Gå til innhold

Virker jeg heterofil eller bifil??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne som tenner på både menn og kvinner og fantaserer ofte om å kysse og ha sex med en kvinne, men føler at jeg har en slags sperre jeg tror er skam rundt det. Men når jeg er full og ute på byen og disse sperrene er borte, pleier jeg ofte å se etter kvinner og har prøvd å sjekke de opp. Synes det er sykt kleint å tenke på etterpå og blir småkvalm av tanken. Fantasiene kommer ofte om kvelden når jeg er sliten og har mindre ork til å skamme meg, hvis det gir noen mening 😂

Jeg og en venninne pleide å kline da jeg var liten, jeg husker at jeg syntes det var litt rart, tror hun var bifil. Og jeg har hatt flere skeive kvinner som har vært tiltrukket av meg. Men ellers har jeg aldri kysset kvinner før. 

Jeg er egentlig ikke så opptatt av å definere min seksualitet, men jeg lurer på hvordan dette jeg beskriver høres ut for dere. Er det normalt å ha sånne fantasier? Har du som heterofil sjekket opp noen av samme kjønn før når du har vært full...?

Anonymkode: 1886e...290

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Biseksuell ikke nødvendigvis bifil

Anonymkode: 2b175...7c5

• Liker 4
Skrevet

Man er ikke heterofil når man er tiltrukket av begge kjønn. Det høres ut som du er tiltrukket av kvinner også. Hva med det er det du synes er kvalmt, som du sier? At det føles kleint kan være dagen derpå-formen som snakker, et snev fylleangst.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg er en kvinne som tenner på både menn og kvinner og fantaserer ofte om å kysse og ha sex med en kvinne, men føler at jeg har en slags sperre jeg tror er skam rundt det. Men når jeg er full og ute på byen og disse sperrene er borte, pleier jeg ofte å se etter kvinner og har prøvd å sjekke de opp. Synes det er sykt kleint å tenke på etterpå og blir småkvalm av tanken. Fantasiene kommer ofte om kvelden når jeg er sliten og har mindre ork til å skamme meg, hvis det gir noen mening 😂

Jeg og en venninne pleide å kline da jeg var liten, jeg husker at jeg syntes det var litt rart, tror hun var bifil. Og jeg har hatt flere skeive kvinner som har vært tiltrukket av meg. Men ellers har jeg aldri kysset kvinner før. 

Jeg er egentlig ikke så opptatt av å definere min seksualitet, men jeg lurer på hvordan dette jeg beskriver høres ut for dere. Er det normalt å ha sånne fantasier? Har du som heterofil sjekket opp noen av samme kjønn før når du har vært full...?

Du høres ut som ei venninne av meg som var gift med to barn og som 10 år senere skilte seg og giftet seg med ei kvinne. Alle tenkte hun måtte være bifil, men selv benekter hun dette. Hun mener hun alltid har hatt en større tiltrekning mot kvinner enn menn, men at hun fornektet dette og dyrket det ikke. Dermed ble hun sammen med en mann hun ble glad i da hun var svært ung og giftet seg med ham. Men var egentlig særlig tiltrukket seksuelt av ham. Han ble et skalkeskjul uten at hun gjorde det bevisst. Dette er noe vi tenker nesten ikke skjer i dag fordi homofili er så akseptert og tolerert, særlig siste årene. Men da du beskrev en slags skam av å tiltrekkes damer, så tenkte jeg på det venninna mi fortalte. At du kanskje rett og slett ikke har kommet helt ut av skapet enda.

Ellers skiller vi ofte mellom bifil og biseksuell. Altså om man er kvinne og forelsker seg kun i menn, men tenner seksuelt på kvinner, og kun det, er man biseksuell og ikke bifil. Kan man tenne på OG forelske seg i begge kjønn. Dermed være i et forhold med begge kjønn, er man bifil.

Anonymkode: b31a9...10c

AnonymBruker
Skrevet
Polyester skrev (9 timer siden):

Man er ikke heterofil når man er tiltrukket av begge kjønn. Det høres ut som du er tiltrukket av kvinner også. Hva med det er det du synes er kvalmt, som du sier? At det føles kleint kan være dagen derpå-formen som snakker, et snev fylleangst.

Usikker på hva kvalmen kommer av. Jeg har tolket kvalmen som at jeg ikke egentlig er tiltrukket av kvinner, men når jeg tenker over det kan bli småkvalm av tanken på intimitet generelt, med begge kjønn. Kan føle det sånn når jeg er edru også 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan fantasere om kvinner, men kunne aldri tenkt å gjøre noe med fantasiene i virkeligheten. Så jeg definerer meg som heterofil ja. Eller velger å være heterofil kanskje, for det er det som kjennes naturlig og det er det jeg har lyst til. Det er en forskjell på fantasier og hva man ønsker å gjøre i virkeligheten.

Anonymkode: ccb0a...522

AnonymBruker
Skrevet

Vil legge til at når man er full har man mindre sperrer og kan gjerne bli mer kosete uansett hvilket kjønn som er foran deg. Så jeg vet ikke om det har så mye å si. Det har mer å si hvordan du er når du er edru. Kunne du sett for deg å sjekke opp en kvinne når du er edru?

AnonymBruker
Skrevet

Er det tvangstanker?

Anonymkode: 4383d...b20

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil legge til at når man er full har man mindre sperrer og kan gjerne bli mer kosete uansett hvilket kjønn som er foran deg. Så jeg vet ikke om det har så mye å si. Det har mer å si hvordan du er når du er edru. Kunne du sett for deg å sjekke opp en kvinne når du er edru?

Usikker, siden jeg ikke blir tiltrukket så ofte av andre generelt. Bortsett fra når jeg er full. Men kanskje om jeg hadde møtt den rette kvinnen. Det har vært et par kvinner jeg har vært tiltrukket av edru, de bare hadde noe spesielt ved seg. Men jeg er en person som har lett for å dagdrømme og er usikker på om jeg bare innbiller meg det og at det derfor jeg føler meg dårlig etterpå, eller om det bare er fordi jeg skammer meg. 

Hva mener du med at du velger å være heterofil egentlig? Tror du at du kunne ha vært med en kvinne innerst inne, eller kjennes det bare rart og feil ut på en måte? Du trenger ikke å svare hvis ikke du vil.

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er det tvangstanker?

Har ikke så god peiling på hva tvangstanker er, men tankene er ikke spesielt påtrengende, så da kan det vel ikke være det? Var det noe med hovedinnlegget som fikk deg til å tenke på tvangstanker? 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har ikke så god peiling på hva tvangstanker er, men tankene er ikke spesielt påtrengende, så da kan det vel ikke være det? Var det noe med hovedinnlegget som fikk deg til å tenke på tvangstanker? 

Ts

Ok. Tenkte på det ettersom du skrev at du kan bli kvalm. Har hørt om det før.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Usikker, siden jeg ikke blir tiltrukket så ofte av andre generelt. Bortsett fra når jeg er full. Men kanskje om jeg hadde møtt den rette kvinnen. Det har vært et par kvinner jeg har vært tiltrukket av edru, de bare hadde noe spesielt ved seg. Men jeg er en person som har lett for å dagdrømme og er usikker på om jeg bare innbiller meg det og at det derfor jeg føler meg dårlig etterpå, eller om det bare er fordi jeg skammer meg. 

Hva mener du med at du velger å være heterofil egentlig? Tror du at du kunne ha vært med en kvinne innerst inne, eller kjennes det bare rart og feil ut på en måte? Du trenger ikke å svare hvis ikke du vil.

TS

Jeg mener jeg godt kunne gjort det og sikkert likt det også, har vært litt småforelska i noen kvinner, men jeg vil ikke, siden jeg ønsker å være i et forhold med en mann og vil ha barn. Tror ikke jeg kunne likt å være i et romantisk forhold med en kvinne. Ha sex med en kvinne ja, men jeg ser ingen framtid for meg med det, og jeg er heller ikke personen til å ha korte seksuelle forhold. Så derfor velger jeg å være heterofil og trives med det. Det høres kanskje litt rart ut, men det er sånn jeg tenker. 

AnonymBruker
Skrevet

Eller kanskje det blir bedre å si at jeg velger å handle heterofilt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...