AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #1 Skrevet 16. mai 2023 Jeg har lyst til å skulke hele 17 mai feiringen. Jeg og mannen gikk fra hverandre i fjor, og vi har aldri laget en veldig stor greie ut av feiringen utenom å pynte seg, spise is og gå ut og ha det fint. Aldri noe faste tradisjoner, men blitt med på forskjellig, om det så er frokost, middager, se på tog og tivoli i lag med familie - for det meste for barnas skyld. Før kunne jeg fint sitte inne å se på tv eller lese til eksamen. Jeg har alltid unngått feiringer og tar alt ganske lite høytidelig, men har selvsagt skjerpet meg og gitt barna mine så fine feiringer vi kan. De har aldri gått glipp av noe, og vi gjør alltid det "alle andre" gjør. Jeg er deprimert, og disse dagene har det toppet seg veldig. Pappaen til barna tar en del plass mentalt, samtidig så sliter jeg litt med enkelte kommentarer fra seksåringen.. De begynner å gå inn på meg. Så er det moren min som ikke helt har forståelse for ting for hun mener det bare er å ta på maska. Jeg har også begynt å jobbe, det har vært tilvenning i bhg og jeg ser at jeg burde forberedt mye bedre.. Seksåringen elsker 17 mai. Vi har fullt planlagt i morgen og hun gleder seg. Desverre sendte jeg henne til å sove over hos besteforeldre fordi jeg ikke skjønner bunad, men mest fordi jeg ikke er istand til å ivareta henne nå uten å sette en ekstrem demper for stemningen. Jeg ser henne i morgen tidlig. Hun koser seg der, men jeg kjenner jo på at det er litt rart at jeg som mor sender vekk barnet midt i en høytid. Pappaen har meldt seg frivillig til å overta feiringen slik at jeg kan dra etter frokosten. Han vet hvordan jeg har det. Dette er ekstremt vanskelig, for jeg føler at jeg gjør så godt jeg kan, men jeg vet at det ikke er bra nok. Det holder ikke å ha fullt program og klistre på et smil. Verken for datteren min eller for moren min som skal kommentere alt. Hvorfor gjør dere ikke sånn, hvorfor drar dere ikke dit, hvorfor skal dere ikke ha sånn, hvorfor fikk hun is nå, hvorfor har hun ikke fått is, vær litt på, ikke bland deg, alt mulig tull.. Jeg får så utrolig prestasjonsangst. Jeg begynner å tenke at jeg ikke klarer dette alene lenger.. Det rette å gjøre er jo å bare ta seg sammen og være der for barna.. Noen som har skulket 17 mai før? Anonymkode: 635f2...239 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #2 Skrevet 16. mai 2023 Da spør du barnet ditt om hun ønsker å være med besteforeldrene i dag (17. mai), om foreldrene dine har gått med på det, og gjerne om de kan ta bilder så du kan få se på senere. Ingen skam! Anonymkode: 48729...447 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #3 Skrevet 16. mai 2023 Enig med hun over 😊 Jeg har hatt ungene i 7 år nå og far skal for en gangs skyld ha barna, men roper ikke hurra før han står på døra. Jeg skal til ei venninne og vi skal kose oss med god mat og drikke med flere venner. Har absolutt ikke noe dårlig samvittighet for det 😊 Anonymkode: 7ba3d...4e5 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #4 Skrevet 16. mai 2023 Jeg hadde hatt veldig lyst til å skulke 17. mai om jeg hadde opplevd kravene og kritikken som du beskriver at du får fra moren din. Og litt pålegger du kanskje deg selv også? For det det er verdt, i min omgangskrets hadde det vært helt ok å la barnet feire med noen besteforeldre og/eller far når en selv er langt nede. Jeg syns det høres ut som en god idé å være med på frokosten først, så gjør dere noe sammen også. Jeg er alene med barna fordi mannen min jobber, og syns selv det er lurt å ikke ha så mye program og ting som MÅ rekkes og være på stell da. Målet er å ha en fin dag sammen. Men jeg er heldig og har ingen som kritiserer meg for det. Anonymkode: 75c18...7c5 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #5 Skrevet 16. mai 2023 Tusen takk for fine svar og så hyggelig med støtte ❤️ Jeg vurderer det ganske sterkt å se an under frokosten i morgen, for blir det for mye er det fint å vite at pappaen kan overta. Får vel høre det en stund etterpå at jeg "gav opp". Anonymkode: 635f2...239 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #6 Skrevet 16. mai 2023 Barnet ditt blir tatt godt vare på av besteforeldre. Du trenger å ta vare på deg selv nå, for å bygge deg opp til å være tilstede på en god måte fremover. Til neste år er du garantert på en annen plass enn du er nå, så ikke ha dårlig samvittighet for at du en 17. mai måtte ta vare på deg selv. Hadde du hatt spysyken måtte du også skulket feiringen, ser du bort i fra smitte, er din grunn like legitim. Anonymkode: 390cc...7f2 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #7 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barnet ditt blir tatt godt vare på av besteforeldre. Du trenger å ta vare på deg selv nå, for å bygge deg opp til å være tilstede på en god måte fremover. Til neste år er du garantert på en annen plass enn du er nå, så ikke ha dårlig samvittighet for at du en 17. mai måtte ta vare på deg selv. Hadde du hatt spysyken måtte du også skulket feiringen, ser du bort i fra smitte, er din grunn like legitim. Anonymkode: 390cc...7f2 Besteforeldrene kommer ikke til å passe dem i morgen, bare pappaen 😊 Er egentlig mest redd for skuffelsen og snakk om hvor kjipt det er for barna å være med pappaen. Men han er jo utrolig flink på sånne dager å finne på moro, så jeg ser virkelig ikke problemet :/ Men ja, jeg har dårlig samvittighet, for jeg burde liksom være en ansvarlig voksen og jeg VIL jo være med ungene, men samtidig vil jeg ikke.. :/ Tusen takk for et godt råd ❤️💕 Anonymkode: 635f2...239 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #8 Skrevet 16. mai 2023 Vet du TS, å ha passe fullt program og klistre på seg et smil holder i massevis for en seksåring. Den eneste det ikke er godt nok for er din overdrevent kritiske mor! La jentungen kose seg med sin far og gi din mor beskjed om å passe sine egne saker! Anonymkode: 5b606...0af
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #9 Skrevet 16. mai 2023 Jeg har skulket 17 mai ja. Sendte barnet og far til byen alene, og de storkoste seg. (Han er også flink til å finne på mye moro på sånne dager) Jeg var hjemme alene med bok, snop og god samvittighet😊 Anonymkode: 4c6a2...f71
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #10 Skrevet 16. mai 2023 Da blir det nok skulk i morgen💕 Anonymkode: 635f2...239
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #11 Skrevet 16. mai 2023 Det er jo ikke skulk når du er såpass nedfor. Psykisk sykdom er like gyldig som fysisk sykdom. Dessuten er det vel ikke noe verre for barnet å være med pappa enn mamma? Anonymkode: 65138...2d1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #12 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Besteforeldrene kommer ikke til å passe dem i morgen, bare pappaen 😊 Er egentlig mest redd for skuffelsen og snakk om hvor kjipt det er for barna å være med pappaen. Men han er jo utrolig flink på sånne dager å finne på moro, så jeg ser virkelig ikke problemet 😕 Men ja, jeg har dårlig samvittighet, for jeg burde liksom være en ansvarlig voksen og jeg VIL jo være med ungene, men samtidig vil jeg ikke.. 😕 Tusen takk for et godt råd ❤️💕 Anonymkode: 635f2...239 Du høres ut som en god mor, og akkurat nå trenger du bare litt ekstra egentid og hjelp i fra far. Du rår ikke over sykdom, verken fysisk eller psykisk. Barnet ditt vil helt sikkert få en flott dag med far i morgen, slapp av dette går fint. Anonymkode: 0302f...3d3 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #13 Skrevet 16. mai 2023 Du har en sinnsyk kontrollerende mor. Her er det eneste å komme seg bort fra familien som "HUN" styrer! Anonymkode: 2db00...847
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå