AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #1 Skrevet 17. mai 2023 Hei! Oppdaget for noen uker siden en spesiell lukt på kjøkkenet og lokaliserte den til å komme fra søppelskapet. Har selvsagt vasket skapet, renset vannlås og til og med tettet avløpsrøret et par dager for å sjekke om lukten kom derfra, men nei. Har tettet alle hull rundt rørføringer. Har også sjekket for fukt med fuktmåler uten utslag. Har til og med malt over sponplatene under kjøkkenskapene med hefttgrunn for å isolere lukten dersom det kunne være platene. Men fortsatt lukter det. I boden i bakkant/underkant av kjøkkenet er det en søtlig lukt, og jeg har googlet meg frem til at det kan være lukten av død rotte vi kjenner, selv om lukten på kjøkkenet er annerledes. Vi har hatt Rentokil innom som har funnet rotteavføring og fettmerker etter rotte, men at det ikke er noen pågående aktivitet. Det må derfor finnes et kadaver et eller annet sted, og vi skal rive litt veggplank i boden for å se om vi finner det. Men hvis det ligger gjemt et annet sted, hvor lang tid vil det ta før lukten forsvinner? Vi har kjent lukten i omtrent 2 måneder nå.. Og til dere som har hatt død rotte, har dere opplevd at lukten lukter søtt et sted og noe annet et annet sted? Det er så rart at vi ikke kjenner det søtlige lukten på kjøkkenet, den er annerledes.. Vanskelig å beskrive, men lukter mer søppel/rå eim. Blir sprø av å kjenne på denne lukten! Heldigvis er det "bare" på kjøkkenet og i boden vi kjenner lukten, og den er sterkest på kjøkkenet når selve søppelskapet åpnes og lukkes. Takk for svar! Anonymkode: a01c4...4a6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #2 Skrevet 18. mai 2023 Hjemme hos oss skjedde det en gang at en av ungene fant en død mus å ville gi den en verdig begravelse. Musa ble tatt inn på kjøkkenet mens ungen lette etter en boks for å legge den i. Jeg kom hjem fra butikken mens dette pågikk, å ungen tenkte snarrådig at jeg ville nok ikke likt å ha en død mus på kjøkkenet så musa ble lagt i en skuff.... Og der ble den glemt. Men lukta, den kom å det luktet ubeskrivelig . Søt råtten eim. Å uvitende om den råtnende musa endevendte vi det som kunne vendes men fant ingenting. Det luktet så ille at vi nesten måtte flykte hjemmefra. Besøkende kommenterte at de trodde vi hadde feil med kloakken å vi fikk sjekket det meste. Tilfeldigheter gjorde at noen fant musa i skuffen blant regninger å papir- og historien om en verdig begravelse kom for dagen. Møblet måtte kastes å heldigvis forsvant lukta etterhvert, men jeg glemmer den aldri. Anonymkode: f63fc...f2f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå