AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #1 Skrevet 16. mai 2023 Jeg og min mann har vært sammen i snart 20 år, men vi er nå på vei inn i en ny fase i livet med barn som holder på å bli store, samt at vi har blitt voksne selv. (Slutten av 30 årene) Vi har alltid hatt et bra sexliv, og det har egentlig bare blitt bedre med årene. Men vi har alltid slitt med èn ting, og det er at jeg - som er relativt dominerende ellers i livet, og har en veldig sterk personlighet, ønsker å ha en motsatt rolle når det kommer til sex. Altså mer underdanig. Han er mer mjuk enn meg, og absolutt ikke dominant. Men han liker best når jeg er dominant i senga også. Mye fordi han aldri har lært seg å kjenne sin egen maskulinitet, vokst opp med en far som har trykket han mye ned osv. Jeg sliter så igjen med å være feminin og underdanig når han er så usikker. Og jeg liker å være dominerende til tider, men siden jeg spiller den rollen så mye ellers i livet så er det ikke det som tenner/tiltaler meg mest i senga. Finnes det noe jeg kan gjøre for å styrke hans selvtillit på noen måte? Å vekke hans maskulinitet? Og hva kan han evt gjøre selv? Anonymkode: 84eab...fcf
Andro Skrevet 17. mai 2023 #2 Skrevet 17. mai 2023 Seksuell dominans er ikke på noen måte knyttet til kjønn eller "maskulinitet". 5 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #3 Skrevet 17. mai 2023 Andro skrev (15 minutter siden): Seksuell dominans er ikke på noen måte knyttet til kjønn eller "maskulinitet". Neida jeg er enig i det, det ble kanskje klønete forklart av meg i HI. Men for oss er det der skoen trykker, og vi har begge problemer med å balanse mellom feminin og maskulin energi. Ts Anonymkode: 84eab...fcf
Andro Skrevet 17. mai 2023 #4 Skrevet 17. mai 2023 Høres ut som dere har en rigid forståelse av kjønnsroller 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #5 Skrevet 17. mai 2023 Andro skrev (4 minutter siden): Høres ut som dere har en rigid forståelse av kjønnsroller Nei det stemmer ikke. Faktisk mer det motsatte. Men er det negativt å ønske å bli bedre kjent med sin egen femininitet som kvinne eller maskulinitet som mann? Når man er vokst opp med usunne forbilder på begge kanter og har stått skjevt i sin egen identitet hele livet? Ts Anonymkode: 84eab...fcf 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #7 Skrevet 17. mai 2023 Andro skrev (1 minutt siden): Usunne forbilder? Ja. En mann som er voldelig er feks et usunt forbilde. Ts Anonymkode: 84eab...fcf 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #8 Skrevet 17. mai 2023 Ignorer trollet over, ts. Aller helst skulle nok mannen gått til psykolog, men han må jo ha et ønske om å oppdage sin maskuline side for at det skal hjelpe. Regner med testosteronnivået er innafor normalen? Anonymkode: 498c0...c88
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #9 Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ignorer trollet over, ts. Aller helst skulle nok mannen gått til psykolog, men han må jo ha et ønske om å oppdage sin maskuline side for at det skal hjelpe. Regner med testosteronnivået er innafor normalen? Anonymkode: 498c0...c88 Takk Ja det er jeg enig i, men den sitter nok langt inne. Skylder på tid og mulighet.. Ønsket er der og vi er veldig åpne med hverandre og snakker en del om dette her. Han er nok redd for å åpne " en boks med ormer", når han først begynner å grave i hvorfor han er som han er. Jeg har kommet noe lengre enn han i denne selvransakelsen. Har ikke testet testosteronnivået, men det har vi også snakket om at han burde gjøre. Ts Anonymkode: 84eab...fcf
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #10 Skrevet 17. mai 2023 Noen ganger er det gjerne bedre å bare akseptere at ingen kan gi en alt man trenger, fremfor å forsøke forandre en partner fra nesten perfekt til perfekt. Å begynne å legge føringer for noens seksualitet er også fryktelig personlig, der resultatet fort blir at den andre får prestasjonsangst eller ikke vil ha sex lenger. Anonymkode: d2fc7...310
Flintis Skrevet 17. mai 2023 #11 Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg og min mann har vært sammen i snart 20 år, men vi er nå på vei inn i en ny fase i livet med barn som holder på å bli store, samt at vi har blitt voksne selv. (Slutten av 30 årene) Vi har alltid hatt et bra sexliv, og det har egentlig bare blitt bedre med årene. Men vi har alltid slitt med èn ting, og det er at jeg - som er relativt dominerende ellers i livet, og har en veldig sterk personlighet, ønsker å ha en motsatt rolle når det kommer til sex. Altså mer underdanig. Han er mer mjuk enn meg, og absolutt ikke dominant. Men han liker best når jeg er dominant i senga også. Mye fordi han aldri har lært seg å kjenne sin egen maskulinitet, vokst opp med en far som har trykket han mye ned osv. Jeg sliter så igjen med å være feminin og underdanig når han er så usikker. Og jeg liker å være dominerende til tider, men siden jeg spiller den rollen så mye ellers i livet så er det ikke det som tenner/tiltaler meg mest i senga. Finnes det noe jeg kan gjøre for å styrke hans selvtillit på noen måte? Å vekke hans maskulinitet? Og hva kan han evt gjøre selv? Anonymkode: 84eab...fcf Kanskje han ikke har lært å kjenne sin egen identitet, utrykker han ønsker og går for dem foreksempel? Kan nok være lurt med en tur til psykolog.
Bamseklemmer Skrevet 17. mai 2023 #12 Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg og min mann har vært sammen i snart 20 år, men vi er nå på vei inn i en ny fase i livet med barn som holder på å bli store, samt at vi har blitt voksne selv. (Slutten av 30 årene) Vi har alltid hatt et bra sexliv, og det har egentlig bare blitt bedre med årene. Men vi har alltid slitt med èn ting, og det er at jeg - som er relativt dominerende ellers i livet, og har en veldig sterk personlighet, ønsker å ha en motsatt rolle når det kommer til sex. Altså mer underdanig. Han er mer mjuk enn meg, og absolutt ikke dominant. Men han liker best når jeg er dominant i senga også. Mye fordi han aldri har lært seg å kjenne sin egen maskulinitet, vokst opp med en far som har trykket han mye ned osv. Jeg sliter så igjen med å være feminin og underdanig når han er så usikker. Og jeg liker å være dominerende til tider, men siden jeg spiller den rollen så mye ellers i livet så er det ikke det som tenner/tiltaler meg mest i senga. Finnes det noe jeg kan gjøre for å styrke hans selvtillit på noen måte? Å vekke hans maskulinitet? Og hva kan han evt gjøre selv? Anonymkode: 84eab...fcf Jeg slet litt med det samme som typen din.. jeg er en myk mann i sexen og har en maskulin kropp. Men er det maskulint å være dominant i sexen synes du? Er ikke det å være mandig et bedre ord? Dominant i sex får meg til å føle at jeg er i et BDSM-miljø, det er jo der det utrykket blir mest brukt. Men ikke tenk så mye på det, jeg forstår godt hva du mener😁 Du vil ha en mere bestemt mann, som virkelig begjærer deg seksuell nytelse. En som virkelig går all inn for at dere begge skal nyte godt av hverandre. Av erfaring liker kvinner å føle at det utforskes mere i sexen, de vil gjerne oppleve noe nytt.. en ny opplevelse som maksimerer både sexen og orgasmene. Og selv den mykeste dama kan elske å bli tatt hardt.. for det første er det jo deilig, og for det andre er tennede å se og høre at han nyter henne så godt. For det tredje, liker svært mange kvinner at mannen også puster tung og stønner.. Så ja, da gjør jeg det for å oppfylle hennes ønske. Som dominant får jeg et "bilde" av en fyr som klasker kinn og tar kvelertak.. Det er vel ikke det du mener? Et sexliv i bare vanilla, gir jo ingen utfordringer og heller ikke noe nye innputt.. Vanillasexen kan være god den altså.. men det blir for ensformig til slutt, så jeg skjønner deg godt hvordan du vil ha det, men ikke får.. Det nærmeste jeg kommer av tips, er at han leser om roleplay.. Det er jo litt skuespill.. så selv en myk mann kan bli så dominant du bare vil. Og etter sexen, kan han være så god han vil med deg. For jeg tror han vil gi deg goder av å være i en "slem" setting i sexen. Sånn føltes det iallefall for meg.. og nå forstår jeg jo mere hva kvinner mener, sier og ønsker seg av meg.. Shit, dette ble langt.. jeg beskriver mine egne erfaringer.. i håp at det kan hjelpe deg eller andre medmennesker💙 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #13 Skrevet 17. mai 2023 Har mannen din fortalt deg at han trives best med at du er mest dominant i senga? Kanskje det er mulighet til å legge til rette for det? Du suger han? Du har bind for øyer og han kan gjøre hva han vil? Anonymkode: b5932...b9c
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #14 Skrevet 18. mai 2023 Hvorfor går diskusjonen som at det er mannen som må fikses? Selvsagt, det holder jo at EN av dem endrer seg så puslespillbitene matcher, men man kan jo like gjerne be trådstarter om å "gjøre et eller annet" slik at hun trives med å være dominant i senga og får kontakt med whatever -initet det måtte være. Det er jo ikke en fasit at menn skal være dominante i senga og kvinner underdanige. Eller kanskje TS og sin partner kan møtes på halvveien på en eller annen måte? Anonymkode: 924c5...194 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #15 Skrevet 19. mai 2023 Erfaring taler: en dominant kvinne er HOT og selv om mannen er mandig/ tøff/ barsk og aktiv mannemann kan den tøffeste mannemannen i verden like / nyte og elske å bli /være den passive også til tider og utforske det Anonymkode: 89bc7...a14
Doolittle Skrevet 19. mai 2023 #16 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 18.5.2023 den 17.36): Det er jo ikke en fasit at menn skal være dominante i senga og kvinner underdanige. Veldig enig. En del litt nedslående svar i tråden her synes jeg. At mannen bør gå til psykolog fordi han ikke er "dominant" i senga er noe av det dummeste jeg har hørt på lenge. Man skulle tro at vi hadde kommet lenger i 2023, men tydeligvis ikke. TS: Dere må snakke sammen, og regne med at her må begge gi og ta litt. Begge bør forsøke å nærme seg hverandres foretrukne mønster slik at dere kan leke med rollene og veksle på å gi hverandre det dere begge vil ha. Det kan være ting endrer seg med erfaringene - seksualitet er ikke en fastlåst innstilling - men det kan være dere må regne med at dere må bytte litt på hvem som får mest ut av sexen. Og det burde jo ikke være noe problem så lenge dere er glade i hverandre og interesserte i å ha det fint sammen og komme hverandre i møte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå