AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #1 Skrevet 17. mai 2023 Venninnen min døde for under 2 uker siden og jeg hadde ikke lyst til å feire 17.mai idag, men presset meg ut for tantungen min sin skyld. Søsteren min som jeg har et dårlig til og kontakten derfor er på et minimum ( se tråd hvis dere orker: ) klarte selvfølgelig og lire av seg en «spøk» pakket inn i humor idag også. Jeg er minsteufør og har tidligere fått noe som heter skattebegrensning, men nå avvikles det og jeg fikk det ikke i år ( og kommer dermed ikke til å få det noengang igjen ). For å få råd til tannlege ( flere timer ) solgte jeg derfor bunaden min, noe som var trist, men følte jeg ikke hadde noe valg. Jeg håpet at foreldrene mine ikke hadde fortalt henne dette ( da det at jeg har dårlig råd er noe hun tidligere har hatt det moro med ), men det ble tydelig at hun visste det da jeg fortalte at det hadde vært så kaldt da jeg så på det første toget tantungen min gikk i idag tidlig. «Hadde du brukt bunaden din så hadde du ikke fryst», sa hun med et flir og kastet blikk på foreldra mine. Jeg gadd ikke å kommentere det, for hisser jeg meg opp blir jeg bare kalt sårbar eller fortalt at jeg ikke eier humor. Men idag var det hardt nok for meg å gå ut, da gjorde den kommentaren det bare enda verre. ( Ps: Jeg har i tidligere tråder blitt spurt hvorfor jeg fortsatt har kontakt med familien, jeg har et godt forhold til faren min, det er moren og søsteren min som er problemet. Det blir vanskelig å holde kontakt med faren og niesen min uten å ha kontakt med de andre ). Anonymkode: b65fe...734 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #2 Skrevet 17. mai 2023 jeg tenkte etter noen få linjer at her var det klassiske narcissistiske trekk i hopetall, og etter å ha lest tråden du linker til ser jeg at jeg ikke er alene om å gjøre meg disse tankene. Det er klassisk. Du er hakkekyllingen, hun er gullungen og sånn vil det alltid være. Du kan ikke håpe på å endre disse menneskene. Håper du finner en balanse hvor du kan ha kontakt med din niese uten å måtte omgås disse giftige menneskene altfor mye. Men om det blir for mye og du må velge mellom alt og ingenting, bør du droppe din niese også. Anonymkode: 9807a...5fd 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #3 Skrevet 17. mai 2023 Kan det være at du tolker alt i verste mening fordi du (ubevisst) trives i offerrollen - slik du beskriver at du ‘presser deg ut’ for din niese sin skyld. Ta ansvar for egen lykke og for deg selv. Kanskje ikke tolke alt i verste mening. Gro ryggrad og svar igjen, ignorer og ikke tillegg folk mer makt enn du ønsker Anonymkode: 5dca5...e58 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #4 Skrevet 17. mai 2023 dropp søsteren din tenker jeg. Men skjønner du er glad i tanteungen din.. Hakkekylling eller ei, du har ingenting å føle deg skamfull over. Anonymkode: 30e07...244
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #5 Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kan det være at du tolker alt i verste mening fordi du (ubevisst) trives i offerrollen - slik du beskriver at du ‘presser deg ut’ for din niese sin skyld. Ta ansvar for egen lykke og for deg selv. Kanskje ikke tolke alt i verste mening. Gro ryggrad og svar igjen, ignorer og ikke tillegg folk mer makt enn du ønsker Anonymkode: 5dca5...e58 Jeg trives ikke i noen offer rolle, jeg er møkkalei. Hakkekylling rollen har tilhørt meg siden jeg var barn og søsteren min elsker å gjøre at jeg føler meg liten. Dette med økonomi vet hun er sårt for meg og noe hun gnir inn. Jeg er i tillegg mer følsom nå pga jeg nylig har mistet venninnen min. Når jeg svarer henne så gjør jeg ting bare vondt verre, da det alltid blir angrep fra moren min og henne tilbake, jeg vinner aldri. Beste er å bare gå slik jeg valgte å gjøre idag. Men det byr meg bare mer og mer imot å ha noe med henne å gjøre når hun er som dette. Ts Anonymkode: b65fe...734
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå