Gå til innhold

Mannen har rota bort jakken jeg skal bruke 17 mai

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lette etter ei vårjakke i går da værmelding plutselig snudde om fra regn til sol, og da sa mannen at han kanskje hadde pakket den bort for vinteren i fjor men husket ikke hvor.

Jeg begynte å spørre hvorhen og han ble irritert og skikkelig sint og ba meg ta på noe annet.

Fant ut at hans datter hadde lånt jakken for flere måneder siden uten å spørre meg, og hans datter er i Spania.

Ikke sant jeg har rett til å bli sur og stresset? Har ikke noe å ha på meg nå👿

Anonymkode: 76c3b...75c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lette etter ei vårjakke i går da værmelding plutselig snudde om fra regn til sol, og da sa mannen at han kanskje hadde pakket den bort for vinteren i fjor men husket ikke hvor.

Jeg begynte å spørre hvorhen og han ble irritert og skikkelig sint og ba meg ta på noe annet.

Fant ut at hans datter hadde lånt jakken for flere måneder siden uten å spørre meg, og hans datter er i Spania.

Hjelper det å være sur og stresset? 

Anonymkode: c3455...bb7

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Finn deg noe annet å ha på.

Anonymkode: 2373a...16e

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, er kjedelig, men ingenting du får gjort noe med nå dessverre.

Er helt sikker på at du har noe annet pent å ha på deg🙂Og ikke la dette ødelegge dagen din🙂🇧🇻🌞🌷❤️

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hjelper det å være sur og stresset? 

Anonymkode: c3455...bb7

Vel, om ikke det hjelper så er jeg sikker på at denne tråden her definitivt også har potensiale til å løse situasjonen.

Anonymkode: 03086...69d

• Nyttig 2
Skrevet

Han har stålkontroll på hvilke klær hans datter har lånt av deg til hvilke tidspunkt, mens du selv ikke har savnet den på mange måneder? Hovedmoralen her er jo å sjekke festantrekket litt tidligere enn kvelden før... Med mindre det var han som tok jakka ut av skapet og foreslo for datteren at hun skulle ta den, er det vel uansett henne du skal ta det opp med (og å være sur her og nå er bare bortkastet tid og energi).

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Stemor fra helvete som ikke unner stedatter en jakke. Fysj.

Anonymkode: 781d2...2a0

Skrevet

Tittelen stemmer jo ikke.. uansett burde du passe på dine egne klær. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du har fettrik å bli sur. Ikke bare legger han til rette for at dine ting kan man forsyne deg av uten å spørre, han lager også ekstraproblemer ut av det ved at han lyver til deg.

Anonymkode: 20762...8b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, du har fettrik å bli sur. Ikke bare legger han til rette for at dine ting kan man forsyne deg av uten å spørre, han lager også ekstraproblemer ut av det ved at han lyver til deg.

Rett til, ikke fettrik. Kjære vene, autokorrektur lager til tider de underligste resultater.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er hans feil. Nei, ikke bli sur. Bare nyt dagen din 

Anonymkode: 1a251...993

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har åndsnærværelse nok til å spørre på nett om du skal bli stressa og sur, betyr det at du kan velge.

Hvem velger å bli stressa og sur om man kan unngå det? Det vil jo ødelegge for både deg og mannen din om du skal gå rundt og være stressa og sur. Vær chill og blid!

Du kan si: «Så dumt at du lånte bort jakka uten å spørre meg. Det var veldig irriterende! Ikke gjør det igjen.»

Og så tar du på deg noe annet og går ut og nyter dagen.

Anonymkode: f5de6...038

AnonymBruker
Skrevet

Du er din egen sjef. Hvis du har lyst til å ødelegge 17 mai for deg og familien din ved å være sur, så go ahead! Men det er DITT valg, og DIN skyld at du ødelegger 17 mai.

Anonymkode: 2c6a6...47d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Stemor fra helvete som ikke unner stedatter en jakke. Fysj.

Anonymkode: 781d2...2a0

Så utrolig uenig med deg. Den datteren burde ha respekt for andres ting! Kunne hun ikke bare spurt om å låne istedenfor å ta? Fysj til dårlig oppførsel og oppdragelse på jenta, og fysj til voksne som ikke krever bedre oppførsel av de unge. Datter/ stedatter er uvesentlig her.

Anonymkode: 97a25...da5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde også blitt stresset og sur i din situasjon. Ingen har rett til å ta av mine ting uten mitt samtykke og viten. Men hvis jeg blir spurt pent låner jeg gjerne ut, men da har jeg et valg og kontroll.

Anonymkode: 97a25...da5

• Nyttig 2
Skrevet

Tror ikke det hjelper med kvinneguiden , men lykke til 

AnonymBruker
Skrevet

Det er kjipt, men hvorfor hadde du ikke klar antrekk før kvelden før?

Jeg har alltid lært at vi gjør klar til både sol og regn, for værmeldingen den kan vi ikke alltid stole på. Og da er man klar, uansett vær.

Synes det er en fin situasjon å lære av til neste år, og så finner du noe annet å ta på i dag.

Anonymkode: b5a1b...384

Skrevet

One down, many to go....

Lurer på hvor mange klage innlegg det kommer i løpet av dagen..  Fra klaging på sure barn, bitre svigermødre, bunadspolitet som har fått 150 nervøse sammenbrudd innen kl 15, klær, vonde sko, de som er ensomme, de som ikke har fått 2 sekunder for seg selv, de som klager på at det finnes noe som heter alkohol og at andre benytter det på slike dager, stress og kaos og en pavlova som ikke ble helt vellykket likevel...

Ja ts det var kjipt... Jada jeg er enig med at før en tar noe så spør en vedkommende en tar noe fra, ja det burde du oppdaget litt før akkurat i det du skulle ut døren og ja det er teit viss du mener dette er nok til å ødelegge 17. mai feiringen..  Å fokusere på problemene i stedet for problemløsninger vil i 100% av gangene skape misnøye, stress og dårlig stemning.

• Liker 1
Skrevet

TS jeg forstår deg godt. Eneste fin-kåpa mi oppdaget jeg var full av klemmeposesøl,etter ungen hadde et raserianfall med posen i hånden. Hadde glemt det og rakk ikke vaske den. Heldigvis ble det yr og stiv kuling så jeg måtte ta allværsjakken istedet.

Det er et helvete å ikke ha nok finjakker på 17 mai, man skal gå i tog forbi mange folk uten å ville føle seg som en dass.

Skrevet

Neste gang du skal kle deg i noen spesielle klær, finner du frem klærne noen dager før (mens butikkene fremdeles er åpent). Har mannen din da lånt bort et klesplagg til datteren (eller rotet bort noe), får han også kjøpe nytt plagg til deg. 

Jeg har en 15-åring, og om det er noe hun vil låne av meg, spør hun først. Det burde far lære datteren sin også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...