Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nyfødt baby tar bryst, men lite og ofte. Jeg bruker skjold og prøver også uten. I tillegg mater jeg og gir flaske med egen melk. 

Jeg ønsker bare at hun tar til seg mest mulig. Hun sovner som regel ved brystet etter 15 min, men våkner så til og vil ha mer. 

Da hender det at jeg ber faren gi flaske med melk jeg har pumpet. Er det dumt? Gjør jeg det for enkelt for henne? 

Hun har god appetitt, spiser bra og jeg har mye melk. 

Takk for råd - alt er litt nytt 😅

Anonymkode: 45a54...5d2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt at nyfødte spiser lite og ofte, magesekken deres er vel på størrelse med et egg eller noe - så ikke plass til all verden. Samtidig fordøyes morsmelk raskt, så det trengs hyppig påfyll. 

slett ikke dumt å la far avlaste, så lenge ungen tar flasken og ikke er sugeforvirret :) 

Anonymkode: 9bf23...5e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleide å forstyrre henne litt så hun ikke sovnet fullt så fort. Kilte litt, etc.

Anonymkode: e26ba...435

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det samme skjedde da jeg ammet. Han spiste veldig lite pr gang, men til gjengjeld krevde han å ammes svært ofte. Noen ganger med bare 20-30 minutters mellomrom, dagen lang. Det gikk i ett med ammingen en ganske lang periode etter at han var født, det må jeg si. Synes ikke jeg gjorde annet enn å dra frem puppene.

Prøvde å pumpe og la faren mate for å se om han drakk mer fra flaske (som er lettere å få melk fortere ut av) men det var ingen forskjell. Babyen ble forsynt og ville ikke ha mer etter ganske lite måltid.

Han var forøvrig likedan med søvn. Kortvarig men ofte hele tiden. En 20 minutters dupp, så våknet han igjen, spiste, bæsjet, så seg rundt. 

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg pleide å forstyrre henne litt så hun ikke sovnet fullt så fort. Kilte litt, etc.

Anonymkode: e26ba...435

Kiling/stryking under bein fungerte fint her😊 I tillegg til fast stryking på ryggen. 

Anonymkode: fd4b7...df8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Fikk mye gode råd på sykehuset, men skjønner at det ikke er bare en måte å gjøre ting på 😅

Anonymkode: 45a54...5d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...