AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #1 Skrevet 16. mai 2023 Har en ungdom som føler seg overkjørt av en buss. Var syk for litt over en uke siden, men kom seg igjen. Har siden søndag vært helt elendig i formen med hodepine, vond rygg, kvalm og problemer med å holde på maten. Har frostrier i perioder og koker over andre perioder. Til tider får ungdommen sammenbrudd og gråter uten at ungdommen kan si hva det er. Fikk vite eksamen forrige uke, og jeg lurer på om eksamensangst kan gi slike utslag? Har sagt at om det ikke gir seg iløpet av noen dager, så blir det legetime. Er vaksinert mot hjernehinnebetennelse. Anonymkode: 91398...894
Kira123 Skrevet 16. mai 2023 #2 Skrevet 16. mai 2023 Er nok en del her som kan tyde på angst ja. Likevel vil jeg legge til at en del av det han opplever minnet mye om det jeg kjente på når jeg hadde kyssesyken. Høres ut som en legetime kan være lurt, skulle det være angst er det lurt å få hjelp tidlig slik at han får hjelp til å mestre det som er vanskelig.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #3 Skrevet 16. mai 2023 Kyssesyken. Greit å finne ut om det er noe. Anonymkode: ae5d4...9f8
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #4 Skrevet 16. mai 2023 Ville fått han til legen først som sist. Ungdommen har helt sikkert vært syk mange ganger i løpet av livet, og vet hvordan det kjennes ut å ha en vanlig influensa. Jeg opplever angst og uro, men det gir seg aldri slike utslag, ryggsmerter feks, aldri opplevd i forbindelse med angsten. Sliten og utmattet, enorm tretthet, hodepine: ja - men alltid kom kombinert med en sterk indre uro. Det kan aldri sammenlignes med sykdomsfølelsen jeg har ved en kraftig influensa feks. Uansett om det er det ene eller det andre kan det være godt for ungdommen å snakke med en lege som evt kan avklare at det ikke er noe fysisk galt. Anonymkode: c26fd...fed
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #5 Skrevet 16. mai 2023 Jeg tenker umiddelbart kyssesyke. Ville bestilt legetime på fredag om h*n ikke er bedre da! (altså hastetime til samme dag) Anonymkode: f9b34...d11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå