Gå til innhold

Hvorfor får vi egentlig barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lite kontakt med tenåringen. Han vil aldri gjøre noe sammen med meg eller sitte i stua. Vi er ikke så nære Jeg er alene og har null avlasting. 
Hvorfor får vi egentlig barn når det er sånn som  dette? 

Heg ser bare frem til å bo alene. 

Anonymkode: a5cb6...8bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Instinkt

Anonymkode: 2f770...2d5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Instinkt

/idioti

Anonymkode: 1c971...a90

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Instinkt

Ja kanskje det er så enkelt. 

Anonymkode: a5cb6...8bc

AnonymBruker
Skrevet

Du går gjennom de verste åra nå. I tenårene "hater" alle sine egne foreldre. Har en sånn hjemme selv atm. Hun sitter bare på rommet sitt og synes jeg er fullstendig uinteressant akkurat som sønnen din gjør. Jeg vet forøvrig ikke hvorfor du fikk barn, men jeg fikk barn fordi det tilføyet en kjærlighet i livet mitt jeg ikke visste at eksisterte før jeg fikk dem. Ja de går meg på nervene, men herregud så glad og stolt jeg er i dem allikevel! 

Anonymkode: 91709...88f

• Hjerte 2
Skrevet

Tek du initiativ til å gjere noko ungdommen faktisk vil? Det er nok ein fase som vil gå over :)

Skrevet

Status.

AnonymBruker
Skrevet

Selve meningen med livet er jo å forplante seg. Slik er det jo med alle dyrearter. 

Anonymkode: ca519...a2a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger da ikke avlastning med en oppegående tenåring. De ordner seg selv. 

Anonymkode: 99ded...b01

AnonymBruker
Skrevet

Du, for det første, når du har en tenåring bør du sette deg litt mer inn i hva som er typisk for tenåringer og hva de trenger. Dette er nemlig helt standard tenpringsadferd, og du burde lære deg mer om hvordan man får kontakt med dem i denne alderen. 

For det andre - slutt å få dette til å handle om deg. Barnet ditt er helt normalt, det er din reaksjon som er unormal. De fleste foreldre vet at tenåringer blir slik og vet at de kommer i løsrivingsfasen, at det er naturlig og at de blir normale igjen senere. Og det er din jobb som forelder å holde ut med dem mens de er sånn, og være glad i dem og hjelpe dem der det trengs. Det er lov å være lei av gretne tenåringer, altså, men "hvorfor får man barn" er litt i overkant. 

Anonymkode: df774...9ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...