AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #1 Skrevet 17. mai 2023 Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette, har egentlig ingen konkrete spørsmål, men tar gjerne imot kommentarer og innspill. Jeg er en kvinne på 27 år. Har en samboer som jeg har vært sammen med i 7 år, så vi var unge da vi ble sammen. Han er en snill og god mann, og vi har hatt mange fine stunder som par. De siste to årene har jeg midlertidig begynt å tenke litt på hvor godt vi egentlig passer sammen som par; vi er nok veldig ulike som personer, og det jeg kanskje savner mest er å ha gode, dype samtaler med han. Jeg føler ikke at vi egentlig prater ordentlig sammen, og jeg klarer liksom ikke å "koble" meg helt på han. Sexlivet har heller aldri vært spesielt bra, men helt OK. I det store og hele føler jeg vel kanskje at vi ikke er helt på bølgelengde, og jeg sliter med å ha "kjærestefølelser" for han. Men. Jeg er veldig usikker på om jeg burde gjøre det slutt eller ikke, for jeg er jo ikke helt ung lenger, og jeg vil gjerne ha barn en dag. Føler jeg begynner å nærme meg en alder hvor det å skulle finne en ny kjæreste ikke er så enkelt lenger. I tillegg har vi viklet oss inn i hverandres liv med felles venner og en hverdag hvor det å skulle gjøre det slutt antagelig vil innebære mer ensomhet. Jeg er livredd for å angre. Dette er noe jeg har tenkt på lenge. Og jeg har så dårlig samvittighet. Han er virkelig en kjempegod person, og det tristeste av alt er at jeg tror ikke det er noe han kan gjøre for at ting skal bli bedre. Vi er rett og slett ikke en så god match. Men så tenker jeg at jeg kanskje forventer for mye av forholdet, og at alle har det slik bak lukkede dører. Litt bittert å tenke på at jeg potensielt har kastet bort flere år av livet på noe som ikke fungerer likevel. Og hva om jeg aldri finner noen andre? Er det håpløst å skulle finne ny kjæreste i en alder av 27? Og hvor sikker bør man egentlig være på at forholdet man er i er det riktige? Anonymkode: 53b28...e73
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #2 Skrevet 17. mai 2023 Du har ikke kastet bort noe som helst. Du har fått masse erfaring ut av dette. Fint at dere ikke har fått barn enda. Du er absolutt ikke for gammel til å finne en ny mann og få barn. Alderen din er perfekt ☺️ Gå fra han, hvis du ikke gjør det vil forholdet føles enda dårligere når barna kommer. Og da blir livet mye mer komplisert. Anonymkode: 78581...5eb 6
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #3 Skrevet 17. mai 2023 Hvis du ikke lenger har kjærestefølelser for ham, så synes jeg han bør få vite det. Anonymkode: 4514e...bdc 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #4 Skrevet 17. mai 2023 Tror du noe av dette blir bedre etter barn? - nei! Skaff deg en du ikke er i tvil om. JEg synes virkelig både du og han fortjener bedre. Gjør det slutt! Anonymkode: 12a93...22f 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #5 Skrevet 17. mai 2023 Er også K27 og vært med kjæresten i 5 år og kjenner meg igjen! Vi er ikke som kjærester, mer som bestevenner. Ok sex, men det er ikke så ofte. Jeg er litt samme sted som deg. Han er verdens fineste snilleste fyr, men kjærestefølelsene er der ikke lengre. Jeg vil å ha barn, og føler det er idiotisk å slå opp med noen jeg VET blir en bra far, og er livredd for å angre. Samtidig kan jeg ikke være ilag med noen bare for det? Ikke at det bare er derfor vi er ilag, men ja. Vet heller ikke hva mere jeg leter etter ? Kjærestefølen dør vel litt ut for de fleste forhold etterhvert eller..? Vet ikke hvor jeg vil med dette, annet en at du skal vite at det er flere i lignende situasjon. Anonymkode: c9f16...898
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #6 Skrevet 17. mai 2023 De fleste av mine venninner hadde verken begynt å tenke på fast forhold eller barn da de var 27 år, men samtlige fikk det i 30 årene. Forhold som hangler blir ikke bedre av at det kommer barn. Å få barn er en såpass stor belastning i tillegg til glede at man virkelig bør få barn med en man tviler på i utgangspunktet. Du er for ung til å slå deg til ro i forhold du ikke er sikker på. Du har tid. Anonymkode: 81a3d...00d
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #7 Skrevet 17. mai 2023 Det er bra at du har disse tankene og reflekterer over dette før dere får barn. Jeg er et par år eldre enn deg, og det er påfallende hvor mange av mine venninner som har begynt å tvile på forholdet de er i de siste årene. Flere av vennene mine har gjort det slutt med partnerene sine. Fellesnevneren er at de er mellom 26 og 30, og at de har vært sammen med partnerene (nå ekspartnerne) helt fra tenårene/tidlig tjueårene. Jeg tror alderen du (og forsåvidt jeg) er i nå, er en alder hvor man begynner å se litt annerledes på forhold og partneren sin enn man har gjort tidligere. Man stiller seg spørsmålet "er det denne personen jeg egentlig vil dele livet med?". Og da konklurerer en del med at "ja, her vil jeg bli", mens en del konkluderer motsatt, "nei, det skal ikke bli oss". Anonymkode: 447ed...3cb 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #8 Skrevet 17. mai 2023 Jeg er K31 og i forhold i 4 år. Jeg er på samme punkt. Jeg tror jeg skal gå fra han, selv om han vil bli en fantastisk far osv. Brytepunktet mitt er vel det at jeg faktisk vil være alene nå, og at jeg kjenner jeg heller vi ha mer opplevelser uten enn med han. Må bare manne meg opp til samtalen. Vi leier sammen. Så om du føler det er ikke liv laga, så gå.man kan alltids finne tilbake om det er meant to be. Anonymkode: 529b8...759
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #9 Skrevet 17. mai 2023 Jeg fant samboeren min da jeg var 40 år 😍 Anonymkode: a3ffb...1c7
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #10 Skrevet 17. mai 2023 Du bør hvertfall ikke få barn med ham hvis du ikke er sikker på følelsene dine. Det er nok av skilsmissebarn der ute som er født av egoistiske mødre Anonymkode: 2d8d0...c9d
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #11 Skrevet 17. mai 2023 Du er bare 27 år gammel. Jeg kjenner mange som aldri har hatt kjæreste i den alderen. Problemet er at dere ble sammen som 20 åringer og gjennom 20 årene har dere utviklet seg i forskjellige retninger. Mange som finner ut hvem de egentlig er i 20 årene, og dere er ikke samme personer som dere var da dere ble sammen. Anonymkode: 68755...158
Skriblerinna Skrevet 18. mai 2023 #12 Skrevet 18. mai 2023 Om man er for gammel til å finne en partner når man er 27, så er det ikke mye håp for oss mennesker! Det er da virkelig ingen alder? Her tenker jeg du må granske forestillingene du har om livet altså. Det er ikke så uvanlig at man gjør slutt med en kjæreste man har vært sammen med siden man var så ung. Du er eldre nå, dere har begge blitt en annen enn dere var, og dere trenger nok andre ting i et forhold enn hva dere har bygd dette forholdet på. Sånn er livet. Valget blir jo enten å jobbe med forholdet for å se om det er noe som kan endre seg eller gå. Å finne en ny partner på sikt, er vitterlig ikke noe problem. Det fins ingen garantier, så klart, men alderen din er ikke det som vil gi utslaget her. Mange er jo single i den alderen og folk finner hverandre hele livet. Livet er dessuten for kort til å være i et kjedelig forhold med en man ikke kjenner at tilfører noe til ens liv.
frøkna Skrevet 18. mai 2023 #13 Skrevet 18. mai 2023 Du er såvidt begynt voksenlivet. Skjønner det føles veeldig voksent å være 27 nå, men du kommer til å le av disse tankene om 20 år!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå