpresset olivenolje og tilsettes krydder etter smak, begge to langt sunnere enn alskens E-hva-enn bevaringsmidler de bruker. For all del, om du vil være Fjorlandfanboy så vær min gjest, men ikke fordrei fakta her. Steke kjøtt i kaldpresset olivenolje? 12 hours ago, velociraptor said: I kjøttkaker man lager hjemme: Selve kjøttkakene: kjøttdeig/karbonadedeig, egg, salt, krydder, løk. Potet. Saus: hvetemel, meierismør, kraft kokt av kraftbein av det dyret kjøttdeigen er fra (oftest ku eller elg for min del), salt, pepper. Ertestuing: erter, meierismør, kraft, salt, pepper. i fjordland sine: Kjøttkaker i brun saus (47 %): 52 % kjøttkaker (65 % norsk storfekjøtt, vann, potetstivelse, melkeprotein, salt, kostfiber, laktose, tørrløk, krydder, emulgator (mono- og diglyserider av fettsyrer)), 48 % saus (vann, hvetemel, rapsolje, aroma, modifisert maisstivelse, tomatpuré*, salt, farge (brunet sukker), bestrålt krydder). Ertestuing (27 %): 92 % grønne erter*, smør, salt, sukker, bestrålt krydder. Poteter (26 %): poteter, salt. * Totalt 25 % grønnsaker. Så ja. Potetstivelse, melkeprotein, rapsolje, modifisert maisstivelse, emulgator, potetstivelse, kostfiber (hva nå de mener med det), sukker,… ikke vet jeg hva de mener med laktose heller, siden det står laktose og melkeprotein hver for seg, men ikke melk. Høres ekstremt ultraprosessert ut. Melk, laktose, smør, hvetemel??? Dette er jo verre en cyanid!!!! Anonymkode: e6427...b38 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 18. mai 2023 #33 Del Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Steke kjøtt i kaldpresset olivenolje? Melk, laktose, smør, hvetemel??? Dette er jo verre en cyanid!!!! Anonymkode: e6427...b38 Nei, det uthevede var ikke jeg som gjorde, det står sånn når man kopierer og kan ikke endres på. Derfor ramset jeg opp de dårlige ingrediensene for deg. Får repetere. Potetstivelse, melkeprotein, rapsolje, modifisert maisstivelse, emulgator, potetstivelse, kostfiber er ikke ting man har i kjøttkaker man lager hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #34 Del Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Steke kjøtt i kaldpresset olivenolje? Anonymkode: e6427...b38 Er da ikke noe problem det. Ønsker man mindre smak kan man bruke vanlig olivenolje. Anonymkode: 3b260...cb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #35 Del Skrevet 18. mai 2023 Jegern Puahate skrev (13 timer siden): Det er bare å se på innholdet på produktet. Ellers kan en enkelt finne en drøss med artikler og studier ala denne https://www.nbcnews.com/health/health-news/highly-processed-food-linked-early-death-study-rcna55455 Selv føler jeg meg mer opplagt med mindre billigmat på menyen, en anekdote men likevel. 100% uprøvd bullshit fra din side. De henger meget godt sammen og smaker fortreffelig med løk og purre stekt ved siden av, med litt salat og nudler eller ris så har en et godt og sunt måltid til en ikke altfor høy pris. Du høres ut som en mann i 40 årene, med skjegg Anonymkode: 720ec...191 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #36 Del Skrevet 18. mai 2023 Mandagsunge skrev (14 timer siden): Dei som i hovudsak ernærer seg på Fjordland er neppe folk som i staden for ville lagd maten frå botn av. Då er alternativet frossenpizza. Er du født i 1755? 😄 Anonymkode: 720ec...191 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #37 Del Skrevet 18. mai 2023 Fjordland og liknende produkter smaker jo pyton. Smak er det eneste som betyr noe for meg, så jeg styrer langt unna sånn mat. Anonymkode: 684c2...de6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 18. mai 2023 #38 Del Skrevet 18. mai 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Steke kjøtt i kaldpresset olivenolje? Jepp, den overlegne varianten. 9 hours ago, AnonymBruker said: Du høres ut som en mann i 40 årene, med skjegg Du høres heller prepurbertal ut. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 18. mai 2023 #39 Del Skrevet 18. mai 2023 Fjordland gjør det mulig å sitte på en campingplass i Sogn å spise raspeball, tilberedt på stormkjøkken. Dudududduduuuu I'm loving it. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #40 Del Skrevet 18. mai 2023 Menneskekroppen er utrolig tilpasningsdyktig, og istand til å nyttiggjøre seg omtrent hvilket «drivstoff» som helst. Dette sykelig selvopptatte fokuset på ernæring og helse som illustreres i denne tråden er primært er biologisk og medisinsk sett irrasjonelt, og primært et utslag av vår ekstremt narsissistiske tidsånd. Anonymkode: f4d5f...1a4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå