AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #1 Del Skrevet 16. mai 2023 Jeg bor alene og skal på jobb i morgen tidlig kl. 6. Hvor krise er det om jeg flagger balkongflaggen min før kl. 8 om morgenen? Jeg vet at det går i strid med flaggreglene men det er enten slik jeg må gjøre det eller ikke flagge i det hele tatt. Anonymkode: 454c6...4f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #2 Del Skrevet 16. mai 2023 Balkongflagg er fullstendig lovlig å ha ute hele døgnet. Det er kun flaggstang-flagg, samt flagg på offentlige bygninger som må følge flaggreglene. Anonymkode: 00def...1a0 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #3 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Balkongflagg er fullstendig lovlig å ha ute hele døgnet. Det er kun flaggstang-flagg, samt flagg på offentlige bygninger som må følge flaggreglene. Anonymkode: 00def...1a0 Supert! Takk skal du ha Anonymkode: 454c6...4f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sententia Skrevet 16. mai 2023 #4 Del Skrevet 16. mai 2023 Hadde ikke reagert på flaggstang heller, jeg. Bedre å flagge litt tidlig enn ikke å flagge 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 16. mai 2023 #5 Del Skrevet 16. mai 2023 Du virker til å være mer observant på flaggregler en de fleste, så masse kredd for det. Balkongflagg bør heises/senkes ihh til samme regler som andre flagg, men det er nok ingen krise om du heiser for tidlig. Jeg synes det er verre å ta det ned for seint 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #6 Del Skrevet 16. mai 2023 Når skal det ned? Anonymkode: 6be21...22e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 16. mai 2023 #7 Del Skrevet 16. mai 2023 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker said: Når skal det ned? Anonymkode: 6be21...22e https://flaggstang.no/flagg/flaggregler/ Flagget heises i månedene mars til og med oktober kl 08.00, i månedene november til og med februar kl 09.00. Flagget fires ved solnedgang, dog ikke senere enn kl 21.00 hvis solen går ned etter denne tid. I fylkene Nordland, Troms og Finnmark heises flagget i månedene november til og med februar kl 10.00 og fires kl 15.00. Vimpler kan henge opp hele døgnet. EDIT: litt bedre forklart her http://www.flaggregler.no/flaggtider.html Endret 16. mai 2023 av Tiuren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 16. mai 2023 #8 Del Skrevet 16. mai 2023 Tiuren skrev (1 minutt siden): https://flaggstang.no/flagg/flaggregler/ Flagget heises i månedene mars til og med oktober kl 08.00, i månedene november til og med februar kl 09.00. Flagget fires ved solnedgang, dog ikke senere enn kl 21.00 hvis solen går ned etter denne tid. I fylkene Nordland, Troms og Finnmark heises flagget i månedene november til og med februar kl 10.00 og fires kl 15.00. Vimpler kan henge opp hele døgnet. dumt spørsmål men hvorfor er reglene sånn? og hva skjer om de brytes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 16. mai 2023 #9 Del Skrevet 16. mai 2023 Just now, Maleficenta said: dumt spørsmål men hvorfor er reglene sånn? og hva skjer om de brytes? Det skjer ingen ting, det er bare uhøflig. Bakgrunnen er trolig noe militærhistorisk, 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 16. mai 2023 #10 Del Skrevet 16. mai 2023 Maleficenta skrev (2 minutter siden): dumt spørsmål men hvorfor er reglene sånn? og hva skjer om de brytes? Ingen verdens ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #11 Del Skrevet 16. mai 2023 Finnes det en regel på når flagget senest må være oppe i morgen? Anonymkode: c0bd4...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iso1 Skrevet 16. mai 2023 #12 Del Skrevet 16. mai 2023 Må jo henge ut flagget før 8 for da er jeg ikke hjemme, skal jeg flagge så må det opp før. Men kan jo blåse i det også for den saks skyld.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #13 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Supert! Takk skal du ha Anonymkode: 454c6...4f6 Nei, alle må følge flaggreglene. Det er kun båter som slipper dette. Anonymkode: c3c63...8fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 16. mai 2023 #14 Del Skrevet 16. mai 2023 (endret) Solen er oppe, mm. du bor på en annen planet. Det er helt greit om det er viktig for deg å flagge.... Ikke lag noen greie ut av det. Så lenge du ikke brenner og/eller tråkker på det - så er det stort sett ingen som bryr seg... Endret 16. mai 2023 av AnonymBruker 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #15 Del Skrevet 17. mai 2023 Maleficenta skrev (4 timer siden): dumt spørsmål men hvorfor er reglene sånn? og hva skjer om de brytes? Ingen ting skjer, har selv latt det være ute til lenge etter kl 21. Kunne ikke brydd meg mindre om folks reaksjoner/tanker om det. Anonymkode: 9c816...b8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #16 Del Skrevet 17. mai 2023 Heng det ut når du går på jobb, det er koselig å komme hjem til flagget oppe. Det er sjeldent folk bryr seg, de fleste synes bare det er fint. Anonymkode: 6609c...634 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 17. mai 2023 #17 Del Skrevet 17. mai 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Ingen ting skjer, har selv latt det være ute til lenge etter kl 21. Kunne ikke brydd meg mindre om folks reaksjoner/tanker om det. Anonymkode: 9c816...b8b Høflighet og respekt tydeligvis uten betydning for deg. "Jeg har lov å fise deg i trynet, kunne ikke brydd meg mindre om du ikke liker det" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #18 Del Skrevet 17. mai 2023 Maleficenta skrev (9 timer siden): dumt spørsmål men hvorfor er reglene sånn? og hva skjer om de brytes? Det eneste som skjer om du bryter reglene, er at slike som meg irriterer seg litt. Eventuelt at naboen sender en melding og minner deg på hva klokka er. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei, alle må følge flaggreglene. Det er kun båter som slipper dette. Anonymkode: c3c63...8fb Det er regler for flagg på båter også, både for når de skal opp og ned, plassering og hvilken rekkefølge de skal heises og fires (man begynner med det norske flagget i akterenden og går forover og heiser rederiflagg og eventuelle andre flagg. Når flaggene skal ned er det motsatt rekkefølge og det norske flagget til slutt). Ved storflagging skal signalflaggene henge i alfabetisk orden forfra og akterover. Men nå må dere ha meg unnskyldt. Klokka er snart 8, jeg skal ut og heise flagg. Gratulerer med dagen! Anonymkode: 1c407...5e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #19 Del Skrevet 17. mai 2023 Her var flagget oppe 0630 fordi mannen sto opp da. Nå er det tatt ned, fordi det blåser sånn at jeg er redd for at flagg og feste skal ryke. Anonymkode: c8903...b24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #20 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Her var flagget oppe 0630 fordi mannen sto opp da. Nå er det tatt ned, fordi det blåser sånn at jeg er redd for at flagg og feste skal ryke. Anonymkode: c8903...b24 Det skjedde hos oss 😕 Anonymkode: 454c6...4f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå