kitekatt Skrevet 7. januar 2006 #1 Skrevet 7. januar 2006 Trenger forslag til hvordan jeg på enklest mulig måte kan feste navnelapper til disse telysestakene. Skal bruke de som bordkort. Skriver ikke pent, så å skrive rett på er uaktuelt. Har tenkt på å feste pen tråd rundt og henge navnelapp på den, men hvordan feste tråden? Den vil jo skli ned. Kortklyper? Finnes det noen nettside til noen fine? Jeg aner ikke, men vil helst ha noe som er lett å ta av og på slik at jeg kan vaske de rett før og lett henge på navnelappene.
Gjest gjest1 Skrevet 7. januar 2006 #2 Skrevet 7. januar 2006 Fest dei med slike små, søte kle-klyper!!! Slike får du tak i både i tre og metall på Panduro, veit eg! Det er kjempe-stilig faktisk!!
Kvist Skrevet 7. januar 2006 #3 Skrevet 7. januar 2006 Hva med å snurre litt ståltråd i spiral rundt, og la enden på tråden være en liten "krok" du klemmer fast over kanten så den ikke sklir ned? Det finnes masse lettbøyelig ståltråd i forskjellige farger. Også kan du jo tre på noen perler eller lignende i tillegg hvis du vil.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2006 #4 Skrevet 7. januar 2006 hva med å bruke glassmaling og skrive navn direkte på lysestakene?
Gjest gjest1 Skrevet 7. januar 2006 #5 Skrevet 7. januar 2006 hva med å bruke glassmaling og skrive navn direkte på lysestakene? ← Skriver ikke pent, så å skrive rett på er uaktuelt. ←
Gjest WiggleBug Skrevet 7. januar 2006 #6 Skrevet 7. januar 2006 Binders! De er jo nesten i sølv og svært trendy minimalistiske:) Så slipper du knotet med træing av sølvtråder eller limpistol-kliss..
Gjest WiggleBug Skrevet 8. januar 2006 #7 Skrevet 8. januar 2006 psst! Kom på noe..du kan jo også tre en perle på bindersen, så blir den mindre bindersaktig.
kitekatt Skrevet 9. januar 2006 Forfatter #8 Skrevet 9. januar 2006 Hva med å snurre litt ståltråd i spiral rundt, og la enden på tråden være en liten "krok" du klemmer fast over kanten så den ikke sklir ned? Det finnes masse lettbøyelig ståltråd i forskjellige farger. Også kan du jo tre på noen perler eller lignende i tillegg hvis du vil. ← Ja det var noe sånt jeg tenkte på også...men må se om det faktisk blir noe pent. Teste litt jeg. Men finner jeg tak i noen pene hvite klyper feks, kan det jo hende det blir pent også...og ihvertfall hvis jeg finner noen hvite små stoffroser å klistre på navnelappen. sånne bittesmå. Noen som vet hvor jeg kan finne det? Binders blir for minimalistisk synes jeg Godt forslag, men tror jeg velger noe annet.
Kvist Skrevet 9. januar 2006 #9 Skrevet 9. januar 2006 Kanskje de har stoffroser på sybutikker? Sånne butikker med kjempemasse knapper, blonder og dilldall... Kom på at venninna mi hadde noen sånne bordkort en gang, det var kartong-kort med et hull i, som hang etter en mini s-krok (sånn som man henger malingsspann i stiger med) i et av glassene. Morsomt og ikke minst lettvint å henge opp. Men hvor hun fikk tak i dem aner jeg ikke. Det funker vel uansett ikke noe særlig på sånne lave telysglass når jeg tenker meg om.
aline Skrevet 9. januar 2006 #11 Skrevet 9. januar 2006 panduro har alt sånt, både små blomster av stoff og klyper og ståltråd i forskjellige farger og det meste. bør besøkes, de har masse fint som kanskje gir inspirasjon.
kitekatt Skrevet 9. januar 2006 Forfatter #12 Skrevet 9. januar 2006 Jeg fant faktisk fine kremfargede satengroser til å lime på flater på panduro Også skal jeg teste ut de sirkelformede bindersene...men er mulig glasset blir for tykt. Er fortsatt ute etter klyper.
Floja Felíz Skrevet 12. januar 2006 #13 Skrevet 12. januar 2006 Jeg fant faktisk fine kremfargede satengroser til å lime på flater på panduro Også skal jeg teste ut de sirkelformede bindersene...men er mulig glasset blir for tykt. Er fortsatt ute etter klyper. ← Jeg vil gjerne høre hvordan det går med de sirkelformede bindersene. De var fine! Fant også hjerteformet bordkortholder på panduro.no som er beregnet til å sette på glasskanten. Sett dem?
kitekatt Skrevet 12. januar 2006 Forfatter #14 Skrevet 12. januar 2006 Jeg vil gjerne høre hvordan det går med de sirkelformede bindersene. De var fine! Fant også hjerteformet bordkortholder på panduro.no som er beregnet til å sette på glasskanten. Sett dem? ← NEI! Hvor da?????? de må jeg se
kitekatt Skrevet 12. januar 2006 Forfatter #15 Skrevet 12. januar 2006 NEI! Hvor da?????? de må jeg se ← Fant de jooooo.....kanskje..... Hadde sett for meg at kortet liksom var ned, ikke stod opp over glasset, men jeg skal jammen meg prøve de Kjøper en pakke av hver jeg og prøver meg frem Tusen takk for tipset!
Floja Felíz Skrevet 12. januar 2006 #16 Skrevet 12. januar 2006 Ja, jeg skjønte ikke helt det jeg heller. Hvis man har dem slik på en telysestake og bordkort oppå kan det jo være litt brannfarlig kanskje? Kommer vel an på hvor stor avstanden opp til kortet blir...
Gjest Svimle Skrevet 12. januar 2006 #17 Skrevet 12. januar 2006 Sist jeg var på Binders, så så jeg endel slike små klyper som hang sammen med scrapping-tingene!
kitekatt Skrevet 12. januar 2006 Forfatter #18 Skrevet 12. januar 2006 Nå tror jeg fanker'n meg at jeg rett og slett bare finner noen pene etiketter (gull eller sølvhjerter som er store nok) elelr lignende og klistrer rett på glassene uten mere mas! Tror nesten det kan være likegreit. Sitter her med lysestaken foran meg og ser det blir vanskelig og faktisk ikke så inmari pent å feste bordkort med klype e.l.....blir sånn rart stikkende ut. Men spørs om jeg finner store nok hjerter til de med dobbeltnavn da.....et annet alternativ er jo å bruke et pent kremfarget papir med litt mønstersjatteringer i og klippe i små rektangler med navneprint på også lime på glasset. Da kan det være greit å ha et satinhjerte ved siden av, men ellers tror jeg det holder med sølv/ gullhjerte. Noen som vet hvor jeg får tak i det i type klistreetikett???? Må være 4 mm bredt på det bredeste punktet (der navnet skal skrives) Såååå mye frem og tilbake. Ting ser ofte annerledes ut i hodet enn i virkeligheten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå