Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun klager alltid over oppgaver etter at jeg har gjennomført de og er ofte negativ og krass. Sier jeg henne imot blir det bare krangel og jeg vokste opp i et hjem med mye krangling. Det orker jeg ikke. Man må klare å kontrollere egne følelser ovenfor andre. Men nå ser det ut som hun har mistet følelsene for meg og det skyldes sikkert at jeg ikke oppfører meg mannete nok og svarer tilbake. Hva kan jeg gjøre? Det er gammeldags å fokusere på kjønnsroller og hun må få dårlig samvittighet og skjerpe seg snart

Anonymkode: 6f8e5...16d

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mann deg opp.

Anonymkode: a9adb...b1a

AnonymBruker
Skrevet

Ta en alvorsprat med henne og be henne skjerpe seg og oppføre seg som et voksent menneske. Forklar henne at ting kan diskuteres uten raseriutbrudd på barnehagenivå. Blir irritert på dine vegne her. Folk med kontroll på egen oppførsel bør få respekt, ikke sees ned på. Dessverre ser jeg noen «enkle» damer der ute noen ganger som ikke viser respekt for andre uten at de settes på plass ved at mannen oppfører seg som en ape. Kanskje hun har kommet litt kort i utviklingen? Ellers tips til fred i hjemmet: Lag avtale om at den som utfører oppgaven gjør det på sin måte. Hvis den andre ikke er fornøyd får han/ hun ta over oppgaven selv og la den første evt gjøre noe annet. Hilsen K38 som hater krangling.

Anonymkode: 1e968...f15

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjør oppgavene bedre så hun slipper å bitche om dem 

Anonymkode: 20a8c...57b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mann deg opp.

Anonymkode: a9adb...b1a

Hersketeknikk svar.

Anonymkode: bc43e...37d

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen er pirkete og klager uten grunn. Men så har man de som på pur putter glassene opp ned i oppvaskmaskinen, vasker gulvet med en halv flaske zalo og putter røde klær inn i hvitvasken. Så litt vesentlig om du kan gi noe eksempel på gjøremål du får klager på, hva som var galt og om det stemmer.

Hvis du gjør det så elendig at hun må rydde opp etter deg og gjøre det på nytt, så skjønner jeg at hun klager. Hvis problemet er at du ikke gjør det på hennes måte selv om din måte er helt ok, så må hun bare slutte å klage! Om hun dumper deg fordi du bretter håndklærne på "feil" måte, så har du det uansett bedre uten henne. Hvem orker vel å leve i et forhold med bare klaging. Men hvem orker vel å være i et forhold hvor den ene gjør husarbeide helt feil bare for å slippe unna?

Anonymkode: bd86a...cb7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Krangling er lite konstruktivt. Men det er viktig å snakke om ting dere er uenige om. Kanskje det blir krangel fordi du nekter å snakke?

Anonymkode: fcacc...16a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...