Gå til innhold

Kan jeg sende brev til fastlegen min?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I posten liksom? 

Anonymkode: 32bf1...8ec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Anonymkode: 65259...dff

Skrevet

Privat eller til legekontoret? Og hvorfor???

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det syns jeg ikke du kan. 

Anonymkode: d9fb6...65a

Skrevet

Kommer an på grunnen.

AnonymBruker
Skrevet

Bestill en fastlegetime, og ta med deg brevet ditt. Evt send det til fastlegekontoret. 

Anonymkode: f5abb...a4e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Send melding i pasientsky eller helsenorge 

Anonymkode: 599e7...ff2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det går selvfølgelig an. Tilskriver hele tiden fastleger i jobben min - men de et trege til å svare. Men ser ikke helt hvorfor du skal gjøre det når det finnes mye lettere måter å kommunisere på? 

Anonymkode: 4b9c7...de9

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare ha med deg ett skriv når du skal ha legetime? Jeg sliter med hukommelsen og skriver ned punkter jeg vil ta opp med legen. Nå er han så vant med at jeg drar opp mobilen og notater jeg har der.

På den måten får jeg tatt opp absolutt alt jeg lurer på.

Om det gjelder andre ting som feks du er keen på han eller hun, så nei.

Anonymkode: b98fd...2ca

AnonymBruker
Skrevet

Fastlegen min er ikke tilgjengelig slik at jeg kan sende brev via Helsenorge.

Det handler selvfølgelig ikke om at jeg er keen på legen....

Grunnen er for at jeg gjerne skulle ha formidlet ting, som jeg ikke helt får til å sette ord på muntlig. Har prøvd å skrive brev for å vise under en legetime, men får litt det samme problemet der. Det er "mørke" og sårbare ting, som jeg hadde trengt hjelp til å jobbe meg igjennom. Frykter at om det skrives på brev og leveres til legen i en time, hvor det leses mens jeg er tilstede, så vil legen stille spørsmål ved det som står der. Det trigger meg voldsomt å "røre" i disse tingene. Så ser for meg at hvis det skal være en sjanse for forbedring og det å ta tid til hjelp, så må det gå i veldig små steg. Men blir møtt med svært liten forståelse når det kommer til akkurat dette. 😕 

-TS

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Grunnen er for at jeg gjerne skulle ha formidlet ting, som jeg ikke helt får til å sette ord på muntlig. Har prøvd å skrive brev for å vise under en legetime, men får litt det samme problemet der. Det er "mørke" og sårbare ting, som jeg hadde trengt hjelp til å jobbe meg igjennom. Frykter at om det skrives på brev og leveres til legen i en time, hvor det leses mens jeg er tilstede, så vil legen stille spørsmål ved det som står der. Det trigger meg voldsomt å "røre" i disse tingene. Så ser for meg at hvis det skal være en sjanse for forbedring og det å ta tid til hjelp, så må det gå i veldig små steg. Men blir møtt med svært liten forståelse når det kommer til akkurat dette. 😕 

-TS

Bestill en time og send brevet i forkant. Ikke skriv så kjempelangt.

Du må nok regne med spørsmål i timen. Hvordan ellers skal fastlegen kunne hjelpe deg.. 

Anonymkode: 35b8d...cac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

-TS

Da foreslår jeg at du bestiller en time og beskriver dette. Og forsøker å sette ord på hva du behøver bistand med, inkludert at du har skrevet dette end og ønsker brevet lest uten deg i rommet. Og på slutten av timen setter dere opp en ny time, og så gir du hen brevet. Og så går du. 

Anonymkode: fca08...33a

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Bestill en time og send brevet i forkant. Ikke skriv så kjempelangt.

Du må nok regne med spørsmål i timen. Hvordan ellers skal fastlegen kunne hjelpe deg.. 

Anonymkode: 35b8d...cac

Godt poeng. Kanskje frykten for å ta i mot hjelp er alt for stor hos meg da. Det er noe med det å ha frykt for endring og noe nytt, når man ikke vet hvordan det ser ut eller kjennes ut.. Derfor hadde jeg ønska at det gikk i litt små steg, om det er mulig da..

-TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...