Gå til innhold

Blodsukker fall

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

har gått på en rekke dietter og spist veldig karbo redusert og strengt en uke. Jobbet natt i helgen som var og ble akutt dårlig, spiste litt og det tok en stund før det hjalp (føltes vertfall slik), neste natt opplevde jeg det igjen og skjedde 2 gang (føles som jeg slet med å stabilisere blodsukkeret) fikk også målt og det viste 3,2 og den andre gangen 3,4 (blir veldig uvell). Sliten også med angst (har enda ikke fått svar til profersjonell hjelp). Natten etter når jeg ikke var på jobb føltes det også som blodsukkeret stupte (målte til 3,2) og spiste og det ble kjapt bedre. Valgte også å spise normal mat for å se om det hjelper den dagen og skal prøve å fortsette med det.Vær gang har det skjedd i 2-3 tiden på natten (ikke opplevd det sånn før, bare ved lengre tid uten mat).

noen som har opplev det samme?😅 for er klar over at blodsukkeret ikke kan gå ned til farlige nivåer hos en frisk person. Men er så ubehagelig å klarer ikke å funke som normalt da, da må jeg ha mat. Legen mener angsten forverrer det, og det ser jeg ikke bort fra. Men skal ikke et blodsukker være stabilt?

Anonymkode: b5c8b...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Lytt til kroppen din. Noe ubehagligheter kan man nok merke i overgangen til et lavkarbo/ketogent kosthold. Men et slikt kosthold er nok ikke for alle. Mye er styrt av hormoner. At du får såpass store blodsukkersvingninger er nok ikke ideelt hvis det går utover humør, energi og jobben generelt.

Anonymkode: f8664...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må ikke spise lavkarbo med angst. Dette er jo blitt advart mot i årevis. Du bør lese deg opp. 

Anonymkode: d32b2...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må ikke spise lavkarbo med angst. Dette er jo blitt advart mot i årevis. Du bør lese deg opp. 

Tull. Det blir faktisk anbefalt til mange 

Anonymkode: a90e3...3ab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tull. Det blir faktisk anbefalt til mange 

Anonymkode: a90e3...3ab

Jeg gjentar, du bør lese deg opp. 

Hjernen trenger karbohydrater for å utvikle hormonbalansen på en god måte. Når denne svekkes vil man ofte få symptomer på angst og depresjon.  Har man allerede angst kan denne forverres. Karbohydrater er spesielt viktig for regulering av seratonin.  Faktisk så viktig at forskning tyder på at det kun er karbohydrater som har effekt på denne reguleringen sett bort fra medisiner. 

Jeg kunne også skrevet mye om hvordan lavt inntak av karbohydrater påvirker hormoner hos kvinner i større grad enn menn. Når disse hormonene ikke reguleres rett er angst symptomer vanlig. 

Dette gjelder selvsagt ikke om en har intoleranse eller allergier. Da kan en oppleve bedring. 

Komplekse varierte karbohydrater er spesielt viktig ved slike plager. 

Det er masse gid forskning på dette og det finnes store datasett som rapporterer om økt angst og depresjon under lavt inntak av karbohydrater.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Seriøst ?

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg gjentar, du bør lese deg opp. 

Hjernen trenger karbohydrater for å utvikle hormonbalansen på en god måte. Når denne svekkes vil man ofte få symptomer på angst og depresjon.  Har man allerede angst kan denne forverres. Karbohydrater er spesielt viktig for regulering av seratonin.  Faktisk så viktig at forskning tyder på at det kun er karbohydrater som har effekt på denne reguleringen sett bort fra medisiner. 

Jeg kunne også skrevet mye om hvordan lavt inntak av karbohydrater påvirker hormoner hos kvinner i større grad enn menn. Når disse hormonene ikke reguleres rett er angst symptomer vanlig. 

Dette gjelder selvsagt ikke om en har intoleranse eller allergier. Da kan en oppleve bedring. 

Komplekse varierte karbohydrater er spesielt viktig ved slike plager. 

Det er masse gid forskning på dette og det finnes store datasett som rapporterer om økt angst og depresjon under lavt inntak av karbohydrater.  

Oi det var jeg ikke klar over 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Lytt til kroppen din. Noe ubehagligheter kan man nok merke i overgangen til et lavkarbo/ketogent kosthold. Men et slikt kosthold er nok ikke for alle. Mye er styrt av hormoner. At du får såpass store blodsukkersvingninger er nok ikke ideelt hvis det går utover humør, energi og jobben generelt.

Anonymkode: f8664...ba2

Men viss jeg velger å droppe lavkarbo/keto, vil det da ta litt tid før blodsukkeret stabiliserer seg? Føler det raser ned bare 2 timer etter jeg har spist, og på 3 timen kjenner jeg at jeg trenger påfyll av sukker før jeg blir uggen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...