Rødstrupa Skrevet 17. mai 2023 Forfatter #21 Del Skrevet 17. mai 2023 Daria skrev (1 minutt siden): Et tog vil heller ikke bråbremse eller ha andre plutselige og uventede bevegelser som gjør at man kan bli kastet ut av setet. Ånei? Det kan som tidligere nevnt spore av, signal feil/møtende tog og det kan dukke opp noe i skinnegangen som krever oppbremsing mm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 17. mai 2023 #22 Del Skrevet 17. mai 2023 Rødstrupa skrev (1 time siden): Ånei? Det kan som tidligere nevnt spore av, signal feil/møtende tog og det kan dukke opp noe i skinnegangen som krever oppbremsing mm. Bremselengden fra 200km/t er flere kilometer. Et tog stopper ikke fort, og du vil ha null problemer med å gå gjennom toget mens det nødbremser. Hvis det skulle møte et annet tog i 200km/t rett på spiller det ingen rolle om du har på belte eller ikke. Akkurat som det spiller null rolle om et fly går rett i bakken. Belter på fly gjør stort sett bare nytte for seg mhp. å sikre mot kraftig turbulens. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 17. mai 2023 Forfatter #23 Del Skrevet 17. mai 2023 -jk- skrev (1 minutt siden): Bremselengden fra 200km/t er flere kilometer. Et tog stopper ikke fort, og du vil ha null problemer med å gå gjennom toget mens det nødbremser. Hvis det skulle møte et annet tog i 200km/t rett på spiller det ingen rolle om du har på belte eller ikke. Akkurat som det spiller null rolle om et fly går rett i bakken. Belter på fly gjør stort sett bare nytte for seg mhp. å sikre mot kraftig turbulens. Ok, takk for info. Ts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 17. mai 2023 #24 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tror du virkelig et tog merker at det treffer et rådyr? Man gjør jo knapt det med bil Anonymkode: b0963...773 Tull. Å kjøre på et rådyr med bil, merker man veldig godt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 17. mai 2023 #25 Del Skrevet 17. mai 2023 Adrenalina1 skrev (1 minutt siden): Tull. Å kjøre på et rådyr med bil, merker man veldig godt. Som et dunk eller smell ja. Ikke som at bilen bremses kraftig ned ved sammenstøtet. Til det veier rådyret alt for lite. Selv en elg er ikke problematisk så lenge frontruta holder. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #26 Del Skrevet 17. mai 2023 1 hour ago, Rødstrupa said: Toget prøver å bremse da vet du, din kverulant. Nei det gjør det faktisk ikke, tog bremser ikke ned for dyr på skinnegangen, som regel så ser ikke lokførerne at de står der engang Anonymkode: b0963...773 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #27 Del Skrevet 17. mai 2023 6 minutter siden, Adrenalina1 said: Tull. Å kjøre på et rådyr med bil, merker man veldig godt. Du merker det som et dunk og smell men ikke noe mer Anonymkode: b0963...773 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 22. mai 2023 #28 Del Skrevet 22. mai 2023 Rødstrupa skrev (På 17.5.2023 den 7.11): Hva er grunnen til at det ikke er belter på flytoget? Ulogisk, spør du meg! Det er ikke ulogisk i det hele tatt. Det er ikke noe trafikk å ta hensyn til for et flytog. Det er det for en buss. Det er som faktisk er ulogisk, er at du kan få gebyr for å ikke ha på deg belte når du sitter i en buss, men du har lov til å stå(!) i midtgangen. Nå har jeg faktisk aldri hørt om noen som har blitt kontrollert eller fått gebyr etter at dette ble informert om, men om jeg blir utsatt for en kontroll, så har jeg planer om å reise meg opp si at jeg står. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #29 Del Skrevet 24. mai 2023 Belte hjelper opp til en viss hastighet, så dør man uansett av indre blødninger når innvollene kolliderer med feks ribbeina eller hverandre. Anonymkode: 2192f...34a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå