Gå til innhold

Vektnedgang - hvor mange kcal over i dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er i ferd med å gå ned i vekt, gått ned 10 kg på et par måneder. Passer på hva jeg spiser, teller kalorier, men har rom for utskeielser i helgene.

I dag er det 17.mai og jeg har allerede lagt inn det som er "planlagt" spist. Og allerede da ligger jeg over. Da har jeg ikke lagt inn verken kake, is, potetgull eller andre ting som kan friste meg i dag.

Hvor mye tillater dere andre dere å skeie ut på en sånn dag?

Jeg kan fint ligge over 400 kcal på en lørdag fordi jeg er såpass påpasselig ellers i uka. Men det føles helt feil å ligge 1000 kalorier over på en dag, selv om det er 17.mai... Er jeg for firkantet, eller hva tenker dere andre som driver og går ned i vekt?

Anonymkode: 79504...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Djeezes. Spis og kos deg.

Anonymkode: 206e0...366

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er i ferd med å gå ned i vekt, gått ned 10 kg på et par måneder. Passer på hva jeg spiser, teller kalorier, men har rom for utskeielser i helgene.

I dag er det 17.mai og jeg har allerede lagt inn det som er "planlagt" spist. Og allerede da ligger jeg over. Da har jeg ikke lagt inn verken kake, is, potetgull eller andre ting som kan friste meg i dag.

Hvor mye tillater dere andre dere å skeie ut på en sånn dag?

Jeg kan fint ligge over 400 kcal på en lørdag fordi jeg er såpass påpasselig ellers i uka. Men det føles helt feil å ligge 1000 kalorier over på en dag, selv om det er 17.mai... Er jeg for firkantet, eller hva tenker dere andre som driver og går ned i vekt?

I det store bildet er ikke 1000kcal ekstra en dag så veldig farlig. 

Jeg har gått ned 5kg på 1 mnd. Spist riktig, trent og vært aktiv med husarbeid og barn. Det har  vært minst 2 ganger der jeg spiste 1000kcal mer enn ellers. Dagen etter på fortsatt som ingenting. 

Så ja , må nok si det er firkantet tenkt. 

Se på det store bildet. Jeg har ikke en frist for å nå målet mitt, men er på god vei. 

Anonymkode: 92e1c...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Djeezes. Spis og kos deg.

Anonymkode: 206e0...366

Mange vil kanskje si det, men det er ikke så lett når man skal ned helst 40 kilo og man er 1/4 på vei..... Man får endelig til noe, også vil man ikke ødelegge.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I det store bildet er ikke 1000kcal ekstra en dag så veldig farlig. 

Jeg har gått ned 5kg på 1 mnd. Spist riktig, trent og vært aktiv med husarbeid og barn. Det har  vært minst 2 ganger der jeg spiste 1000kcal mer enn ellers. Dagen etter på fortsatt som ingenting. 

Så ja , må nok si det er firkantet tenkt. 

Se på det store bildet. Jeg har ikke en frist for å nå målet mitt, men er på god vei. 

Anonymkode: 92e1c...cb5

Takk. Det er jo sånn jeg har tenkt til vanlig. Men nå er jeg såpass godt i gang at jeg på ingen måte vil tilbake dit jeg var. Så derfor sitter det litt lenger inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg spiser akkurat det jeg har lyst på, helt uten å ofre kaloriene en tanke.

Litt samme med julaften også. Det er de andre 363 dagene som har betydning for vekta. En dag med ukjent inntak raserere ikke slankingen fullstendig, så lenge man ikke fortsetter spise uten å tenke de neste dagene også.

Anonymkode: 56054...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må være 7000 kcal i overskudd for å gå opp 1 kilo, så 1000 kcal i ny og ne vil ikke skade så lenge du er flink ellers i året. Kos deg bare! 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Mange vil kanskje si det, men det er ikke så lett når man skal ned helst 40 kilo og man er 1/4 på vei..... Man får endelig til noe, også vil man ikke ødelegge.

Selv om du skal ned førti kilo kan du kose deg som du vil på syttende mai.

Når en skal ned så mye som du skal er det veldig viktig å lage seg et nytt kosthold som man kan leve med de neste tretti årene. I et normalt kosthold så spiser en mer på festdager. 

Det gjør ingenting om du ikke går ned så mye denne uken. Det tar du igjen neste uke. Du har god tid.

Endret av Fru2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spiser alt jeg vil i dag👏🤩

Anonymkode: 4fb73...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er én dag. Det kommer ikke til å ødelegge noe som helst med mindre du lar det bli til ukevis. Vekta kommer til å vise mer i morgen, men det er ikke på grunn av at du har lagt på deg 1-3 kg fett. Mye karbohydrater fører til vann i kroppen. 

Kos deg i dag. Det spiller seriøst ingen rolle. Det er én dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer helt an på hva ditt forhold til mat er. Kan du gå tilbake til regimet ditt når du har skeiet ut en dag? Eller er du av typen som da opplever at du faller av vannvogna og bruker ukesvis på å hente deg inn igjen? 

Hvis du greier å skeie ut en dag, så gjør du ingen skade, altså. 

Anonymkode: 699ff...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg spiser akkurat det jeg har lyst på, helt uten å ofre kaloriene en tanke.

Litt samme med julaften også. Det er de andre 363 dagene som har betydning for vekta. En dag med ukjent inntak raserere ikke slankingen fullstendig, så lenge man ikke fortsetter spise uten å tenke de neste dagene også.

Anonymkode: 56054...9ea

enlitenkopp skrev (1 time siden):

Du må være 7000 kcal i overskudd for å gå opp 1 kilo, så 1000 kcal i ny og ne vil ikke skade så lenge du er flink ellers i året. Kos deg bare! 😊

Fru2020 skrev (18 minutter siden):

Selv om du skal ned førti kilo kan du kose deg som du vil på syttende mai.

Når en skal ned så mye som du skal er det veldig viktig å lage seg et nytt kosthold som man kan leve med de neste tretti årene. I et normalt kosthold så spiser en mer på festdager. 

Det gjør ingenting om du ikke går ned så mye denne uken. Det tar du igjen neste uke. Du har god tid.

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Spiser alt jeg vil i dag👏🤩

Anonymkode: 4fb73...503

drue skrev (12 minutter siden):

Det er én dag. Det kommer ikke til å ødelegge noe som helst med mindre du lar det bli til ukevis. Vekta kommer til å vise mer i morgen, men det er ikke på grunn av at du har lagt på deg 1-3 kg fett. Mye karbohydrater fører til vann i kroppen. 

Kos deg i dag. Det spiller seriøst ingen rolle. Det er én dag. 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det kommer helt an på hva ditt forhold til mat er. Kan du gå tilbake til regimet ditt når du har skeiet ut en dag? Eller er du av typen som da opplever at du faller av vannvogna og bruker ukesvis på å hente deg inn igjen? 

Hvis du greier å skeie ut en dag, så gjør du ingen skade, altså. 

Anonymkode: 699ff...ecd

Tusen takk!

Jeg tror jeg klarer å hanke meg inn igjen. Klarte det i påsken, og klarer jo lørdager til vanlig. Det var bare så voldsomt i dag med rømmegrøt og loff og gud-vet-hva ;) Men da gjør jeg som jeg tenkte og begrenser ikke annet enn "overspising og vondt i magen". 7000 kcal ekstra blir det ikke på en dag ihvertfall, DET får jeg ikke til ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I dag blir det sjokoladekake, fyrstekake, potetgull og sjokoladepudding, i tillegg til vanlig mat. Blir sikkert minst 3000 kcal. Så tar jeg et par restriktive dager, så er skaden ugjort! Synes du skal kose deg i dag, uten å overspise totalt. Da blir gleden ved å kose seg borte. 

Anonymkode: 5493f...63a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har spist et knekkebrød, en skål sodd, to kakestykker og litt potetgull. Regner med det blir et par knekkebrød til kvelds igjen. Ikke så ille egentlig, men går ikke ned uansett hva jeg prøver så kjenner det ikke spiller så stor rolle 😅

Anonymkode: aa77f...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...