AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #1 Del Skrevet 17. mai 2023 Jeg har bil fra 06, og kompressoren til AC anlegget er kaputt. Mekanikeren skulle ha mye for å fikse det, og det er ikke verdt å bruke så mye på en så gammel bil. Jeg finner delen til et par tusen på nett, men å bytte så ikke så rett frem ut ifølge Google... Kan noen forklare meg litt nærmere? Skjønner at det er trykk inni og den må tømmes? Fant ikke et eksempel fra akkurat min type bil heller. Jeg må skaffe meg hjelp men vil først vite om det i det hele tatt er gjennomførtbart. Trenger bare at den overlever et års tid til, så blir det ny bil. Anonymkode: bdd79...41a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 17. mai 2023 #2 Del Skrevet 17. mai 2023 Spar den utgiften, og bruk bilen som den er nå. For når du likevel skal kvitte deg med bilen om ca.1 år, blir det høy kostnad å få den byttet. Kjørte med defekt kompressor 2-3 år før jeg kvitta meg med en av bilene jeg har eid. Savnet den kun de få dagene det var 25+ ute, og når det dugget om det ble litt fukt i kupèn, det gikk litt lengre tid før den var borte bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #3 Del Skrevet 17. mai 2023 tdm900 skrev (1 time siden): Spar den utgiften, og bruk bilen som den er nå. For når du likevel skal kvitte deg med bilen om ca.1 år, blir det høy kostnad å få den byttet. Kjørte med defekt kompressor 2-3 år før jeg kvitta meg med en av bilene jeg har eid. Savnet den kun de få dagene det var 25+ ute, og når det dugget om det ble litt fukt i kupèn, det gikk litt lengre tid før den var borte bare. Jeg kjørte i hele fjor sommer uten og det var helt grusomt 😂 seff er bilen svart... Tenkte også den er lettere å selge om den var i bedre stand. Anonymkode: bdd79...41a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #4 Del Skrevet 24. mai 2023 Går bra å bruke bilen som den er. Helt til kompressoren låser seg, sliter av drivreima, og du mister lading, servo og det som værre er. Har sett det mange ganger på verkstedet her, gåene ac-kompressorer som har låst seg og slitt av reima. På en bil slo den løse reima sundt ett deksel, og aluminiumsbitene kom inn i regreima, som røyk. Reparasjon på 80 000kr. Lykke til! Anonymkode: f82c7...111 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #5 Del Skrevet 25. mai 2023 Du er sikker på at den er ødelagt og ikke kun anlegget som er tomt for gass? Bytting av selve AC kompressor er som regel relarivt kurrant, men du må ha utstyr til vakuum testing og gassfylling når den er byttet og det er det ikke så mange som har hjemme. testing/fylling viø jeg tro koster en plass mellom 2.000 og 4.000 kr, litt ettersom hvem som gjør det og hvor mya gass som går i anlegget. Anonymkode: 69586...eca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 25. mai 2023 #6 Del Skrevet 25. mai 2023 Hvis du er i nærheten av Oslo/Bærum anbefaler jeg https://acgass.no etter bytte av kompressor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #7 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 24.5.2023 den 18.13): Går bra å bruke bilen som den er. Helt til kompressoren låser seg, sliter av drivreima, og du mister lading, servo og det som værre er. Har sett det mange ganger på verkstedet her, gåene ac-kompressorer som har låst seg og slitt av reima. På en bil slo den løse reima sundt ett deksel, og aluminiumsbitene kom inn i regreima, som røyk. Reparasjon på 80 000kr. Lykke til! Anonymkode: f82c7...111 Så lenge anlegget ikke er inkoblet vil ikke kompressoren stopper. Det er 1 ledning som må få spenning for å aktivere. Koble fra den ENESTE ledningen som går til kompressoren og den spinner fritt. Anonymkode: 9f5a9...e15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå