AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #1 Skrevet 16. mai 2023 Det er så lytt her.Jeg må sove på kommando. Nabo over våkner 07.00 hver dag. Da er det alltid tunge ting som går i gulvet. Jeg får aldri sovet lenger. Jeg vil så gjerne sove ut. Føle meg uthvilt. Så har vi under der er det smelling med dører. Det kan være 05.00 eller 06.00. Jeg vil bare vekk. Men jeg eier dessverre denne drit leiligheten. Jeg bruker ørepropper men det hjelper ikke stort. Anonymkode: 9cac5...95a
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #2 Skrevet 16. mai 2023 Prøvd å sove med støydempende headset med eller uten rolig musikk på? Jeg er helt avhengig av det pga lydsensitivitet, våkner av alt som er av lyder om jeg sover uten. Kan dog være litt kronglete, men funker hvis du sover med nakkepute, sånn som du bruker på fly feks, bare i stoff. Verdt et forsøk Anonymkode: a6cf4...637
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #3 Skrevet 16. mai 2023 Du kan starte med en normal døgnrytme, alternativt flytte til en enebolig siden blokk og leilighet er for kommunister og pensjonister. Anonymkode: d7e77...c59 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #4 Skrevet 17. mai 2023 Jeg får ikke sove på natterstid pgr av dunk ovenfra. Anonymkode: 9cac5...95a 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #5 Skrevet 17. mai 2023 Uff, det er slitsomt! Jeg bor også lytt, jeg setter på hvit støy mens jeg sover (har en luftrenser jeg setter på maks, men vifte eller annen jevn lyd fungerer også). Så sparer jeg til å flytte. Hater de bråkete naboene mine. Anonymkode: ea930...82b 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #6 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 17.5.2023 den 1.51): Du kan starte med en normal døgnrytme, alternativt flytte til en enebolig siden blokk og leilighet er for kommunister og pensjonister. Anonymkode: d7e77...c59 Tidenes mest idiotiske svar - gratulerer! Tror du finner langt mer enn kommunister og pensjonister i blokkleiligheter. Hvorfor? Fordi blokkleiligheter er for alle. Ps - gav du deg selv en like på den? For det kan vel ikke være flere av samme sort som deg? Anonymkode: 5e132...aff 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #7 Skrevet 18. mai 2023 Du kan jo pusse opp, og etterisolere? Det trenger ikke koste så mye å lydisolere soverommet heller. Anonymkode: cc65c...25d
Intervence Skrevet 18. mai 2023 #8 Skrevet 18. mai 2023 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker said: Tidenes mest idiotiske svar - gratulerer! Tror du finner langt mer enn kommunister og pensjonister i blokkleiligheter. Hvorfor? Fordi blokkleiligheter er for alle. Ps - gav du deg selv en like på den? For det kan vel ikke være flere av samme sort som deg? Anonymkode: 5e132...aff Enig! Dessuten så har folk forskjellige døgnrytmer pga. jobb. Når det da er støy ovenfra så blir man lei av at det er bråkete alle tiders døgn. Snakker av erfaring som er lydsensitiv. Dessuten så er folk både A og B mennesker med forskjellige behov. Ikke alle er oppe klokken 07:00 om morgen og er like glad for å stå opp. Noen vil sove til 10:00 andre enda lengre. Jeg hater f. eks å bli vekt klokken 07:00 med mindre det er mellom liv-og-død scenario. Foretrekker å sove til 12:00 og aller helst med ni timer med søvn. Da er det en perfekt nattesøvn for min del. Jeg som vurderer å jobbe nattskift i helgene kunne aldri ha bodd i blokkleilighet der hvor folk våknet 07;00 rett over meg. Da skal jeg sove. Endret 18. mai 2023 av Intervence
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #9 Skrevet 18. mai 2023 Så kjipt. Du har vel sikkert testet dette, men er det andre rom du kan sove i hvor du ikke hører nabo så godt? Det var litt lytt i den leiligheten jeg bor nå da jeg flyttet inn. Jeg har isolert veggene, det hjalp. Det var en gammel blokk helt uten isolasjon, kanskje det er sånn hos deg også? Man må lekte ut veggene og senke taket, det trenger ikke være veldig dyrt og du kan gjøre det selv om du er handy. Pluss du sparer litt på strømregningen, og boligen får en bedre energimerking når du skal selge den. Kanskje du kan låne litt opp på boliglån hos banken. Tror til og med man kan søke om tilskudd fra kommunen. Anonymkode: 7404f...852
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå