Gå til innhold

Bra hundefor som selges i dyrebutikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå er det straks slutt på Eucanuba foret til den lille terrieren min. Hun er 14mnd. Er ikke 100% fornøyd med foret..Hun er bittetlittegrann for tynn synes jeg og hun er heller ikke så glad i smaken på dette foret. Har tidligere prøvd Olivers (bestillt på nett) og Pro Plan.

Noen som har noen andre fortyper å anbefale til liten rase? Vil gjerne kjøpe det i dyrebutikk. (må handle senere i dag.) Gjerne noe hun leggerpå seg litt av.

Videoannonse
Annonse
Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg bruker Royal Canine, både til hunden og kattene, og er kjempefornøyd. Har en litt større terrier, og hun holder fint vekta på dette foret og hun liker det veldig godt, siden det inneholder mere kjøtt enn mange andre fortyper. Royal Canine har også mange ulike spesialfor, for hunder som trenger å legge på seg, gå ned i vekt osv, så jeg vil anbefale at du først prøver standardforet til RC til hunder med den vekten din har, og ser om det hjelper, hvis ikke kan du prøve spesialfor neste gang. Hvis hunden din bare er 14 måneder kan du kanskje også fore henne med valpefor til hun er halvannet, siden det har høyere næringsinnhold enn voksenfor og kan gjøre at hun legger mere på seg.

Skrevet

Vom og hundemat er det noen dyrebutikker som selger. Kjempebra fôr.

Skrevet

Sverger også til RC. Inka syns det er greit og pelsen er fin.

http://www.norwegianpolar.no/.

Dette er også et flott for. Ser ut som blokker med leverpostei. Hunder som er for tynne blir ikke tynne etter dette. Oppdrettern til Inka foret både tisper og valper på dette foret. Er ikke sikker på hvor man får det, men det var et skjema på siden deres hvor man kunne finne nærmeste leverandør.

Skrevet

Takk for svar :-) . Jeg kjøpte RC til små raser, det var spesiellt bra på å forhindre tannstein osv stod det.

Skrevet

Beklager å måtte skuffe deg, men tørrfôr gir generelt mer tannstein uansett.

Skrevet

Den vil jeg gjerne har forklaringen på?

Gjest Carmensita
Skrevet

:overrasket::overrasket::overrasket: Det vil gjerne jeg også.

Ellers anbefaler jeg også Royal Canin eller Hills.

Skrevet

nå som purina (sp?) har tatt over friskis kan du greit kjøpe dette foret. det er billig og bra, og ikke et "typisk butikkfor" (som av mange brukes som en negativ betegnelse).

vi bruker det på vår terrier og er veldig fornøyd med det (etter tips fra kennel/oppdretter).

Skrevet

Vi brukte Royal Canin før, men far i huset kjøpte ved en feil Hill's. Og siden har vi brukt det! var jo som å få en NY hund utseendemessig. Mye, mye flottere pels.

Skrevet

Til gjest som sa at tørrfôr gir tannstein, se her: http://www.vohc.org/accepted_products.htm

Veterinary oral health council anbefaler noen producter som hjelper mot tannstein. Bl.a. Eukanuba (dyrebutikk og dyrlege), Royal canin t/d (kun dyrlege) har fått denne godkjenningen. Begge er tørrfôr...

Skrevet
nå som purina (sp?) har tatt over friskis kan du greit kjøpe dette foret. det er billig og bra, og ikke et "typisk butikkfor" (som av mange brukes som en negativ betegnelse).

vi bruker det på vår terrier og er veldig fornøyd med det (etter tips fra kennel/oppdretter).

Fordi om Friskies er kjøpt opp av Purina, betyr det ikke at sammensetningen i Friskies er endret.

Skrevet

Bruker Lonestar lamb&rice til min og er godt fornøyd med det. Men finnes like mange meninger om hva som er bra/dårlig for som det finnes hunder.

Julie

Gjest Fruktfat
Skrevet
Ellers anbefaler jeg også Royal Canin eller Hills.

enig! vi bruker begge, blander det. "pruppen" vår er ihvertfall godt fornøyd, flott pels!

har en phalene på 3kg.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi brukte Troll til vår hund.

Et billig for, som mange hunder jeg kjenner til elsker.

Da vi måtte avlive hunden vår, gav vi den sekken vi hadde igjen med for til en nabo, og han sier at hunden hans er blitt en helt annen. Hun er gammel, men blitt mye sprekere og med en utrolig fin pels..

Dette foret kan annbefales. Kommer bode som tørrfor og våtfor.. ;)

Skrevet

Purina er dyrt, synes jeg. I forhold til mengden og prisen. Iallefall på kattemat. Dessuten er det ikke det beste fôret på markedet.

Ville gått for Hills eller royal canin.

Skrevet

ingen hunder reagerer likt på tørrfor, så å anbefale et for som min hund fungerer på trenger slett ikke å fungere fint på din hund, er ingenting annet å gjøre enn å prøve forskjellige frem til dere finner et for som fungerer på din hund.

og ja, vi har prøvd labb og flere sorter olivers og to sorter royal canin osv, alt går rett i ørebetennelse og oppkast på hunden vår, eneste som han ikke får ørebetennelse, kløe, oppkast og eksem av er imperial fra tropehagen zoo, noe som må klassifiseres som midt på treet innholdsmessig, men det eneste som hunden vår ikke klør seg ihjel av.

Skrevet

Har du forsøkt spesialfôr fra vetrinær?

Skrevet
http://www.norwegianpolar.no/.

Dette er også et flott for. Ser ut som blokker med leverpostei. Hunder som er for tynne blir ikke tynne etter dette. Oppdrettern til Inka foret både tisper og valper på dette foret. Er ikke sikker på hvor man får det, men det var et skjema på siden deres hvor man kunne finne nærmeste leverandør.

Nå er jeg litt sær og mener tørrfor er søppel, selv forer jeg naturlig (BARF). Hvis jeg skulle foret noe som helst annet ville jeg gått for NP. Skikkelig hundemat. :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...